- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Η A.V. σε συνεργασία με τη The Newtons Laboratory παρουσιάζουν ιστορίες επιτυχίας μέσα στην κρίση
Υπάρχουν καλά νέα. Έρχονται από συμπολίτες μας που δημιουργούν και εξελίσσονται μέσα στην κρίση, που μεταφέρουν με επιτυχία στο εξωτερικό ελληνικά προϊόντα και ιδέες. Η A.V. σε συνεργασία με τη The Newtons Laboratory –άλλη μια ελληνική ιστορία επιτυχίας, μια νέα και ήδη βραβευμένη διαφημιστική εταιρεία– παρουσιάζουν ελληνικές ιστορίες επιτυχίας. Αυτή τη φορά μάς διηγείται τη δική του ιστορία ο Διονύσης Κουκουτάρης, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Alfa, μιας επιχείρησης με έδρα την Κοζάνη κι αντικείμενο τις παραδοσιακές πίτες.
Οι ρίζες της Αlfa βρίσκονται στη δεκαετία του 1950, όταν ο Αθανάσιος Κουκουτάρης στην προσπάθεια επιβίωσης μέσα στη μεταπολεμική Ελλάδα άρχισε να παράγει και να πουλά τυρόπιτες. Στη δεκαετία του 1960 η επιχειρηματική δραστηριότητα παίρνει εταιρική μορφή με την επωνυμία «Αθ Κουκουτάρης και σία ΟΕ». Μια δεκαετία αργότερα στεγάζεται σε ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις, ενώ παράλληλα ο Αθανάσιος Κουκουτάρης ιδρύει δεύτερη εταιρεία με την επωνυμία «Αικατερίνη Κουκουτάρη και σία ΟΕ» με αντικείμενο την παραγωγή γλυκισμάτων. Το 1986, με την είσοδο των παιδιών του Aθανάσιου Κουκουτάρη, Διονύση και Γιώργου στην επιχειρηματική δραστηριότητα, οι δύο εταιρείες συγχωνεύονται και δημιουργείται η «ΑΘ. ΚΟΥΚΟΥΤΑΡΗΣ ΑΕΒΕ» με την επωνυμία Alfa με την οποία κι είναι γνωστή σήμερα.
«Στα πρώτα χρόνια λειτουργίας της η επιχείρηση δραστηριοποιήθηκε στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και στα τέλη της δεκαετίας του 1990, μετά την ολοκλήρωση παραγωγικών επενδύσεων σε εξοπλισμό και σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις, ιδρύθηκε και το υποκατάστημα Αθηνών. Παράλληλα, αξιοποιώντας μια τοπική συνταγή, λανσάραμε στην αγορά την πίτα με χωριάτικο φύλλο και με το κοζανίτικο όνομα “Κιχί”. Η αποδοχή των προϊόντων από τον αστικό πληθυσμό της πρωτεύουσας ήταν άμεση, καθώς τα συνέδεσε άμεσα με την παράδοση και τις παιδικές μνήμες. Οι πωλήσεις απογειώθηκαν και μέχρι το 2004 η επιχείρηση ίδρυσε υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, την Κρήτη και ολοκλήρωσε το δίκτυο πωλήσεων στην εγχώρια αγορά με αντιπροσώπους στους νομούς που δεν κάλυπταν τα υποκαταστήματα. Σήμερα τα προϊόντα μας βρίσκονται στα ράφια όλων των σουπερμάρκετ και σε μεγάλο αριθμό πελατών catering (αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία, εστιατόρια, ξενοδοχεία).
Έτσι, από μια μικρή βιοτεχνία της περιφέρειας, η Alfa κατάφερε να έχει ηγετική θέση στον κλάδο της και να περιλαμβάνεται στις 100 μεγαλύτερες βιομηχανίες στον κλάδο Τροφίμων-Ποτών. Αυτή την περίοδο, έχοντας στη φιλοσοφία μας την καινοτομία και την ανάπτυξη νέων προϊόντων, καινοτομούμε με τη νέα επαναστατική συσκευασία σε χάρτινο ταψάκι, το οποίο τοποθετείται κατευθείαν στο φούρνο εξασφαλίζοντας τέλειο ψήσιμο. Για τη συσκευασία η επιχείρηση βραβεύθηκε στη διεθνή έκθεση Anuga και στη διεθνή έκθεση τροφίμων του Amsterdam.
Μετά το 2005 κι αφού καθιερωθήκαμε στην εγχώρια αγορά καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στο κλάδο της ζύμης, το 2005 αρχίσαμε να συμμετέχουμε σε διεθνείς εκθέσεις τροφίμων σχεδιάζοντας την εξωστρεφή μας πορεία. Το 2006 ιδρύσαμε εταιρεία στο Βουκουρέστι, το 2009 στο Βελιγράδι και το 2010 στις ΗΠΑ. Ειδικότερα μετά την κρίση του 2009, ενισχύσαμε το τμήμα εξαγωγών και διπλασιάσαμε το ποσοστό των εξαγωγών στον κύκλο εργασιών από 10% σε 20%. Σήμερα εξάγουμε τα προϊόντα μας σε 28 χώρες, ανάμεσα στα άλλα στις αγορές της Βόρειας Αμερικής, της Ευρώπης και των Βαλκανικών χωρών, και στην Αυστραλία.
Τα προϊόντα είναι επώνυμα, με φανατικούς καταναλωτές, οι οποίοι καθημερινά μας στέλνουν μηνύματα ικανοποίησης. Η αποδοχή τους στηρίζεται στις άριστες και με υψηλή διατροφική αξία πρώτες ύλες που χρησιμοποιούμε.
Στα πλαίσια της καινοτομίας, καθιερώσαμε στις συσκευασίες των προϊόντων σήματα τα οποία πληροφορούν τον καταναλωτή για σημαντικές ιδιότητες των προϊόντων. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε τα σήματα που δηλώνουν προϊόντα χωρίς συντηρητικά, χωρίς χρώματα, χωρίς γενετικώς μεταλλαγμένα υλικά, με μηδέν χοληστερόλη, με αγνό παρθένο ελαιόλαδο, με ελληνική φέτα Α ποιότητας, χωρίς τρανς λιπαρά.
Με την έναρξη της κρίσης και τη διαφαινόμενη πτώση της εγχώριας αγοράς αντιδράσαμε με εξωστρέφεια και κατάφεραμε να μειώσουμε τις επιπτώσεις της κρίσης. Αυξήσαμε τις συμμετοχές στις διεθνείς εκθέσεις –πέντε το χρόνο σε διεθνείς εκθέσεις τροφίμων– κι ενισχύσαμε το τμήμα εξαγωγών. Έτσι το 2012 καταφέραμε να πετύχουμε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 6%.
Τα μελλοντικά μας πλάνα είναι να επεκτείνουμε το δίκτυο συνεργασιών στις διεθνείς αγορές και να δημιουργήσουμε ένα δυνατό brand name. Τα μηνύματα που έρχονται από τις διεθνείς αγορές είναι ενθαρρυντικά και μας δίνουν κουράγιο να συνεχίσουμε αυτή τη δύσκολη προσπάθεια και να πετύχουμε τους στόχους μας.
Τι λέμε σε κάποιον που θέλει να αναπτύξει επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα σήμερα; Να εφοδιασθεί με ένα όραμα, καλή οργάνωση, υπομονή και όρεξη για πολλή δουλειά».