5 μήνες διαγωνισμού, 117 crazy business ideas, 6.424 ψήφοι μέσω Facebook, 1 επιτροπή από 8 επιχειρηματίες και ακαδημαϊκούς, 3 μεγάλοι νικητές. Ο μεγάλος διαγωνισμός «μόνο για τρελές ιδέες» του IST έληξε με μία ανοιχτή εκδήλωση που βράβευσε τις τρεις καλύτερες. Ο διαγωνισμός έγινε για 4η συνεχή χρονιά και άνθρωποι απ’ όλη την Ελλάδα παρουσίασαν τις επιχειρηματικές ιδέες τους στο κοινό. Οι ηλικίες ξεκίνησαν από τα 16.
«Η πρόληψη είναι το παν» πιστεύουν οι δύο 16χρονοι από το Pierce-The American College of Greece, Δήμητρα Βέργου και Ζακίνος Ταραμπουλούς και με το m-Health Kit που έφτιαξαν μας το κάνουν πολύ πιο εύκολο. Η ιδέα τους κέρδισε το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού, €5.000 αρχικό κεφάλαιο από το IST για να ξεκινήσουν την επιχείρησή τους, πολλά δώρα από το CU και το Πλαίσιο και άμεση εισαγωγή στο πρόγραμμα EkinisiLab του ΣΕΒ. Πρόκειται για ένα ψηφιακό βραχιολάκι που παίρνει τις βασικές ιατρικές μετρήσεις, όπως την πίεση και το οξυγόνο, και σε συνάρτηση με μια εφαρμογή που κατεβάζεις στο κινητό μπορεί να σε σώσει από περιπτώσεις καρδιοπαθειών, λιποθυμικές τάσεις και άλλα πολλά. Μόλις εντοπίσει ενδείξεις όπως αυτόματη πτώση παλμών ειδοποιεί ένα κοντινό σου πρόσωπο και, μέσω της εφαρμογής στο κινητό, καλεί το ασθενοφόρο. Το προϊόν δεν υπάρχει ακόμη στις αγορές, αν και έχουν βρεθεί οι προμηθευτές και ο Ζακίνος και η Δήμητρα υπολογίζουν ότι θα το έχουμε στα χέρια μας σε περίπου 6 μήνες με ένα χρόνο και θα κοστίζει €99,98.
Pheemade, όπως φύκι, λέγεται η εταιρεία που πήρε το δεύτερο βραβείο, με την ιδέα της αξιοποίησης των «νεκρών φύλλων της Ποσειδωνίας» που ξεβράζονται σε τεράστιες ποσότητες στις ελληνικές ακτές. Η ομάδα απαρτίζεται από δύο 21χρονους φοιτητές χρηματοοικονομικών και διοίκησης επιχειρήσεων, τους Σταύρο Τσομπανίδη και Χάρη Νινιό, και δύο πανεπιστημιακούς καθηγητές, τους Σοφία Παπαδάκη και Ιωάννη Τζοβενή, και έχει στόχο τη διαχείριση της πρώτης ύλης με πολλές εφαρμογές. Το αιώνιο πρόβλημα που βλέπουμε τα καλοκαίρια στις παραλίες μας και απαιτεί μεγάλα ποσά από τους δήμους για να απομακρυνθεί, οι Pheemade το κάνουν θήκες κινητών και γυαλιά ηλίου. Πανέμορφες ανακυκλώσιμες θήκες και γυαλιά, ένα βήμα πριν την παραγωγή, θα βρίσκονται στις διαδικτυακές αγορές περίπου σε 3 μήνες, όταν δηλαδή ολοκληρωθεί η έρευνα και η παραγωγή. Στα μελλοντικά σχέδια της ομάδας είναι και η αξιοποίηση του φυκιού με το 3D printing.
«Ξέχνα οτιδήποτε ήξερες μέχρι σήμερα για τις χρηματοδοτήσεις δημιουργικών ιδεών και νεοφυών επιχειρήσεων» λένε οι Ownfunding, που κέρδισαν το τρίτο βραβείο του Crazy Business Ideas. Μότο τους είναι ότι κάθε ιδέα μπορεί να γίνει επιχείρηση και κάθε επιχείρηση μπορεί να βρει τη δική της χρηματοδότηση. Σε πρώτο στάδιο, η ιδέα ή η επιχείρηση αξιολογείται και έπειτα τα μερίδια προσφέρονται στους αγοραστές με ανοιχτή πώληση. Σε δεύτερο στάδιο οι νέοι κάτοχοι των μεριδίων μπορούν να τα μεταπωλήσουν σε υψηλότερη τιμή, αποκομίζοντας κέρδος οι ίδιοι και προσδίδοντας αξία στις επιχειρήσεις. Όραμά τους ένας κόσμος που το κοινωνικό κεφάλαιο, η συνολική παραγόμενη από όλους αξία, επενδύεται στην ίδια την κοινωνία, σε καινοτόμες ιδέες που κάνουν τη ζωή μας καλύτερη.