Θέατρο που πρέπει να διαβάσεις
Δημητριάδης, Κονδυλάκη, Πέγκα, Σταμάτης, Φλέσσας, Ρέππας - Παπαθανασίου
Δημήτρης Δημητριάδης
Από τους σημαντικότερους διεθνούς κύρους Έλληνες συγγραφείς και μεταφραστής. Σταθμός το προφητικό πρώτο του έργο του «Πεθαίνω σαν χώρα» (1978) που διασκευασμένο από τον Μιχαήλ Μαρμαρινό, επίκαιρο όσο ποτέ, ταξίδεψε Φλωρεντία, Παρίσι, Μιλάνο. Το 2009-10 το παρισινό θέατρο Odeon του έκανε μεγάλο αφιέρωμα, το 2013 η Στέγη. Δύσκολος, αιρετικός, για κάποιους… υπερβολικά διανοούμενος, αγαπημένος της Γαλλίας, ο Δημητριάδης έβαλε σε νέα τροχιά την ελληνική δραματουργία. Τον Απρίλιο στο Από Μηχανής θα δούμε το «Στροχάιμ», ένα λυρικό, σαρκαστικό έργο που αφορά τη σύνθετη προσωπικότητα του σκηνοθέτη και ηθοποιού Έριχ Φον Στροχάιμ.
Δήμητρα Κονδυλάκη
Η μονογραφία που ετοιμάζει πάνω στο θέατρο του Δημήτρη Δημητριάδη εξιτάρει την περιέργειά μας (σύντομα κυκλοφορεί από τις εκδ. Νεφέλη). Οι πολλοί τη μάθαμε με την εξαιρετική της παράσταση «Μάτση Χατζηλαζάρου- Σβήσε το πρόσωπό μου και ξαναρχίζουμε». Οι πιο μυημένοι του θεάτρου γνωρίζουν πως είναι θεατρολόγος και μεταφράστρια και πως μαζί με τις Έλλη Παπακωνσταντίνου και Τζωρτζίνα Κακουδάκη ετοιμάζει ένα θεσμό υποδοχής και εξέλιξης νέων θεατρικών συγγραφέων.
Έλενα Πέγκα
Φωτό: Τάσος Βρεττός
H Θεσσαλονικιά που χρόνια πλέον ζει στην Αθήνα, με σπουδές θεάτρου και φιλοσοφίας στην Αμερική, αλλά και σεναρίου-συγγραφής θεατρικών έργων, μπήκε για τα καλά στην ελληνική θεατρική πραγματικότητα με το πρώτο της έργο «6 νούμερα ζήλιας» για το θέατρο Αμόρε. Η γραφή της, ιδιαίτερη και συνάμα ποιητική, φέρει προσωπικό στίγμα. Έχει περάσει και στη σκηνοθεσία, ενώ τον τελευταίο καιρό έχει βρει στο πρόσωπο της Θεοδώρας Τζήμου το Alter ego της. Η τελευταία πρωταγωνιστεί στο καινούργιο της έργο «Γυναίκα και λύκος», ένα σκοτεινό παραμύθι και συνάμα ερωτικό θρίλερ (φωτό). Το έργο ανέβηκε πρώτα στη Γαλλία, μετά στα Δημήτρια και τώρα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με σκηνοθέτρια την Έλλη Παπακωνσταντίνου.
Μιχάλης Ρέππας & Θανάσης Παπαθανασίου
Blockbuster με υπόβαθρο. Τα παιδιά του Εθνικού, οι επίγονοι της γενιάς της Ελεύθερης Σκηνής, το δίδυμο που «έδεσε» το θέατρο με την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Από το 1987 συνεργάζονται γράφοντας και σκηνοθετώντας για το θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Συμμετέχουν με κείμενά τους σε πολλές θεατρικές επιθεωρήσεις, τηλεοπτικές επιτυχίες («Τρεις χάριτες», «Δις εξαμαρτείν») και συνεργάζονται σε μουσικές παραστάσεις (Γαλάνη, Μακεδόνας, Μαρίνος, Μάνου). Το 1997 το μιούζικαλ «Βίρα τις άγκυρες» παίζεται δύο χρόνια στο Ρεξ. Το 1999 με την ταινία «Safe sex» σπάνε τα ταμία. Ακόμα και σήμερα γεμίζουν τα πεζοδρόμια της Λ. Αλεξάνδρας με τις ουρές για το Άντρες έτοιμοι για όλα, ενώ ανοίγει το θέατρο Βέμπο με δικό τους μιούζικαλ, αφιερωμένο στο λαϊκό τραγούδι.
