Trending Now

AirBnB: Πονηρός ιδιοκτήτης διεκδίκησε αποζημίωση με ΑΙ εικόνες, αλλά δεν πήγε καλά αυτό

Απάτη με ΑΙ εικόνες που έδειχναν το σπίτι κατεστραμμένο

Athens Voice
A.V. Team
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Παμπόνηρος ιδιοκτήτης AirBnb προσπάθησε να διεκδικήσει αποζημίωση, αλλά η επισκέπτρια είχε την τελευταία κουβέντα
© Unsplash

Παμπόνηρος ιδιοκτήτης AirBnb προσπάθησε να διεκδικήσει αποζημίωση, αλλά η επισκέπτρια είχε την τελευταία κουβέντα

Μια φοιτήτρια από το Λονδίνο νοίκιασε ένα διαμέρισμα AirBnB στη Νέα Υόρκη για δυόμισι μήνες. Ωστόσο, αποφάσισε να τερματίσει πρόωρα τη διαμονή της, καθώς δεν ένιωθε ασφαλής, όπως δήλωσε στην εφημερίδα The Guardian.

Μετά την αναχώρησή της, ο οικοδεσπότης της Airbnb ισχυρίστηκε ότι προκάλεσε ζημιές αξίας άνω των 12.000 λιρών (περίπου 16.000 δολάρια).

Στις αξιώσεις που υπέβαλε στην Airbnb, ο οικοδεσπότης προσκόμισε φωτογραφίες ενός σπασμένου τραπεζιού σαλονιού, καθώς και αναφορές για ένα στρώμα με λεκέδες από ούρα, μία κατεστραμμένη σκούπα – ρομπότ, έναν καναπέ, ένα φούρνο μικροκυμάτων, μια τηλεόραση και ένα κλιματιστικό.

Η γυναίκα αμφισβήτησε τις αξιώσεις και εξέτασε προσεκτικά τις φωτογραφίες που υποβλήθηκαν. Μετά από προσεκτική επιθεώρηση, εντόπισε μικρές διαφορές που την οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι ο οικοδεσπότης χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να παρουσιάσει το μίσθωμα ως μισοκατεστραμμένο.

Η απάντηση της AirBnB εξόργισε την επισκέπτρια

Αφού εξέτασε τις φωτογραφίες, η Airbnb αποφάσισε ότι η επισκέπτρια ήταν υπεύθυνη μόνο για ζημιές ύψους περίπου 7.000 δολαρίων. Εκείνη αμφισβήτησε για άλλη μια φορά τις αξιώσεις.

«Τους ενημέρωσα ότι μπορώ να προσκομίσω μαρτυρία από έναν αυτόπτη μάρτυρα που ήταν μαζί μου κατά την αναχώρηση και μπορεί να βεβαιώσει υπό όρκο την κατάσταση στην οποία αφέθηκε το ακίνητο: καθαρό, χωρίς ζημιές και σε καλή κατάσταση», δήλωσε στο μέσο ενημέρωσης. «Επίσης, έδειξα σαφώς οπτικές ασυμφωνίες στις εικόνες του ίδιου αντικειμένου (ξύλινο τραπέζι) που παρέχονται από τον οικοδεσπότη, οι οποίες δείχνουν σαφή σημάδια παραποίησης».

Και φαίνεται πως είχε δίκιο καθώς σε φωτογραφίες που εξασφάλισε ο Guardian, δύο φωτογραφίες δείχνουν ελαφρώς διαφορετικές ρωγμές στο τραπέζι.

Η επισκέπτρια ισχυρίστηκε: «Αυτές οι ασυνέπειες είναι απλά αδύνατες σε αυθεντικές, μη επεξεργασμένες φωτογραφίες του ίδιου αντικειμένου. Αυτό θα έπρεπε να είχε αμέσως κινήσει υποψίες και να είχε απαξιώσει τους ισχυρισμούς του οικοδεσπότη, αν τα αποδεικτικά στοιχεία είχαν εξεταστεί με έστω και στοιχειώδη προσοχή».

