- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Ο Ηρακλής Γεωργαντής έχει «Τρεις βαθμούς μυωπίας»
Ο πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας συστήνεται μαζί με το νουάρ μυθιστόρημά του
Ο δικηγόρος Ηρακλής Γεωργαντής μιλάει στην ATHENS VOICE για το συγγραφικό του ντεμπούτο «Τρεις βαθμοί μυωπίας» (εκδ. Κλειδάριθμος), τον έρωτα και τη δικηγορία.
Μπορείτε να μου περιγράψετε με λίγες λέξεις τον εαυτό σας;
Έξυπνος. Πλούσιος. Πετυχημένος. Όμορφος (γελάει). Αν θα μπορούσα να απομονώσω το κύριο χαρακτηριστικό μου είναι η αφοσίωση σε ό,τι επιχειρώ. Αφιερώνομαι ολοκληρωτικά και σε κάποιες περιπτώσεις προσπαθώ χιλιάδες φορές περισσότερο σε σχέση με άλλους ανθρώπους. Είτε πρόκειται για τον έρωτα, είτε για τα χρήματα, είτε για την επαγγελματική καταξίωση, είτε για τη φιλία, είτε για τη συγγραφή της τριλογίας «Τρεις Βαθμοί Μυωπίας».
Ποια ήταν η σχέση σας με τα βιβλία στην παιδική σας ηλικία και στην πάροδο του χρόνου;
Στην αρχή κακή. Ήμουν πολύ ζωηρό παιδί, έπαιζα κάθε μέρα στις αλάνες που υπήρχαν ακόμα τότε στον Πειραιά, τσακωνόμουν. Τότε έβρισκα εξαιρετικά βαρετό να διαβάσω ένα παιδικό βιβλίο. Στην εφηβεία διάβασα ένα ποίημα του Καρυωτάκη, το οποίο ανέφερε «σαρκάζει το κρεβάτι τη χαρά τους κι αυτοί λένε πως έτριξε· δε λεν πως το κρεβάτι οραματίζεται μελλοντικούς θανάτους». Τότε συνειδητοποίησα για πρώτη φορά ότι ένας καλός λογοτέχνης μπορεί να δημιουργήσει έναν διάλογο ανάμεσα σε μία κοινότυπη ανθρώπινη στιγμή και μία αντίδραση του φυσικού περιβάλλοντος και να προκαλέσει τον αναγνώστη να ταξιδέψει ανάμεσα στον φανταστικό και το πραγματικό. Όσο απαισιόδοξο και αν φαίνεται, αποτελεί δείγμα εξαιρετικής ευφυΐας ότι ο Καρυωτάκης θεωρούσε τον ήχο του τριξίματος του κρεβατιού όταν ένα ζευγάρι κάνει έρωτα ως εκδήλωση σαρκασμού, την οποία οι άνθρωποι δεν μπορούν να καταλάβουν. Έκτοτε άρχισα να βλέπω παντού γύρω μου αλληγορίες, χωρίς φυσικά την απαισιόδοξη οπτική του Καρυωτάκη. Άλλωστε και το «Τρεις Βαθμοί Μυωπίας» είναι εμπνευσμένο από την αλληγορία μίας οργανικής πάθησης στα μάτια, που εύλογα μπορεί να αποδώσει την αιτία της νοητικής στρέβλωσης ενός ανθρώπου που δεν σκέφτεται καθαρά. Μετά τον Καρυωτάκη αγάπησα το βιβλίο, αλλά συνέχισα να αγαπώ πολύ και την ζωή.
Ποια ήταν η πρώτη σας συγγραφική απόπειρα; Έχετε κρατήσει την πρώτη σας ολοκληρωμένη ιστορία;
Έχω χειριστεί 5.000 νομικές υποθέσεις. Σε αρκετές από αυτές πρέπει να παρουσιάσω στο δικαστήριο τη ζωή ενός ανθρώπου για να την εκτιμήσει το δικαστήριο. Ο πελάτης μού δίνει κάποια βασικά στοιχεία και εγώ διαμορφώνω την ιστορία, αναδεικνύοντας τις συναισθηματικές καταστάσεις, με βάση τα γεγονότα που μου έχει αναφέρει. Σε κάποιες περιπτώσεις, όταν τους διάβαζα αυτές τις ιστορίες, έβλεπα έκπληκτους τους πελάτες μου να μου δηλώνουν ότι αυτό που είχα γράψει ήταν η πιστή απεικόνιση της ζωής τους. Αυτές είναι οι συγγραφικές απόπειρες που προηγήθηκαν της έκδοσης του βιβλίου μου.
Είστε δικηγόρος. Η Νομική ήταν όνειρο ζωής;
Απολύτως! Άπιαστο όνειρο που έγινε πραγματικότητα.
Υπάρχουν στοιχεία στα βιβλία σας από τις υποθέσεις που έχετε αναλάβει κατά καιρούς;
Δεν μπορώ να διαχωρίσω τον εαυτό μου από τις υποθέσεις μου. Υπάρχουν αναγκαστικά μέσα μου. Οι εντάσεις, οι απάτες, οι θάνατοι, όλα. Για αυτό το λόγο η πλοκή του βιβλίου κινείται γύρω από μία ασφαλιστική απάτη. Σας ξεναγώ σε διαδρόμους που περπατάω καθημερινά και γι' αυτό η αφήγηση είναι ρεαλιστική, τόσο ως προς τις διαδικασίες, όσο και προς την προσωπικότητα των ηρώων. Παρατηρώ στους ανθρώπους τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και με αυτά δημιουργώ τους ήρωές μου.
