- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Deste Fashion Collection (Μουσείο Μπενάκη)
Η μόδα συναντάει την τέχνη στην έκθεση Deste Fashion Collection:1-8. Aπό το 2007, κάθε χρόνο ένας καλλιτέχνης (από τον χώρο των εικαστικών τεχνών, της λογοτεχνίας, της αρχιτεκτονικής, του κινηματογράφου κλπ.) καλούνταν να δημιουργήσει μια “capsule collection”, μια πρωτότυπη συλλογή, επιλέγοντας πέντε κομμάτια από τη διεθνή μόδα της συγκεκριμένης περιόδου και να προτείνει μια νέα ερμηνεία τους. Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ
Η Μαρία Παπαδημητρίου συμμετείχε στην έκθεση και μίλησε στην A.V. «Η capsule collection της Μαρίας Παπαδημητρίου για το Deste Fashion Collection έχει τσιγγάνικη καρδιά. Κάπου στη Ρουμανία, ίσως στις αρχές ακόμη του 20ού αιώνα, ένας φωτογράφος ζήτησε από κάποιες τσιγγάνες να ποζάρουν για μία φωτογραφία. Πολλά χρόνια αργότερα το επιστολικό δελτάριο, ή αλλιώς καρτ ποστάλ, έπεσε στα χέρια ενός Ούγγρου μελετητή που έκανε μία ανθρωπολογική μελέτη για τους τσιγγάνους». Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ
«The Lumen Prize» (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών)
Το Lumen Prize αποτελεί το κορυφαίο βραβείο ψηφιακών έργων τέχνης ανά τον κόσμο. Θεσμοθετήθηκε το 2011 και απονέμεται κάθε χρόνο σε έργα που δημιουργήθηκαν με ψηφιακά μέσα, με στόχο την ανάδειξη αυτής της διαρκώς μεταβαλλόμενης μορφής τέχνης.
Μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, οι επικρατέστερες συμμετοχές «ταξιδεύουν» με την έκθεση The Lumen Prize ανά τον κόσμο. Φέτος, αυτή η εντυπωσιακή έκθεση κάνει σταθμό στην Αθήνα φιλοξενούμενη στη Στέγη, όπου παρουσιάζονται τα 50 επικρατέστερα έργα του 2013. Επίσης, παρουσιάζονται για πρώτη φορά εκτός Cardiff (έδρα του βραβείου) τα 25 έργα που διακρίθηκαν το 2014.
Ανάμεσά τους θα είναι και το έργο Apodemy (Αποδημία) της Ελληνίδας εικαστικού Κατερίνας Αθανασοπούλου, που απέσπασε το πρώτο βραβείο της περσινής διοργάνωσης. Το έργο είναι μια τρισδιάστατη ψηφιακή αλληγορία για την Αθήνα, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στους Εικαστικούς Διαλόγους του 2012 κατόπιν ανάθεσης της Στέγης.
«Ίασις» (Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης)
Ο συνεπιμελητής της έκθεσης, καθ. Νίκος Σταμπολίδης, διευθυντής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, ξενάγησε την A.V. λίγες ημέρες πριν τα εγκαίνια. «Η υδρία αυτή ήρθε από το Άμστερνταμ και είναι φοβερή, καθώς απεικονίζει μια σκηνή καθαριότητας αθλητών σε δημόσιους χώρους. Πλένεται η πόρνη –κάνει ουσιαστικά μπιντέ– στη διπλανή υδρία, και είναι πόρνη γιατί δεν εννοείτο να ζωγραφίσει κανείς μια οικοδέσποινα σε αγγείο με αυτό τον τρόπο». Διαβάστε όλη τη συνέντευξη εδώ [Ως 31/5]
«A Thousand Doors» (Γεννάδειος Βιβλιοθήκη, ΝΕΟΝ)
Η επιμελήτρια της έκθεσης Iwona Blazwick μίλησε στην A.V.
«Τι σημαίνει ο τίτλος της έκθεσης; Ο τίτλος είναι εμπνευσμένος από τον Jorge Luis Borges και είναι μια μεταφορά που αναφέρεται στη βιβλιοθήκη, όπου κάθε βιβλίο ανοίγει και μια πύλη σε έναν κόσμο διανόησης και φαντασίας». Διαβάστε όλη τη συνέντευξη και το άρθρο εδώ
Kωνσταντίνος Παρθένης (Ίδρυμα Θεοχαράκη)
Ο Κωστής Παρθένης (Αλεξάνδρεια 1878 – Αθήνα 1967) υπήρξε ο σημαντικότερος ζωγράφος των δύο τελευταίων αιώνων του νεώτερου ελληνικού κράτους, καθώς επέτυχε να συγκεράσει τη μορφολογική αντίληψη της μοντέρνας αισθητικής με την νεοελληνική αντίληψη της ζωγραφικής, όπου είχε κυριαρχήσει η "Σχολή του Μονάχου". Με τη διδασκαλία του, άλλωστε, στη Σχολή Καλών Τεχνών επέδρασε αποφασιστικά στη διαμόρφωση της Γενιάς του ’30, που συνδύαζε την ελληνικότητα με τις σύγχρονες αισθητικές διατυπώσεις.
Το μνημειακό του έργο αναπτύσσεται σε ιστορήσεις ναών (Άγιος Γεώργιος Καΐρου, Άγιος Γεώργιος Πόρου και Άγιος Αλέξανδρος Παλαιού Φαλήρου), ενώ από τα φορητά έργα του με θρησκευτική θεματολογία ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει σειρά πινάκων με θέμα τον Ευαγγελισμό, στην οποία ο Παρθένης δημιουργεί μια προσωπική εικονογραφία με κυριαρχία του χρώματος.
Στο κοσμικό έργο του εμπνέεται από την ελληνική λιτότητα, καθώς και από το φως και τη χρωματική αρμονία της ελληνικής φύσης. Η έκθεση γίνεται σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου.
Φτιάξε τη δική σου κατάταξη, ψήφισε εδώ