Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

Δημήτρης Κόκκορης :Η τοπιογραφία του Γιούγκενστιλ

51934-106023.jpg

Ελάχιστοι υπήρξαν οι Έλληνες ζωγράφοι της γενιάς του ή νεώτεροι στους οποίους επέδρασε ο Κωνσταντίνος Παρθένης. Η εκφραστική γλώσσα και τα ιδεαλιστικά κινή¬ματα είτε των Ναμπί, είτε του κύκλου του Πυβί ντε Σαβάν δεν αποτέλεσαν ποτέ στη χώρα μας –στα πλαίσια της γενιάς του τριάντα– μία κυρίαρχη τάση ¬σε αντίθεση με την καταλυτική επίδραση του Φώτη Κόντογλου. Λίγοι ήταν οι μαθητές που ακολούθησαν σε μεγάλο ή μικρό βαθμό, τη διδασκαλία του Παρθένη και τη μεταφορά των αρχών του Γιούγκενστιλ.

Αυτοί οι λίγοι μαθητές που προσπάθησαν έστω ετεροχρονισμένα, να ζωγραφίσουν με έμφαση στον συμβολισμό, συγκρότησαν, τον Σεπτέμβριο του 1953, την ομάδα «Εργαστήρι», που για πολλά χρόνια παρουσίαζε σε εκθέσεις έργα στα οποία ή επιρροή του δασκάλου ήταν καταλυτική. Ιδρυτές της ομάδας υπήρξαν οι: Γιώργος Βελισσαρίδης, ο Έμμαννουήλ Ζέπος, ο Δημήτρης Κόκκορης, η Ευαγγελία Κωνσταντινίδη, η Ρέα Λεονταρίτου, ο Γιώργος Μόσχος, η Ίρα Οίκονομίδη, η Ε. Πιττάρη-Παγκάλου, ο Άργύρης Στυλιανίόης και ο Ηλίας Φερτής.

Τα αρχεία του μοντέρνου φιλοδοξώντας να μελετήσουν αυτήν την –εν πολλοίς– περιθωριακή κίνηση και μαζί με αυτήν την επίδραση του συμβολισμού στην ελληνική νεωτερικότητα, ξεκινούν μία σειρά εκθέσεων, συζητήσεων και δημοσιεύσεων πάνω σε αυτήν την κίνηση.

Διάρκεια: από την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου έως την Κυριακή 1η Δεκεμβρίου 2013.

εγκαίνια: Παρασκευή 18 Οκτωβρίου στις 19.00

Ώρες λειτουργίας:

Τρίτη έως Παρασκευή, 18:00 έως 22:00,

Σάββατο και Κυριακή, 11:30 έως 14.30.

Ξεναγήσεις, πρωινά Τρίτης-Πέμπτης, κατόπιν συνεννοήσεως.

Είσοδος ελεύθερη.