Το «αηδόνι» που έπεισε τα παιδιά να δουν όπερα
Η Ειρήνη Βιανέλλη έφτιαξε το πρωτότυπο animation που έκανε ξεχωριστή την παράσταση «Το Αηδόνι του Αυτοκράτορα» της ΕΛΣ
Συνέντευξη της Ειρήνης Βιανέλλη για το πρωτότυπο animation της παράστασης το «Αηδόνι του Αυτοκράτορα» που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή
Φαντασμαγορία. Άντερσεν. Και πάλι φαντασμαγορία. Μέσα στο όλο σκηνικό, μεταξύ animation και παραμυθιού, η Λένα Πλάτωνος. Με την ιδιαίτερη, ταξιδιάρικη μουσική της. Η περσινή σεζόν έκλεισε με το «Αηδόνι του Αυτοκράτορα», την πρωτότυπη animated όπερα για παιδιά και νέους, να τερματίζει μεταξύ των καλύτερων παραστάσεων της χρονιάς. Φέτος, επέστρεψε για μερικές ακόμη υποκλίσεις στους μικρούς και τους μεγάλους της φίλους.
Με αφορμή την εν λόγω επιστροφή, ζητήσαμε από την Ειρήνη Βιανέλλη, τη γυναίκα που εμπνεύστηκε το animation και κατάφερε να το ταιριάξει άψογα με την όπερα σαν αυτά τα δύο είδη καλλιτεχνικής έκφρασης να έκαναν παρέα από πάντα, να μας μιλήσει για την επιτυχία της παράστασης. Και όχι μόνο.
Το «στήσιμο» της επιτυχίας. «Είναι δύσκολο για μένα να καταλάβω τι κάνει κάτι μια επιτυχία, αλλά πιστεύω ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι συγκυρία πολλών γεγονότων, καθώς πέρα από την απαράμιλλη μουσική της Λένας Πλάτωνος που από μόνη της σε ταξιδεύει, η συνεργασία μεταξύ της Κατερίνας Πετσατώδη (σ.σ. σκηνοθέτρια), της Ευαγγελία Θεριανού (σ.σ. σκηνογράφου) κι εμού υπήρξε άψογη και το έργο δουλεύτηκε με πολλή αγάπη από την πρώτη στιγμή που ανταλλάσσαμε ιδέες. Έπειτα στα χέρια των υπερτάλαντων ερμηνευτών το έργο πήρε νέα διάσταση και το πάντρεμα μεταξύ του ζωντανού και του animation αναδείχθηκε αναπάντεχα. Αυτή η επιτυχία βέβαια οφείλεται στην άρτια συνεργασία τόσο των καλλιτεχνών όσο και των ανθρώπων της παραγωγής της ΕΛΣ».
Μια ερώτηση: «Τελικά, η όπερα στην Ελλάδα σε ποιους απευθύνεται;» «Νομίζω θα έλεγα ότι είναι για όλους, όπως έχει αναφέρει χαρακτηριστικά και ο Βασίλης Καραμητσάνης (σ.σ. Πρόεδρος του ΔΣ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής). Ιδιαίτερα όταν βρίσκεται σε έναν τόσο προσιτό χώρο, όπως το ΚΠΙΣΝ. Ίσως ακούγεται ουτοπικό, αλλά ένα θέαμα που συνδυάζει τόσο πολλές τέχνες και πια παρουσιάζεται με τόσο διαφορετικές μορφές και ύφη, είναι πραγματικά δύσκολο να μην αγγίξει κάποιον. Για παράδειγμα μπορεί κάποιος να μην έχει κανένα ενδιαφέρον για τη μουσική αλλά να εντυπωσιαστεί από τα φώτα ή τα σκηνικά. Από την Πλάτωνος ως τον Μπελίνι σίγουρα υπάρχει κάτι για όλους».
Τα παιδιά, ως κοινό. «Προσωπικά δεν προσεγγίζω ένα έργο διαφορετικά, αν απευθύνεται σε παιδιά. Έχοντας γίνει πρόσφατα μαμά, αντιμετωπίζω την κόρη μου και τους φίλους της σαν ίσους. Μου φαίνεται παράλογο να προσπαθήσω να της μιλήσω διαφορετικά. Αντιθέτως προσπαθώ να την ακούω όσο περισσότερο γίνεται και να βλέπω τον κόσμο με τη φρέσκια ματιά που τον βλέπει εκείνη. Γι’ αυτό θα έλεγα ότι μια όπερα για παιδιά έχει τις ίδιες ευκολίες και δυσκολίες με μια όπερα για ενήλικες. Θέλει προσοχή να κρατήσεις το ενδιαφέρον και να δημιουργήσεις κάτι που αναδεικνύει όλες τις τέχνες στο μέγιστο και τότε ο κάθε ακροατής θα βρει κάτι που θα τον κεντρίσει – είτε είναι το animation, η μουσική, η ερμηνεία. Το θετικό με τα παιδιά είναι ότι μπορεί κάτι απ’ όλα αυτά να τους δώσει ένα ερέθισμα για το τι τους αρέσει ή δεν τους αρέσει να κάνουν».
