- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί την παράσταση «Η Αποκάλυψη», εμπνευσμένη από το κείμενο του ευαγγελιστή Ιωάννη, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση
Το 95 μ.X. με 96 μ.X. ο ευαγγελιστής Ιωάννης βρέθηκε εξόριστος από την Έφεσο στην Πάτμο και εκεί έμελε να γράψει ένα από τα πιο διάσημα κείμενα στην ιστορία του ανθρώπου. Ο λόγος για την «Αποκάλυψη», της οποίας η δύναμη μπορεί να περιγραφεί και μόνο με τα λόγια που ο Γιώργος Σεφέρης είχε πει για εκείνη: «Κείμενο όχι ενός καιρού και μιας γενεάς ανθρώπων, αλλά όλων των καιρών και όλων των γενεών».
Πράγματι, πρόκειται για ένα από τα κείμενα που φαίνεται να έχουν επιδράσει καταλυτικά στην ανθρωπότητα. Παράλληλα, όμως, έχει γίνει και σημείο διαφωνιών σε πολλά επίπεδα, με βασικότερο το ως τι πρέπει να το αντιμετωπίζουμε. Κάποιοι το αντιμετωπίζουν ως μία ιερή προφητεία, κάποιοι ως ένα εσχατολογικό κήρυγμα, ένα μανιφέστο εξέγερσης, και κάποιοι άλλοι ως ένα όραμα, ως ένα μήνυμα προσμονής , πίστης και ελπίδας για ένα καλύτερο μέλλον, με αποτέλεσμα να έχει αντίστοιχα αποτελέσει πηγή έμπνευσης και βάση τόσο για ουτοπίες, όσο και για δυστοπίες, αλλά και για επαναστατικά κινήματα.
Η κοσμογονική αυτή κατάθεση και δυσοίωνη φαντασμαγορία του Ιωάννη δεν είναι λίγες φορές που έχει αποτελέσει και πηγή έμπνευσης για την τέχνη. Τώρα εμπνέει τον σκηνοθέτη νεότερης γενιάς Θάνο Παπακωνσταντίνου, ώστε να ανεβάσει την «Αποκάλυψη» στη σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, σε κάτι που θα μπορούσε να οριστεί ως «μία σύγχρονη τελετουργία».
Από τις 3 έως και τις 20 Οκτωβρίου, οι ηθοποιοί Αλεξία Καλτσίκη, Μαριάννα Δημητρίου, Καλλιόπη Σίμου, Ελένη Μολέσκη, Κλεοπάτρα Μάρκου, Θανάσης Δόβρης, Σωτήρης Τσακομίδης, Μάριος Παναγιώτου, Μιλτιάδης Φιορέντζης και Γιώργος Δικαίος θα βρεθούν στη Στέγη. Στόχος τους; Να μας παρουσιάσουν μία σκηνική αλληγορία για όλα αυτά που μας τρομάζουν, αλλά και μας γοητεύουν στο κείμενο του Ιωάννη – το μόνο αποκαλυπτικό κείμενο που περιλαμβάνεται στον Κανόνα της Αγίας Γραφής -, την Δευτέρα Παρουσία, τους Τέσσερις Καβαλάρηδες, τις Επτά Σφραγίδες, τον Αμνό του Θεού και τον 666, και τελικά να μας θέσουν ξανά ένα από τα παλαιότερα ερωτήματα που τριγυρνούν στο ανθρώπινο μυαλό: Ποιος αξίζει την αιώνια ζωή;
Ο σκηνοθέτης σχολιάζει για την «Αποκάλυψη»: «Πίσω από κάθε εξέγερση, υπάρχει η επιθυμία ριζικής αναμόρφωσης του ανθρώπου και του κόσμου. Πίσω από κάθε κίνηση αναμόρφωσης του ανθρώπου και του κόσμου, υπάρχει η βία του θερισμού. Πίσω απ’ τη βία του θερισμού, υπάρχει η ελπίδα της αναγέννησης. Πίσω απ’ την ελπίδα της αναγέννησης, υπάρχει η χαρά της καταστροφής. Πίσω απ’ τη χαρά της καταστροφής, υπάρχει ο τρόμος του θανάτου. Πίσω απ’ τον τρόμο του θανάτου, υπάρχει η πίστη στην ομορφιά. Πίσω απ’ την πίστη στην ομορφιά, υπάρχει το φως. Ο μύθος της Αποκάλυψης είναι σαν μια παραβολή των αέναων μεταμορφώσεων της πίστης των ανθρώπων σε έναν καλύτερο κόσμο που έρχεται».
