Το Εθνικό Θέατρο πάει στη Μόσχα
Παρουσιάζει τον «Οιδίποδα Τύραννο» στο ιστορικό θέατρο Βαχτάνγκοφ
Το Εθνικό Θέατρο στο πλαίσιο της επιδίωξής του για συνεργασίες τόσο με Ελληνικούς όσο και διεθνείς θεατρικούς οργανισμούς, συνεργάστηκε για πρώτη φορά με το φημισμένο θέατρο Βαχτάνγκοφ παρουσιάζοντας τον Οιδίποδα τύραννο του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία του πολυβραβευμένου Ρίμας Τούμινας.
Πρόκειται για μία σπουδαία συμπαραγωγή με Ρώσους και Έλληνες ηθοποιούς και τον Βίκτωρ Ντομπρονράβοφ στον κεντρικό ρόλο.
Η παράσταση σημείωσε τεράστια επιτυχία στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού τον περασμένο Ιούλιο και Σεπτέμβριο αντίστοιχα.
Τώρα παρουσιάζεται στις 12, 13 και 14 Νοεμβρίου στη Μόσχα στο θέατρο Βαχτάνγκοφ.
H παράσταση θα επαναληφθεί στην Αγία Πετρούπολη στις 2 και 3 Δεκεμβρίου.
Την απόδοση των χορικών είναι της Ελσα Ανδριανού, ενώ την πρωτότυπη μουσική των χωρικών έχει γράψει ο Θοδωρής Αμπαζής.
Ο Οιδίποδας Τύραννος του Σοφοκλή, το εμβληματικότερο, ίσως, δράμα της αρχαίας γραμματείας, ανήκει στο Θηβαϊκό κύκλο. Σύμφωνα με τις πηγές διδάχθηκε για πρώτη φορά το 428 π.Χ. , εν μέσω του Πελοποννησιακού πολέμου και του λοιμού που είχε αποδεκατίσει το λαό της Αθήνας. Στο επίκεντρο της προβληματικής του έργου τίθεται το άτομο σε σχέση με την προσωπική του ελευθερία, την εξουσία, την κοινωνία και τη θεϊκή βούληση.
Η περίληψη του έργου
Τα ανάκτορα της Θήβας έχουν γεμίσει από ικέτες που ζητούν από τον βασιλιά Οιδίποδα να βοηθήσει το λαό. Ο λοιμός, που αποδεκατίζει την πόλη, έχει ανησυχήσει και τον ίδιο το βασιλιά, που έχει ζητήσει χρησμό από το μαντείο των Δελφών. Ο χρησμός του Απόλλωνα προβλέπει πως η πόλη θα σωθεί μόλις βρεθεί ο υπαίτιος για το θάνατο του βασιλιά Λάιου και αποβληθεί από την πόλη. Ο Οιδίποδας ξεκινά την έρευνα, που όσο πιο βαθιά πηγαίνει τόσο πιο κοντά τον φέρνει στην αλήθεια. Ο ίδιος που έσωσε τη Θήβα από τη μάστιγα της Σφίγγας, ο ίδιος τώρα την μολύνει με τις πράξεις του. Ένας παλιός χρησμός επαληθεύτηκε. Όσο κι αν προσπάθησε να αποφύγει το πεπρωμένο του, κάθε πράξη του τον οδήγησε προς αυτό. Τώρα, ο μόνος δρόμος που μένει είναι αυτός της εξορίας.
Ταυτότητα παράστασης
- Σκηνοθέτης: Rimas Tuminas
- Σκηνογράφος: Adomas Jacovskis
- Ενδυματολόγος: Maksim Obrezkov
- Συνθέτης: Faustas Latenas
- Σύνθετης χορικών: Θοδωρής Αμπαζής
- Φωτιστής: Narek Tumanian
- Χορογράφος: Andzelika Cholina
- Δραματολόγος / ακαδημαϊκός σύμβουλος: Dmitry Trubothckin
- Μετάφραση χορικών από τα αρχαία στα νέα ελληνικά: Έλσα Ανδριανού
- Μουσική διδασκαλία χορικών: Μελίνα Παιονίδου
- Βοηθός σκηνοθέτη: Irina Gromova
Διανομή
- Evgeny Knyazev – Τειρεσίας
- Liudmila Maksakova - Ιοκάστη
- Pavel Yudin – Στρατιώτης
- Victor Dobronravov – Οιδίπους
- Ekaterina Simonova – Γυναίκα από το παλάτι
- Valery Ushakov – Αγγελιαφόρος από την Κόρινθο
- Vitalijs Semjonovs –Κορυφαίος
- Maxim Sevrinovskiy - Αγγελιαφόρος από το παλάτι
- Eldar Dzhanibekov – Κρέων
- Artur Ivanov - Βοσκός από τη Θήβα
- Evgeny Kosyrev – Ιερέας
- Irina Gromova – Αγόρι
Χορός
Ilya Algaer, Παναγιώτης Αθανασόπουλος, Θανάσης Βλαβιανός, Γιώργος Γάλλος, Δημήτρης Γεωργιάδης, Κώστας Κοράκης, Δαυίδ Μαλτέζε, Λεονάρδος Heifetz-Μπατής, Σωκράτης Πατσίκας, Γιώργος Στάμος, Σπύρος Τσεκούρας
Παιδιά: Αφροδίτη Αντωνάκη, Γεωργία Μητροπούλου
Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας.
