- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Dom Pérignon: Ένα δημιουργικό ταξίδι με πολλές φυσαλίδες
Ένα case study για κάθε brand που επιθυμεί να παραμείνει επίκαιρο χωρίς να θυσιάσει την ταυτότητά του
Dom Pérignon: Η εξαιρετική νέα καμπάνια, ένα δημιουργικό ταξίδι που κρατά ακέραιη την ταυτότητα του brand
Στρατιά επωνύμων ακολουθεί το ταξίδι της γαλλικής σαμπάνιας: Zoë Kravitz, Τίλντα Σούιντον, Anderson .Paak, Ίγκι Ποπ, Takashi Murakami, Alexander Ekman και Clare Smyth
Υπάρχουν καμπάνιες που διαφημίζουν ένα προϊόν και υπάρχουν καμπάνιες που κατασκευάζουν έναν πολιτισμό. Στην περίπτωση της νέας δημιουργικής πλατφόρμας της Dom Pérignon, Creation is an Eternal Journey, έχουμε να κάνουμε με το δεύτερο. Το εμβληματικό maison της σαμπάνιας –γνωστό όχι μόνο για την ανώτερη οινοποιία του αλλά και για τη βαθιά σχέση του με τις τέχνες– παρουσιάζει μια παγκόσμια καμπάνια που συνδέει τη δημιουργία με τη διαχρονικότητα και την προσωπική υπέρβαση.
Σκηνοθετημένη από την Camille Summers-Valli και φωτογραφημένη από την Collier Schorr, η σειρά των φιλμ δεν προβάλλει απλώς ένα προϊόν, αλλά αναπτύσσει έναν πολυδιάστατο διάλογο γύρω από τη δημιουργία, μέσα από τα μάτια επτά παγκοσμίως καταξιωμένων καλλιτεχνών. Στο επίκεντρο της νέας δημιουργικής αφήγησης της Dom Pérignon βρίσκονται επτά προσωπικότητες που ενώνουν την τέχνη, τη σκέψη και την καινοτομία: η Τίλντα Σουίντον με τη χαρακτηριστική της αινιγματική παρουσία, ο Ίγκι Ποπ με την ανεξάντλητη ενέργεια του αιώνιου ροκ περφόρμερ, η Zoë Kravitz με την πολυσχιδή της δημιουργικότητα μπροστά και πίσω από την κάμερα, ο Anderson .Paak με την αυθόρμητη μουσική ιδιοφυΐα του, ο Alexander Ekman που μετατρέπει τη χορογραφία σε γλώσσα ζωής, η Clare Smyth που απογειώνει τη γαστρονομία με αστρική ακρίβεια και ο Takashi Murakami που παντρεύει τη σύγχρονη τέχνη με την πολιτισμική φαντασία της Ιαπωνίας.
Ο κοινός παρονομαστής τους; Όλοι διανύουν μια προσωπική πορεία που μοιάζει με την ίδια τη φιλοσοφία της Dom Pérignon: συνεχής επανεφεύρεση και προσήλωση στην υψηλή ποιότητα.
Η δημιουργία ως τελετουργία
Το 1668, ο Dom Pierre Pérignon ξεκινούσε την αναζήτηση του «καλύτερου κρασιού στον κόσμο». Έναν αιώνα μετά, κάθε vintage της Dom Pérignon παράγεται αποκλειστικά από τη σοδειά ενός και μόνο έτους – ένα δημιουργικό ρίσκο που επιβάλλει αέναη προσαρμογή. Αυτή η ένταση μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος βρίσκεται στο κέντρο της νέας καμπάνιας.
Στα φιλμ, η Collier Schorr ρωτά: «Τι είναι δημιουργία;». Ο καθένας από τους συμμετέχοντες απαντά με δική του ερμηνεία:
- Ο Ίγκι Ποπ μιλά για τη δημιουργία ως απελευθέρωση
- Ο .Paak την βλέπει ως αέναη αναζήτηση
- Η Swinton ως άλμα πίστης
- Ο Murakami ως ιστορική πρόκληση
Όλες οι απαντήσεις σχηματίζουν ένα σπειροειδές ταξίδι – όχι γραμμικό, αλλά κυκλικό, όπως η δημιουργική πορεία του maison.
Μια καμπάνια-υπόδειγμα για τα luxury brands
Η Dom Pérignon δεν επιλέγει διασημότητες ως φόντο για ένα προϊόν. Τους μετατρέπει σε συν-δημιουργούς, επεκτείνοντας τη διαφήμιση σε πολιτιστική πράξη. Εδώ δεν έχουμε ένα endorsement, αλλά ένα σύστημα αξιών. Η καμπάνια απευθύνεται σε ένα κοινό που αναζητά νόημα πίσω από την απόλαυση, αφήγηση πίσω από την εμπειρία.
Η μετάφραση της καμπάνιας στα media είναι εξίσου πολυεπίπεδη: κινηματογράφος, social media, ψηφιακά και φυσικά σημεία πώλησης, έντυπες καταχωρίσεις και εξωτερική προβολή. Με αυτόν τον τρόπο, το brand αναδεικνύει όχι μόνο το προϊόν του αλλά και το δημιουργικό του αποτύπωμα στον σύγχρονο πολιτισμό.
