Είδαμε τις «Γυναίκες» της Γαλάτειας Καζαντζάκη
Και ζητήσαμε από σκηνοθέτη και πρωταγωνίστριες να μας βάλουν περισσότερο στο κλίμα της παράστασης
Στο Θέατρο Βαφείο, όλα τα Δευτερότριτα του Μαρτίου, ο θίασος «Αντάμα» τα καταφέρνει περίφημα. Γι’ αυτό άλλωστε, μετά τα απανωτά sold out του Φεβρουαρίου, το έργο πήρε παράταση. Ο Πέρης Μιχαηλίδης σκηνοθετεί πέντε νεαρές ηθοποιούς καταφέρνοντας να μεταφέρει στη σκηνή όλα εκείνα τα πολιτικά και κοινωνικά ήθη της Ελλάδας του ’30. Όλα τα σχετικά από τους ίδιους του συντελεστές, καθώς τους ζητήσαμε να εμβαθύνουν περισσότερο.
Πέρης Μιχαηλίδης: Με υλικό την αριστουργηματική νουβέλα της Γαλάτειας Καζαντζάκη, ένας νεανικός θίασος ηθοποιών, μιας ακορτεονίστα και με τη συνδρομή μιας εξαιρετικής ενδυματολόγου, με ρεαλιστική σκηνοθετική γραμμή μεταφέρουμε επί σκηνής τη δύσκολη πολιτικά και ειδικότερα για τη χειραφέτηση της γυναίκας εποχή του Μεσοπολέμου, αναζητώντας τις αντίστοιχες με την Ελλάδα του σήμερα. Η παράσταση είναι για όλο τον κόσμο και ειδικότερα γι’ αυτούς που αναζητούν στο θέατρο την αλήθεια και τη συγκίνηση.
Δώρα Χάγιου (Νίνα): Πέντε γυναίκες διαπραγματεύονται τις ζωές τους, την ευτυχία τους, τον εαυτό τους. Πέντε γυναίκες φλέγονται να βρουν απαντήσεις στο πώς να ζήσουν τη ζωή αυτή, τι δίνει αξία στη ζωή και τι στον θάνατο. Τι είναι αυτό που προσφέρει πραγματικά την ικανοποίηση, την προσωπική ευτυχία. Πέντε αδερφές έρχονται, μέσα από τα βάθη του χρόνου της δεκαετίας του ’30, να μας μιλήσουν κατάματα για τα βάσανα της ψυχής τους. Μέσα από την αλληλογραφία τους συνομιλούν και μας απευθύνουν τον λόγο ψάχνοντας εναγωνίως απαντήσεις στα ερωτήματά τους. Αντέχει κανείς την αλήθεια; Η απάντηση βρίσκεται μέσα στον καθένα μας.
Κατερίνα Σούλη (Φανή): Μια παρέα σύγχρονων γυναικών ταξιδεύουν στον χρόνο, και παρουσιάζουν τις αντιθέσεις της καθημερινής ζωής γυναικών μιας άλλης εποχής. Πόσο διαφέρουν με αυτές της σημερινής; Πέντε αδελφές. Πέντε κοινωνικές τάξεις. Πέντε διαφορετικοί χαρακτήρες. Πέντε ιστορίες. Ο στόχος ένας. Η ευτυχία. Οι ηρωίδες κάνουν τις επιλογές τους σύμφωνα με τα ένστικτά τους, που δεν παύουν όμως να υπακούν στους νόμους των κοινωνικών συμβάσεων. Ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο; Τα συμπεράσματα δικά σας…
Βιβή Τάγαρη (Έμι): Πέντε αδερφές συναντιούνται και συζητούν, συγκρούνται, καταθέτουν τις σκέψεις τους. Παρότι έχουν κοινή καταγωγή, είναι εντελώς διαφορετικές. Παρότι όλες κυνηγούν την ευτυχία, η κάθε μια επιλέγει διαφορετικό δρόμο για να φτάσει σε αυτή. Ποιος είναι ο σωστός; Η Γαλάτεια Καζαντζάκη μέσα από τη ρεαλιστική και ανατρεπτική της γραφή δίνει τη διέξοδο. Όλα τα ζητήματα που θίγονται μέσα στο έργο δεν αφορούν μονάχα την κάθε ηρωίδα ξεχωριστά, αλλά είναι ζητήματα κοινωνικά και επίκαιρα. Έτσι τελικά η συνάντηση αυτή δεν γίνεται μονάχα ανάμεσα στις πέντε αδερφές αλλά ανάμεσα σε όλους όσους κάθε Δευτέρα και Τρίτη βρίσκονται μαζί τους, παρακολουθούν αλλά και συμμετέχουν, αλληλεπιδρούν, κι όλα αυτά υπό τη μουσική ενός ακορντεόν που έρχεται να συνδέσει ακριβώς αυτό: τους θεατές με την παράσταση και το χθες με το σήμερα.
Δήμητρα Μπάσιου (Άννα): Πέντε αδερφές, με διαφορετική στάση ζωής η καθεμία, συζητούν, προβληματίζονται, συγκρούονται, υποφέρουν, διασκεδάζουν, συμβουλεύουν η μια την άλλη. Οι ηρωίδες μας προβαίνουν σε ακραίες, πολλές φορές, πράξεις θεωρώντας πως έτσι θα δώσουν μια νότα χαράς στις γεμάτες βάσανα και προβλήματα ζωές τους. Αν και το έργο είναι γραμμένο τη δεκαετία του 1930, βρίσκει κανείς πολλές ομοιότητες με τις γυναίκες του σήμερα και με την κατάσταση της κοινωνίας εν γένει, κάτι που άγγιξε κι εμάς βαθιά. Ενώ το έργο εξελίσσεται, κατακλυζόμαστε από έντονα συναισθήματα: προβληματισμός - ανάταση, χαρά -κλάμα.