Η παράσταση είναι δίγλωσση και θα υπάρχουν υπέρτιτλοι στα Ρωσικά στα σημεία του ελληνικού κειμένου, ώρα έναρξης στις 19.00 (τοπική ώρα Μόσχας).
H παράσταση πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα με την ευγενική χορηγία της Εθνικής τράπεζας. Χορηγός φιλοξενιών στην Ελλάδα: ΕΟΤ. Χορηγός αερομεταφορών Aegean Airlines.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Προσωπικές ιστορίες που «ακουμπούν» στην έντονη επιθυμία όλων των ανθρώπων του κόσμου για ελευθερία, ισότητα και ουσιαστική αποδοχή της διαφορετικότητας
Τι θα δούμε στο Σύγχρονο Θέατρο, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη
«Περιμένοντας τον Γκοντό» στη Στέγη, «Κοππέλια» στην ΕΛΣ, «Ένας εχθρός του λαού» στο Ρεκτιφιέ, «Και λέγε λέγε» στο Τέχνης, «Αίμα στη σκηνή» στο Σύγχρονο κ.ά.
Ένας Πολυχώρος Πολιτισμού στο Κέντρο της Αθήνας
Από 19 Μαΐου έως 2 Ιουνίου 2024, δεκάδες νέοι καλλιτέχνες από όλους τους κλάδους δημιουργούν πρωτότυπα καινοτομικά projects σε όλους τους χώρους της Αμαξοστοιχίας. Είσοδος ελεύθερη.
Μιλήσαμε για την αγάπη του για τα παραμύθια, τα όνειρα, τη θνητότητα. Αφορμή η νέα του παράσταση στο Bios.
Γιατί σε ένα καλύτερο μέλλον τον πρώτο λόγο έχει πάντα ο πολιτισμός.
Σ’ ένα μανέζ στις πλαγιές του Ταϋγέτου η καταξιωμένη ηθοποιός ερμηνεύει τον εμβληματικό ήρωα του Σαίξπηρ με το χάραμα και το σούρουπο
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θέατρου Πειραιά
«La Rondine» από την MET στο Μέγαρο, «Τάξη» στο Θέατρο Σταθμός, «Μοσκώβ-Σελήμ» στον Φάρο ΚΠΙΣΝ, «Emotional Dogs» στο Bios κ.ά.
Διεθνής διάκριση για το ελληνικό θέατρο που σηκώνει αυλαία τον Μάιο στο The Tank Theater
Ο διεθνούς φήμης Έλληνας σκηνοθέτης και το θεατρικό έργο που καθόρισε τον 20ό αιώνα, στην πρώτη παρουσίασή του στη Στέγη
«Αν βάλεις όριο στην κωμωδία, αυτό ακυρώνει την ίδια της τη φύση»
«Βίρα τις άγκυρες» από το ΚΘΒΕ στο Παλλάς, «Vanya» από το Λονδίνο στο Μέγαρο, «Miss Julie» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, «Περσεφόνη» του Γιάννη Ρίτσου στον Φούρνο κ.ά.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ μας συστήνει το έργο και τα πρόσωπά του και μιλά για την επιθεώρηση και τη σημασία της
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο Θέατρο Τέχνης για τα γεγονότα του '73
Όταν ο ηθοποιός διήγηθηκε τη ζωή του στην ATHENS VOICE
Μιλήσαμε για την παράσταση «Τζούλια» σε πρωτότυπο κείμενο του Τάσου Ιορδανίδη βασισμένο στο «Δεσποινίδα Τζούλια» του Στρίντμπεργκ
Μια διαφορετική αλλά άκρως ενδιαφέρουσα μουσικοθεατρική εμπειρία
Η παράσταση «Ο αποτυχημένος» που υπογράφει με αφετηρία το μυθιστόρημα του Τόμας Μπέρνχαρντ, οι εμμονές και οι ματαιώσεις, η σκηνοθεσία και η ηθοποιία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.