Καινοτομία στην αφήγηση
Η χρήση δημιουργών που καλύπτουν φαινομενικά διαφορετικά πεδία – από τη γαστρονομία και τη μόδα μέχρι τη μουσική και τις εικαστικές τέχνες – ενισχύει την έννοια της πολυφωνικής δημιουργικότητας. Η καμπάνια επιδιώκει να διαμορφώσει έναν διεθνή διάλογο γύρω από τη δημιουργία, χωρίς να περιορίζεται από τα στερεότυπα της διαφήμισης πολυτελείας.
Αυτό το storytelling ανήκει στη νέα εποχή του cultural branding, όπου το προϊόν δεν είναι απλώς αντικείμενο κατανάλωσης, αλλά φορέας αισθητικής, συναισθημάτων και ιδεών.
Μια marketing στρατηγική από τα παλιά
Η νέα καμπάνια της Dom Pérignon αποτελεί φυσική συνέχεια μιας στρατηγικής που επί δεκαετίες ενώνει τη σαμπάνια με τις τέχνες. Από τις pop art ετικέτες του Warhol, τα γλυπτά-θήκες του Jeff Koons και το κινηματογραφικό design του David Lynch, μέχρι τις συνεργασίες με τον οίκο Dior και την Iris van Herpen, το maison επενδύει διαρκώς σε δημιουργικές συμπράξεις που αναβαθμίζουν την αισθητική του. Η πρόσφατη συνεργασία με τη Lady Gaga το 2021 – υπό τον τίτλο “The Queendom” – συνδύασε limited-edition φιάλες, art direction και γλυπτικές συσκευασίες σε ένα τολμηρό pop σύμπαν που προσέγγισε ένα νεότερο, δημιουργικά ανήσυχο κοινό. Στο πλαίσιο αυτό, η «Creation is an Eternal Journey» έρχεται ως η πιο ώριμη και πολυφωνική συνέχεια αυτής της μακράς πολιτιστικής διαδρομής.
Η ουσία πίσω από τις φυσαλίδες
Όταν ο Bert Stern φωτογράφιζε τη Marilyn Monroe με ένα μπουκάλι Dom Pérignon στο θρυλικό “Last Sitting” ή όταν ο Andy Warhol ονειρευόταν να ανοίξει 2.000 φιάλες με την έλευση της νέας χιλιετίας, δεν έκαναν απλώς ένα tribute στη σαμπάνια. Ανέβαζαν τη Dom Pérignon στο βάθρο της πολιτιστικής αναφοράς. Το “Creation is an Eternal Journey” δεν είναι ένα ακόμη κεφάλαιο. Είναι η απόδειξη ότι η δημιουργία, όπως και η αληθινή πολυτέλεια, δεν εξαντλούνται. Μετουσιώνονται, συνεχίζουν, γεννούν νέες μορφές.
Η Dom Pérignon μάς υπενθυμίζει κάτι απλό και διαχρονικό: η δημιουργία δεν είναι στιγμιαία. Είναι αιώνια. Και ίσως, σε έναν κόσμο που ζητά διαρκώς το «καινούριο», η πιο ριζοσπαστική πράξη είναι να αναζητάς το διαχρονικό.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το περιστατικό προκάλεσε την προσοχή των αρχών
Τα βίντεό της στο Tik Tok έγιναν viral με ανάμεικτες αντιδράσεις
Η ερώτηση που του έκανε στην πλατεία Αριστοτέλους
Η ιδιοκτήτρια καταγγέλλει ότι ο Ρεμί έχει αλλάξει συμπεριφορά μετά τον περιορισμό στο σπίτι
Ποιες ήταν οι συνταγές που αναζήτησαν περισσότερο
To βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου
Παρά τον χιουμοριστικό τόνο των σχολίων, το περιστατικό άνοιξε ξανά τη συζήτηση για την εξάρτηση από τα smartphones
Τολμάς να κάνεις με τον / τη σύντροφό σου αυτό το πραγματικά αθώο τεστ;
Τα συν και πλην της εβδομάδας από τη Σταυρούλα Παναγιωτάκη
Λόγια που ακούστηκαν δημοσίως
Συνήλθε μετά από μερικές ώρες ύπνου
Η μετακόμιση και η στενή του σχέση με την Γκίλφοϊλ ενισχύουν τα σχετικά σενάρια
Στην εκπομπή εμφανίστηκαν οι δυο αδελφές με ίδιο ντύσιμο μάλιστα
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΣΚΛΗΡΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ - Η Λιάν Χοκς αποφάσισε να μοιραστεί το πώς είναι να χάνεις το ίδιο σου το πρόσωπο
Το μυστήριο των ζημιών λύθηκε
Γιατί χρήστες στο ίντερνετ της έδωσαν...νέο τίτλο μετά το Thanksgiving
Η σπουδαία ερμηνεύτρια και ο παρουσιαστής τραγούδησαν μαζί σε σόου της γαλλικής τηλεόρασης
Ακούστε τη νέα διαφήμιση
Δείτε το βίντεο-αφιέρωμα της εταιρείας παραγωγής
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.