Μετά την αρχική αναφορά του Guardian για την υπόθεση, το μέσο ενημέρωσης ισχυρίζεται ότι η Airbnb ενημέρωσε τη γυναίκα ότι θα της πιστώσει περίπου 650 δολάρια στον λογαριασμό της. Όταν εκείνη δήλωσε ότι δεν θα ξανακάνει κράτηση μέσω της Airbnb, η ιστοσελίδα φέρεται να της πρόσφερε το ένα πέμπτο του κόστους της κράτησής της. Αφού αρνήθηκε για άλλη μια φορά, η εταιρεία της επέστρεψε το πλήρες κόστος της ενοικίασης και η αρνητική κριτική της για τον οικοδεσπότη καταργήθηκε.

Μια υπόθεση – προειδοποίηση για όσους χρησιμοποιούν την AirBnB

«Η ανησυχία μου αφορά τους μελλοντικούς πελάτες που μπορεί να γίνουν θύματα παρόμοιων δόλιων ισχυρισμών και δεν έχουν τα μέσα να αντιδράσουν τόσο έντονα ή να υποκύψουν στην πληρωμή από φόβο για κλιμάκωση», είπε η γυναίκα.

Πρόσθεσε: «Δεδομένης της ευκολίας με την οποία τέτοιες εικόνες μπορούν πλέον να δημιουργηθούν με τεχνητή νοημοσύνη και προφανώς να γίνουν αποδεκτές από την Airbnb παρά τις έρευνες, δεν θα πρέπει να είναι τόσο εύκολο για έναν οικοδεσπότη να ξεφύγει με την πλαστογράφηση αποδεικτικών στοιχείων με αυτόν τον τρόπο».

Η Airbnb τελικά ζήτησε συγγνώμη από τη φοιτήτρια και δήλωσε ότι θα πραγματοποιηθεί εσωτερική εξέταση για τον τρόπο χειρισμού της υπόθεσης.

«Αυτή η εμπειρία δεν ανταποκρίθηκε στα συνήθη υψηλά πρότυπά μας και έχουμε επικοινωνήσει με την επισκέπτρια για να ζητήσουμε συγγνώμη και να τη διαβεβαιώσουμε ότι δεν θα χρεωθεί για τη ζημιά που αναφέρθηκε», δήλωσε εκπρόσωπος της Airbnb.

«Λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη τις αξιώσεις αποζημίωσης, η εξειδικευμένη ομάδα μας εξετάζει όλα τα διαθέσιμα αποδεικτικά στοιχεία για να καταλήξει σε αναλογικά αποτελέσματα και για τα δύο μέρη, και για να διασφαλιστεί μια δίκαιη προσέγγιση, οι αποφάσεις μπορούν να προσβληθούν».

Τι προβλέπει η AirBnB για τέτοιες περιπτώσεις ιδιοκτήτων

Σύμφωνα με το κέντρο βοήθειας της Airbnb, οι οικοδεσπότες μπορούν να υποβάλουν αίτημα αποζημίωσης μέσω του Κέντρου Επίλυσης Προβλημάτων.

Αυτά τα αιτήματα υποβάλλονται όταν ο οικοδεσπότης πιστεύει ότι οι επισκέπτες είναι υπεύθυνοι για ζημιές, χαμένα αντικείμενα ή απροσδόκητα έξοδα καθαρισμού. Οι επισκέπτες έχουν στη συνέχεια 24 ώρες για να απαντήσουν.

«Εάν πληρώσετε το πλήρες ποσό, το αίτημα θα κλείσει», αναφέρει ο ιστότοπος. «Εάν πληρώσετε μέρος του ποσού, απορρίψετε το αίτημα ή δεν απαντήσετε στο αίτημα, ο οικοδεσπότης σας μπορεί να εμπλέξει την Airbnb ή τον ασφαλιστή μας ως επόμενο βήμα».

Η εφημερίδα The Guardian, η οποία διατήρησε την ανωνυμία των δύο εμπλεκομένων μερών, δεν έλαβε απάντηση από τον «superhost» της Airbnb μετά από αίτημα για σχόλιο.

Σύμφωνα με την Airbnb, ο οικοδεσπότης είναι στην πλατφόρμα για περισσότερα από 10 χρόνια και έχει βαθμολογία 5 αστέρων. Έλαβε προειδοποίηση για παραβίαση των όρων της Προστασίας Ζημιών Οικοδεσπότη και θα διαγραφεί εάν η εταιρεία λάβει παρόμοια αναφορά στο μέλλον.

ΠΗΓΗ: Guardian.com

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY