- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Το barcode πέθανε, ζήτω το QR code!
Αν οι συνωμοσιολόγοι κατάφεραν να ανακαλύψουν μέσα σε κάθε barcode το 666, μέσα σε ένα QR code μπορεί να βρουν τον ίδιο το σατανά!
Η περιέργεια για την κρυμμένη πληροφορία, που προκαλούν και ο περιορισμένος χώρος που καταλαμβάνουν, κάνουν τους μαρκετίστες να τρίβουν τα χέρια τους με το καινούριο κοσκινάκι που μάλλον ήρθε για να μείνει. Ετοιμαστείτε για ένα κωδικοποιημένο μέλλον μέσα σε περίεργα τετράγωνα με στίγματα.
Τα QR (quick response) codes είναι δισδιάστατες απεικονίσεις κωδικοποιημένων πληροφοριών που μπορούν να σκαναριστούν από ένα απλό κινητό τηλέφωνο με κάμερα. Περιέχουν πολύ μεγαλύτερο αριθμό πληροφοριών από τα barcodes και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολύ περισσότερες εφαρμογές. Ανάλογα με το μέγεθός τους μπορούν να φιλοξενήσουν μέχρι και 4.296 χαρακτήρες γραμμάτων ή 7.089 χαρακτήρες αριθμών.
H συγκεκριμένη τεχνολογία υπάρχει από το 1994 όταν αναπτύχθηκε από μια θυγατρική της TOYOTA για τη διαχείριση της αποθήκης ανταλλακτικών. Μια από τις πρώτες και πιο απλές εφαρμογές ήταν η κωδικοποίηση ιντερνετικών διευθύνσεων, ώστε με το σκανάρισμα το κινητό τηλέφωνο να ανοίγεί αυτόματα την αντίστοιχη ιστοσελίδα χωρίς να χρειάζεται η πληκτρολόγηση από το χρήστη. Γι’ αυτό ονομάζονται hard links, δηλ σύνδεσμοι του πραγματικού κόσμου με αυτόν του Ιντερνετ.
Στην Ιαπωνία ήδη χρησιμοποιούνται παντού. Η MacDonalds πχ τυπώνει QR codes πάνω στα περιτυλίγματα των burgers που παραπέμπουν τον πελάτη σε ιστοσελίδα με τα διατροφικά χαρακτηριστικά τους. Τον περασμένο Δεκέμβριο εγκαινιάστηκε στο Τόκιο ένα κτήριο του οποίου όλη η πρόσοψη αποτελείται από QR codes που όταν σκαναριστούν οδηγούν σε ιστοσελίδες με πληροφορίες για το κτήριο, τα καταστήματα που στεγάζει κλπ
Η Google με το πρόγραμμα «Favorite Places» προσφέρει σε εστιατόρια και μπαρ στις ΗΠΑ ένα αυτοκόλλητο για τη βιτρίνα τους με ένα QR code στο οποίο περιέχονται πληροφορίες για τις επιχειρήσεις, κριτικές από τον τύπο κ.α., ώστε ο πελάτης να σκανάρει τον κώδικα και να μαθαίνει ότι χρειάζεται πριν περάσει το κατώφλι.
Στην Ευρώπη QR codes έχουν αρχίσει να εμφανίζονται σε έντυπες και υπαίθριες διαφημίσεις, έχουν δε τέτοια απήχηση που χρησιμοποιούνται και από πρωτοποριακούς καλλιτέχνες σε ζωγραφικούς πίνακες και φωτογραφίες. Οι Pet Shop Boys χρησιμοποίησαν QR codes στο video clip του Integral για να διαμαρτηρηθούν για την πρόταση για εισαγωγή ταυτοτήτων στη Βρετανία. Οι κώδικες που παρεμβάλονται στο video clip παραπέμπουν σε ιστοσελίδες σχετικά με την καταγραφή προσωπικών δεδομένων και την εκμετάλλευσή τους από διάφορες αρχές.
Η εξάπλωση των κινητών τηλεφώνων με κάμερα κάνει τη χρήση των QR codes πανεύκολη από τον καθένα, αφού με μια δωρεάν εφαρμογή το κινητό μετατρέπεται σε scanner και διαβάζει τον κώδικα με μεγάλη ευκολία (τα τρία τετράγωνα στις γωνίες είναι δείκτες θέσης και διευκολύνουν το διάβασμα του κώδικα από οποιαδήποτε γωνία). Τα νέα μοντέλα κινητών τηλεφώνων έχουν ενσωματωμένες εφαρμογές QR readers.
Επιπλέον στις σχετικές ιστοσελίδες ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει το δικό του QR code κωδικοποιώντας και μεταδίδοντας οποιαδήποτε πληροφορία, τηλεφωνικό αριθμό, URL, κείμενο κλπ.
(Αν έχετε smartphone, κατεβάστε μια δωρεάν εφαρμογή QR reader και σκανάρετε τον κώδικα της φωτογραφίας – το κινητό σας θα μπεί αυτόματα στην ιστοσελίδα της AV)
QR code readers: http://web.scanlife.com/en/download-application
Δημιουργία QR codes: http://qrcode.kaywa.com/
Δείτε παρακάτω το video clip των Pet Shop Boys και το N Building στο Τόκιο (πάρτε και μια ιδέα για το πως θα εξελιχθούν τα πράγματα με την επαυξημένη πραγματικότητα από το 00:36 και μετά)