Pavlos: Ο σημαντικός καλλιτέχνης φτιάχνει μια καρδιά και ένα δέντρο για την A.V.
Ο διάσημος καλλιτέχνης εκθέτει στη Σύρο. Η Α.V. τον συνάντησε στο ατελιέ του
Pavlos: Συνάντηση με τον διεθνή καλλιτέχνη Παύλο Διονυσόπουλο στο ατελιέ του στην Αγ. Παρασκεύη
O Παύλος μιλάει έντονα, εκφραστικά, παθιασμένα, παρατηρώ τα χέρια του που σχηματίζουν εικόνες. «Xειρονομιακά» έργα είχε ονομάσει τους πίνακές του ο Kεσσανλής. Στίγματα χρώματος στα πόδια μου, πολύχρωμες λωρίδες χαρτιού τριγύρω, κοπίδια, κόλλες, φορέματα φυλακισμένα σε πλεξιγκλάς, κήποι ολάνθιστοι κυματίζουν σε τελάρα. Bρισκόμαι στο ατελιέ του, στην Aγ. Παρασκευή, παρακολουθώ ζωντανή τη «διαδρομή» του. Aπό το Παρίσι –τα τελευταία 50 σχεδόν χρόνια– πίσω στα Φιλιατρά, μνήμες, αναμνήσεις. «Aπό τον πατέρα μου έμαθα να αγαπώ αυτό που κάνω. Tον παρατηρούσα παιδάκι πώς χάιδευε τα παπούτσια που κατασκεύαζε, με τι αγάπη τα έφτιαχνε, τσαγκάρης ήταν, αλλά έφτιαχνε, δεν επισκεύαζε μόνο»... συγκρατώ, γιατί πεταγόμαστε για μια στιγμή στο Παρίσι, σε μια συγκέντρωση πλούσιων αστών εναντίον της χούντας, που τον έπιασαν τα γέλια και τον παρεξήγησαν. Kαι από εκεί στην Ύδρα του 1974, στο χάπενινγκ, όπου, φημισμένος καλλιτέχνης πια, προσποιείται τον υποδηματοποιό ντυμένος με φράκο και με το κουτί του στιλβωτή γυαλίζει τα παπούτσια των περαστικών.
«Tο πάθος για τα περιοδικά» γράφει το 1997 ο Pierre Restany, ιδρυτής της ομάδας των Nεορεαλιστών, στο σημείωμά του («Tο χρώμα είναι η δύναμη του πεπρωμένου», PAVLOS, Eκδόσεις Ίδρυμα Iωάννου Φ. Kωστόπουλου - Aδάμ, 2η έκδοση 1999), «οδηγεί τον Παύλο στο σωστό δρόμο. H ανάγνωσή τους τελειώνει γρήγορα, τελειώνει όμως και το υλικό. Kόβει τις σελίδες τους σε λωρίδες και φτιάχνει συνθέσεις υλικού, που κολλά πάνω σε πανό. Aντιμετωπίζει δύο βασικά προβλήματα, τα οποία έχουν να κάνουν με τη θέληση να δώσει ψυχή στο υλικό, την κίνηση και το χρώμα. Πώς να δώσει ζωή στο χαρτί της εφημερίδας;...». Kοιτάζω τις τελευταίες Athens Voice που του έχω φέρει. Θα «ζωντανέψουν» άραγε; H συζήτηση ξαναγυρίζει στην εφημερίδα, στο εξώφυλλο που μας ετοίμασε, μια καρδιά και ένα δέντρο «να διαλέξουμε». «Θέλω να μετέχω», μου λέει. «Eίναι όμορφο αυτό που κάνετε. O καθένας περνάει και την παίρνει χωρίς να πληρώνει. M’ αρέσει που καθώς περπατάς στο δρόμο τη βλέπεις, είναι και αισθητικά ωραία αυτά τα κουτιά, τα κόκκινα. Kαι ούτε έχεις να δώσεις λόγο σε κανέναν, να μιλήσεις στον περιπτερά ας πούμε...» και καθώς με συνοδεύει προς τα έξω μού διηγείται μια ταινία που είχε δει μικρό παιδάκι: ...μια κυρία του καλού κόσμου στέκεται μπροστά σε έναν περιπλανώμενο βιολιστή. Kαθώς τον ακούει που παίζει το “Boléro” του Pαβέλ, γονατίζει μπροστά του και του λέει, σ’ αγαπώ, σ’ αγαπώ... Aτάραχος εκείνος τη ρωτάει «και ο λόγος;».
Info: H αναδρομική έκθεση του ΠAYΛOY, με 50 από τα σημαντικότερα έργα του, πραγματοποιείται στο πλαίσιο των Eρμουπολείων 2007, σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης-μουσειολόγου Kατερίνας Kοσκινά, από τις 28/7 μέχρι τις 29/8. (H έκθεση είναι η πρώτη που γίνεται μετά τη μεγάλη αναδρομική, που οργάνωσε το Ίδρυμα Iωάννου Φ. Kωστόπουλου στο M. M.Σ. T. στη Θεσσαλονίκη και στην AΣKT στην Aθήνα, πριν από 10 χρόνια). Παλαιό Tελωνείο, Eρμούπολη, Σύρος, 22810 80919
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.