Βασιλική Σαραντοπούλου (Καίτη): Οι καθημερινές ιστορίες πέντε γυναικών με κοινή καταγωγή, αλλά διαφορετική στάση και πορεία ζωής, όπως τις αποτύπωσε η σπουδαία Γαλάτεια Καζαντζάκη στο χαρτί το 1933, μεταφέρονται στο θέατρο για πρώτη φορά. Ένα κείμενο διεισδυτικό και βαθιά ανθρώπινο, που θέτει ερωτήματα για το τι είδους ζωή θέλουμε να ζήσουμε και μας θυμίζει ότι η ευτυχία δεν ήταν και δεν είναι ποτέ «ατομική υπόθεση». Ένα κείμενο που μας συγκινεί σήμερα με την αλήθεια του και θέλουμε να το μεταφέρουμε στους θεατές.
Έλσα Στουρνάρα, Μουσικός: Μια κοινή αφετηρία, πέντε μοναχικές διαδρομές, που στην πορεία τους δεν τέμνονται φαινομενικά πουθενά. Κάποιες οδηγούν σε αδιέξοδα φανερά, κάποιες άλλες σε αδιέξοδα που οι γυναίκες που τις περπατούν δεν αντέχουν να παραδεχτούν. «... συμβαίνει κι αυτό, οι άνθρωποι να τραβούν έναν δρόμο τελείως αντίθετο από εκείνον που θα έπρεπε...». Είναι το «μαζί» η απάντηση στα αδιέξοδα;
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
Για πληροφορίες-κρατήσεις θέσεων: 694 7559638 & 6980635179
Facebook info
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Προσωπικές ιστορίες που «ακουμπούν» στην έντονη επιθυμία όλων των ανθρώπων του κόσμου για ελευθερία, ισότητα και ουσιαστική αποδοχή της διαφορετικότητας
Τι θα δούμε στο Σύγχρονο Θέατρο, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη
«Περιμένοντας τον Γκοντό» στη Στέγη, «Κοππέλια» στην ΕΛΣ, «Ένας εχθρός του λαού» στο Ρεκτιφιέ, «Και λέγε λέγε» στο Τέχνης, «Αίμα στη σκηνή» στο Σύγχρονο κ.ά.
Ένας Πολυχώρος Πολιτισμού στο Κέντρο της Αθήνας
Από 19 Μαΐου έως 2 Ιουνίου 2024, δεκάδες νέοι καλλιτέχνες από όλους τους κλάδους δημιουργούν πρωτότυπα καινοτομικά projects σε όλους τους χώρους της Αμαξοστοιχίας. Είσοδος ελεύθερη.
Μιλήσαμε για την αγάπη του για τα παραμύθια, τα όνειρα, τη θνητότητα. Αφορμή η νέα του παράσταση στο Bios.
Γιατί σε ένα καλύτερο μέλλον τον πρώτο λόγο έχει πάντα ο πολιτισμός.
Σ’ ένα μανέζ στις πλαγιές του Ταϋγέτου η καταξιωμένη ηθοποιός ερμηνεύει τον εμβληματικό ήρωα του Σαίξπηρ με το χάραμα και το σούρουπο
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θέατρου Πειραιά
«La Rondine» από την MET στο Μέγαρο, «Τάξη» στο Θέατρο Σταθμός, «Μοσκώβ-Σελήμ» στον Φάρο ΚΠΙΣΝ, «Emotional Dogs» στο Bios κ.ά.
Διεθνής διάκριση για το ελληνικό θέατρο που σηκώνει αυλαία τον Μάιο στο The Tank Theater
Ο διεθνούς φήμης Έλληνας σκηνοθέτης και το θεατρικό έργο που καθόρισε τον 20ό αιώνα, στην πρώτη παρουσίασή του στη Στέγη
«Αν βάλεις όριο στην κωμωδία, αυτό ακυρώνει την ίδια της τη φύση»
«Βίρα τις άγκυρες» από το ΚΘΒΕ στο Παλλάς, «Vanya» από το Λονδίνο στο Μέγαρο, «Miss Julie» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, «Περσεφόνη» του Γιάννη Ρίτσου στον Φούρνο κ.ά.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ μας συστήνει το έργο και τα πρόσωπά του και μιλά για την επιθεώρηση και τη σημασία της
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο Θέατρο Τέχνης για τα γεγονότα του '73
Όταν ο ηθοποιός διήγηθηκε τη ζωή του στην ATHENS VOICE
Μιλήσαμε για την παράσταση «Τζούλια» σε πρωτότυπο κείμενο του Τάσου Ιορδανίδη βασισμένο στο «Δεσποινίδα Τζούλια» του Στρίντμπεργκ
Μια διαφορετική αλλά άκρως ενδιαφέρουσα μουσικοθεατρική εμπειρία
Η παράσταση «Ο αποτυχημένος» που υπογράφει με αφετηρία το μυθιστόρημα του Τόμας Μπέρνχαρντ, οι εμμονές και οι ματαιώσεις, η σκηνοθεσία και η ηθοποιία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.