Αλέξης Σταμάτης
«Innerview»
Γεννημένος μέσα στο θέατρο και τον κινηματογράφο –γιος της Μπέτυς Αρβανίτη– κατέληξε μετά από σπουδές στην Αρχιτεκτονική και το σινεμά στη συγγραφή. 22 βιβλία μετράει στο βιογραφικό του (μυθιστρορήματα και ποιητικές συλλογές), πολλά εκ των οποίων εκδόθηκαν και στο εξωτερικό. Τα πρώτα του θεατρικά έργα ήταν μονόλογοι, αλλά πέρασε και σε πολυπρόσωπα έργα. Το έργο του «Innerview» παρουσιάστηκε στο Southbank Centre του Λονδίνου και τώρα ανεβαίνει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ.
Νίκος Φλέσσας
Η μυστηριώδης φυσιογνωμία που εμφανίζεται σε ταινίες του νέου ελληνικού σινεμά και δούλεψε χρόνια με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό στον τομέα του ρεπερτορίου, των κειμένων και της δραματουργικής επεξεργασίας, έχει πλέον γίνει βασικός συνεργάτης σε πολλές «εναλλακτικές» παραστάσεις όσον αφορά τη συλλογή και την επεξεργασία κειμένων για την Άννα Κοκκίνου, τη Ρινιώ Κυριαζή ή την ομάδα Blitz.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Προσωπικές ιστορίες που «ακουμπούν» στην έντονη επιθυμία όλων των ανθρώπων του κόσμου για ελευθερία, ισότητα και ουσιαστική αποδοχή της διαφορετικότητας
Τι θα δούμε στο Σύγχρονο Θέατρο, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη
«Περιμένοντας τον Γκοντό» στη Στέγη, «Κοππέλια» στην ΕΛΣ, «Ένας εχθρός του λαού» στο Ρεκτιφιέ, «Και λέγε λέγε» στο Τέχνης, «Αίμα στη σκηνή» στο Σύγχρονο κ.ά.
Ένας Πολυχώρος Πολιτισμού στο Κέντρο της Αθήνας
Από 19 Μαΐου έως 2 Ιουνίου 2024, δεκάδες νέοι καλλιτέχνες από όλους τους κλάδους δημιουργούν πρωτότυπα καινοτομικά projects σε όλους τους χώρους της Αμαξοστοιχίας. Είσοδος ελεύθερη.
Μιλήσαμε για την αγάπη του για τα παραμύθια, τα όνειρα, τη θνητότητα. Αφορμή η νέα του παράσταση στο Bios.
Γιατί σε ένα καλύτερο μέλλον τον πρώτο λόγο έχει πάντα ο πολιτισμός.
Σ’ ένα μανέζ στις πλαγιές του Ταϋγέτου η καταξιωμένη ηθοποιός ερμηνεύει τον εμβληματικό ήρωα του Σαίξπηρ με το χάραμα και το σούρουπο
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θέατρου Πειραιά
«La Rondine» από την MET στο Μέγαρο, «Τάξη» στο Θέατρο Σταθμός, «Μοσκώβ-Σελήμ» στον Φάρο ΚΠΙΣΝ, «Emotional Dogs» στο Bios κ.ά.
Διεθνής διάκριση για το ελληνικό θέατρο που σηκώνει αυλαία τον Μάιο στο The Tank Theater
Ο διεθνούς φήμης Έλληνας σκηνοθέτης και το θεατρικό έργο που καθόρισε τον 20ό αιώνα, στην πρώτη παρουσίασή του στη Στέγη
«Αν βάλεις όριο στην κωμωδία, αυτό ακυρώνει την ίδια της τη φύση»
«Βίρα τις άγκυρες» από το ΚΘΒΕ στο Παλλάς, «Vanya» από το Λονδίνο στο Μέγαρο, «Miss Julie» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, «Περσεφόνη» του Γιάννη Ρίτσου στον Φούρνο κ.ά.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ μας συστήνει το έργο και τα πρόσωπά του και μιλά για την επιθεώρηση και τη σημασία της
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο Θέατρο Τέχνης για τα γεγονότα του '73
Όταν ο ηθοποιός διήγηθηκε τη ζωή του στην ATHENS VOICE
Μιλήσαμε για την παράσταση «Τζούλια» σε πρωτότυπο κείμενο του Τάσου Ιορδανίδη βασισμένο στο «Δεσποινίδα Τζούλια» του Στρίντμπεργκ
Μια διαφορετική αλλά άκρως ενδιαφέρουσα μουσικοθεατρική εμπειρία
Η παράσταση «Ο αποτυχημένος» που υπογράφει με αφετηρία το μυθιστόρημα του Τόμας Μπέρνχαρντ, οι εμμονές και οι ματαιώσεις, η σκηνοθεσία και η ηθοποιία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.