- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου που «γιορτάζει το όνειρο της καινοτομίας στις 4 ρόδες», άνοιξε σήμερα τις πόρτες του στο Παρίσι, όπου αναμένονται πάνω από ένα εκατομμύριο επισκέπτες. Η ΔΕΑ που θεωρείται το μεγαλύτερο σαλόνι παγκοσμίως, θα διαρκέσει δύο εβδομάδες, έως τις 14 Οκτωβρίου. Η φετινή έκθεση πραγματοποιείται μέσα σ' ένα βαρύ κλίμα, λόγω της καθίζησης των πωλήσεων στις αγορές της Ευρώπης, που ζημιώνει τις γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες και ιδιαίτερα την Πεζώ- Σιτροέν που προβλέπει 8.000 απολύσεις. Έτσι από νωρίς το πρωί και πριν ακόμα ανοίξουν οι πόρτες, οι εργαζόμενοι του εργοστασίου της Aulnay που απειλείται με κλείσιμο, συγκεντρώθηκαν διαμαρτυρόμενοι για «να ευαισθητοποιήσουν το κοινό» για τα δικά τους προβλήματα.
Στο στόχαστρο και ο υπουργός Αρνώ Μοντεμπούρ που μετονόμασαν «υπουργό της αντιπαραγωγικότητας», ενώ ένα μεγάλο πανώ με κόκκινα γράμματα ανακοινώνει ότι οι εργαζόμενοι της Ολνέ του βγάζουν «κόκκινη κάρτα». Στο Σαλόνι έχουν δώσει ραντεβού και οι εργαζόμενοι του εργοστασίου της Ford-Europe στην Blanquefort, όπου απειλούνται 1100 θέσεις εργασίας. Τριακόσιοι εργαζόμενοι ταξίδευσαν από νωρίς για να φθάσουν στο Παρίσι αποφασισμένοι να κάνουν αισθητή της παρουσία τους μέσα στο σαλόνι. Εφοδιασμένοι με αφίσες και αυτοκόλλητα σκοπεύουν να αλλάξουν τη διακόσμηση στο περίπτερο της Φορντ, ελπίζοντας ότι η φωνή τους θα ακουστεί.
Επικεφαλής είναι ο πρώην υποψήφιος για τις προεδρικές, ο Φιλίπ Πουτού, εργαζόμενος στη Φορντ. «Είναι μεγάλο το χάσμα ανάμεσα στα εργοστάσια που παράγουν και στην βιτρίνα όπου όλα είναι ωραία», εξηγεί. «Είμαστε αποφασισμένοι να διαταράξουμε τη σχέση αυτή, θα μπούμε μέσα, να αλλάξουμε τη διακόσμηση της Φορντ με τις δικές μας αφίσες» κατέληξε.
Οι δηλώσεις στον τύπο, του προέδρου της Πεζώ- Σιτροέν Philippe Varin, που προβλέπει ακόμα μεγαλύτερη καθίζηση των πωλήσεων το 2013, βαραίνουν ακόμα περισσότερο το κλίμα. «Δεν πιστεύω ότι μπορούμε να ελπίζουμε μια κάποια ανάκαμψη για το 2013 στην ευρωπαϊκή αγορά, που θα κυμανθεί στο μηδέν ή ελαφρώς κάτω από αυτό» δήλωσε. Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η πτώση της αγοράς αυτοκινήτου στη Γαλλία το 2013 θα φθάσει το 12% και στην Ευρώπη γενικότερα το 8%. ΓΔ