Ποιος είναι ο Θάνος Παπακωνσταντίνου;
Σκηνοθέτης και ηθοποιός. Πτυχιούχος της δραματικής σχολής «Εμπρός – Θέατρο Εργαστήριο» (2009) και της Νομικής Σχολής του Α.Π.Θ. (2007).
Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Οι Στοιχειωμένοι του Δημήτρη Μαραμή (σε μουσική διεύθυνση Δημήτρη Μαραμή, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 2019), Ηλέκτρα του Σοφοκλή (Εθνικό Θέατρο, Επίδαυρος, 2018), L’Orfeo του Claudio Monteverdi (σε μουσική διεύθυνση Μάρκελλου Χρυσικόπουλου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 2018), Colossus (βασισμένο στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, 2017), Μετατόπιση προς το Ερυθρό του Γιάννη Μαυριτσάκη (Φεστιβάλ Αθηνών, 2014 και σε επανάληψη το 2015), Μάκβεθ του Σαίξπηρ (Από Μηχανής Θέατρο, 2015), Pedestal (βασισμένο στις Χοηφόρες του Αισχύλου, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, 2013), Venison (βασισμένο στις Ευμενίδες του Αισχύλου, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, 2012), Άμλετ, ο Πρίγκηπας της Δανίας του Σαίξπηρ (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, 2011).
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τελευταία ευκαιρία για το αριστουργηματικό έργο του Αριστοφάνη
Οι δυο ηθοποιοί μαζί στο θεατρικό σανίδι έπειτα από χρόνια
Ο σχεδιασμός της εγχώριας θεατρικής παραγωγής για τη νέα θεατρική σεζόν
Το κλασικό έργο του Τσέχοφ «ανεβαίνει» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
H τραγικωμωδία του Stephen Karam ανεβαίνει για 2η χρονιά στο Θέατρο Μουσούρη σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη
Μέσα από το θρυλικό μυθιστόρημα της Ζέη, ταξιδεύουμε στον μαγικό κόσμο των παιδιών, όπου όλα είναι δυνατά
Ο Γιάννης Μόσχος παρουσίασε το πρόγραμμα και ανακοίνωσε ότι δεν θα διεκδικήσει δεύτερη θητεία στο Εθνικό
Μιλήσαμε για το ανατρεπτικό «The Second Woman» στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, την προσέγγισή της και τις δυσκολίες του project
Επιστροφή για τη σεζόν 2024-2025 με ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα
2 επαναλήψεις και 3 νέες παραστάσεις περιλαμβάνει το θεατρικό πρόγραμμα του «Μπέλλος» για τη φετινή σεζόν
Ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα με 8 καινούργιες παραγωγές και 8 επαναλήψεις για τα 8 χρόνια λειτουργίας του
Μια συζήτηση για την παράσταση που ανεβαίνει στο Θέατρο Μικρό Παλλάς
Τι θα δούμε στις τρεις σκηνές του ΘτΝΚ (Κεντρική, Δώμα και Κάτω Χώρος), στο Θέατρο Χώρα, στο Θέατρο Πόρτα, στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν αλλά και στο Θέατρο Κνωσός
Γιάννης Χουβαρδάς, Κωνσταντίνος Ρήγος, Αλέξανδρος Ρήγας αλλά και φυσικά ο Αστέριος Πελτέκης, σκηνοθετούν στο ΚΘΒΕ
Και ακόμα «O κατα φαντασίαν ασθενής», το «Blind Forgiveness» και «Η θάλασσα και ο γέρος»
Μια σοβαρή κωμωδία για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη
«Ο χορός των εραστών» ανεβαίνει τον Οκτώβριο στη Στέγη, με πρωταγωνιστές τον Νίκο Καραθάνο και τη Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου
Το «Αρτώ/Βαν Γκογκ» και το «Κόκκαλο» θα παρουσιαστούν για τρίτη φορά εκτός ελληνικών συνόρων
Θα ανοίξει τον Κύκλο Κλασικών Παραστάσεων στο ιστορικό θέατρο Olimpico
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.