Εξελίξεις στον Πολιτισμό. «Βλέπω συνεχώς νέους ανθρώπους να δημιουργούν με δικούς τους όρους και ο κόπος και το ταλέντο τους να αναγνωρίζεται παγκοσμίως. Έχω την τύχη να είμαι fellow της ArtWorks και έχω έρθει σε άμεση επαφή με νέους καλλιτέχνες και κινηματογραφιστές που η δημιουργικότητά τους ξεχειλίζει! Είμαστε τυχεροί που τους έχουμε και πρέπει να τους στηρίξουμε. Αλλά πέρα από τον χώρο των εικαστικών και του κινηματογράφου, όπου και να κοιτάξει κανείς βλέπει όμορφα πράγματα να συμβαίνουν συνέχεια, είτε στη μουσική όπως οι the boy, bloody hawk, aubade, είτε με τα φεστιβάλ που φέρνουν τόσο κόσμο με κοινά ενδιαφέροντα μαζί όπως είναι οι Νύχτες Πρεμιέρας, το AnimaSyros».
Next anima step. «Στα άμεσα σχέδιά μου είναι το επόμενο μικρού μήκους animation μου σε παραγωγή της Heretic και είμαι πολύ χαρούμενη».
Ενορχήστρωση: Λένα Πλάτωνος, Στέργιος Τσιρλιάγκος
Λιμπρέτο: Γιώργος Βολουδάκης
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πετσατώδη
Animation: Ειρήνη Βιανέλλη
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε για την αγάπη του για τα παραμύθια, τα όνειρα, τη θνητότητα. Αφορμή η νέα του παράσταση στο Bios.
Γιατί σε ένα καλύτερο μέλλον τον πρώτο λόγο έχει πάντα ο πολιτισμός.
Σ’ ένα μανέζ στις πλαγιές του Ταϋγέτου η καταξιωμένη ηθοποιός ερμηνεύει τον εμβληματικό ήρωα του Σαίξπηρ με το χάραμα και το σούρουπο
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θέατρου Πειραιά
«La Rondine» από την MET στο Μέγαρο, «Τάξη» στο Θέατρο Σταθμός, «Μοσκώβ-Σελήμ» στον Φάρο ΚΠΙΣΝ, «Emotional Dogs» στο Bios κ.ά.
Διεθνής διάκριση για το ελληνικό θέατρο που σηκώνει αυλαία τον Μάιο στο The Tank Theater
Ο διεθνούς φήμης Έλληνας σκηνοθέτης και το θεατρικό έργο που καθόρισε τον 20ό αιώνα, στην πρώτη παρουσίασή του στη Στέγη
«Αν βάλεις όριο στην κωμωδία, αυτό ακυρώνει την ίδια της τη φύση»
«Βίρα τις άγκυρες» από το ΚΘΒΕ στο Παλλάς, «Vanya» από το Λονδίνο στο Μέγαρο, «Miss Julie» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, «Περσεφόνη» του Γιάννη Ρίτσου στον Φούρνο κ.ά.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ μας συστήνει το έργο και τα πρόσωπά του και μιλά για την επιθεώρηση και τη σημασία της
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο Θέατρο Τέχνης για τα γεγονότα του '73
Όταν ο ηθοποιός διήγηθηκε τη ζωή του στην ATHENS VOICE
Μιλήσαμε για την παράσταση «Τζούλια» σε πρωτότυπο κείμενο του Τάσου Ιορδανίδη βασισμένο στο «Δεσποινίδα Τζούλια» του Στρίντμπεργκ
Μια διαφορετική αλλά άκρως ενδιαφέρουσα μουσικοθεατρική εμπειρία
Η παράσταση «Ο αποτυχημένος» που υπογράφει με αφετηρία το μυθιστόρημα του Τόμας Μπέρνχαρντ, οι εμμονές και οι ματαιώσεις, η σκηνοθεσία και η ηθοποιία
Tο εμβληματικό έργο των Θανάση Παπαθανασίου & Μιχάλη Ρέππα έρχεται στην Αθήνα με ένα δυνατό σύνολο από σπουδαίους συντελεστές και ταλαντούχους, ηθοποιούς, μουσικούς και χορευτές
Μια παράσταση η οποία θα σας ωθήσει να σκεφτείτε, να αναθεωρήσετε ίσως σε ένα - δυο θέματα τις εδραίες σας απόψεις και φυσικά να γελάσετε - πολύ
Το έργο-σταθμός για παιδιά και εφήβους έρχεται τη νέα θεατρική σεζόν για να αφηγηθεί ξανά τη συναρπαστική ιστορία του.
Μιλήσαμε με την ηθοποιό για τους πέντε ρόλους της στην παράσταση «Το Μποστάνι του Μποστ», τη ζωή και τα σχέδιά της
Η εμβληματική όπερα των Μπέρτολτ Μπρεχτ και Κουρτ Βάιλ μέσα από τα μάτια των πρωταγωνιστών της
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.