Γιατί επιλέξατε το συγγραφικό σας ντεμπούτο να είναι μια τριλογία;
Κάθε βιβλίο από τα τρία έχει διαφορετική, αυτοτελή ιστορία. Αν μιλήσουμε με όρους φυσικής, ένα πείραμα δεν είναι αρκετό για να επιβεβαιώσει το φαινόμενο. Χρειάζονται τρία πειράματα σε εντελώς διαφορετικές συνθήκες, προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι οι άνθρωποι θα έχουν πάντα την τάση να προσεγγίζουν την πραγματικότητα με την ασάφεια των τριών βαθμών μυωπίας.
Ποια στοιχεία του αστυνομικού μυθιστορήματος σας σαγηνεύουν ως αναγνώστης;
Μα φυσικά ότι δεν μπορώ να προβλέψω το τέλος!
Γιατί γυναίκες ηρωίδες;
Γιατί μόνο οι γυναίκες προάγουν τον μύθο. Είναι απρόβλεπτες, διεκδικούν ανά πάσα στιγμή ζωή και μπορούν ταυτόχρονα για τον ίδιο άνθρωπο να τρέφουν συναισθήματα έρωτα, αγάπης, μίσους, φόβου, ανασφάλειας, ντροπής και αναίδειας. Οι άντρες είναι προβλέψιμοι. Θέλουν απλώς να κυριαρχήσουν. Η ιστορία του κόσμου χωρίς τις γυναίκες θα ήταν μια βαρετή διαδικασία των αντρών προς την αποθέωση. Αν ζούσα σε έναν τέτοιο κόσμο θα είχα αυτοκτονήσει από πλήξη.
Ποιος είναι ο πυρήνας του πρώτου σας βιβλίο «Τρεις βαθμοί μυωπίας - Χριστίνα;»
Εξουσία, χρήματα, σεξ, έγκλημα, ψέματα, έρωτας.
Με τι σας αρέσει να ασχολείστε στον ελεύθερο χρόνο σας;
Αποκλειστικά και μόνο με τον έρωτα.
Ποια βιβλία βρίσκονται αυτή την περίοδο στο κομοδίνο σας;
Αυτή την περίοδο ολοκληρώνω το δεύτερο βιβλίο μου «Τρεις Βαθμοί Μυωπίας- Ναταλία». Απαγορεύω στον εαυτό μου να διαβάσει άλλο βιβλίο γιατί είναι επικίνδυνο να επηρεαστώ είτε από εικόνες, είτε από γλωσσικά σχήματα και να τα μεταφέρω στο έργο μου. Ο τρόπος γραφής του πρώτου βιβλίου είναι απολύτως πρωτότυπος και θέλω να διασφαλίσω ότι όλο το συγγραφικό μου έργο θα έχει αυτόν τον χαρακτήρα. Με στενοχωρεί αυτό βέβαια, αλλά αποτελεί μία από τις θυσίες που πρέπει να κάνω ως συγγραφέας.
Σας αρέσει να ρισκάρετε στη ζωή σας ή βαδίζετε εκ του ασφαλούς;
Θέλω να ζω επικίνδυνα. Γι' αυτό άλλωστε διάλεξα και το επάγγελμα του δικηγόρου. Κάθε φορά που περιμένω μία απόφαση, έχω αγωνία αν το ρίσκο που πήρα προβάλλοντας συγκεκριμένους ισχυρισμούς ήταν το σωστό. Αυτό μου αρέσει. Να μπαίνω μέσα στον κίνδυνο και να τον παλεύω. Με το μυαλό και τα ψυχικά αποθέματά μου.
Αν μπορούσατε να γυρίσετε τον χρόνο πίσω, ποια προσωπικότητα θα θέλατε να συναντήσετε και ποιες τρεις ερωτήσεις θα της απευθύνατε;
Επισκέφθηκα πρόσφατα το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Θα ήθελα να μπορούσα να συναντήσω τον άνθρωπο που φιλοτέχνησε το εικαστικό αριστούργημα της εγκυμονούσης γυναίκας, που εκτίθεται εκεί με πιθανή ημερομηνία δημιουργίας του το 3.000π.Χ. Θα τον ρωτούσα ποιο ήταν το κίνητρό του για να δημιουργήσει ένα έργο τόσο υψηλής αισθητικής τη στιγμή που ο ανταγωνισμός γύρω του ήταν ανύπαρκτος. Θα του ζητούσα να μου περιγράψει με λόγια την αγάπη του για τη γυναίκα που αναπαριστά το ειδώλιο. Τέλος, θα του έδινα το βιβλίο μου και θα τον ρωτούσα αν του άρεσε...
Τι είναι ο έρωτας για εσάς;
Τα πάντα!
Τι σας γοητεύει και τι σας εκνευρίζει στη σύγχρονη Αθήνα;
Με γοητεύει το γεγονός ότι συρρέουν τουρίστες από όλον τον κόσμο, έχοντας σαν όνειρο να ζήσουν για λίγες μέρες αυτό που εμείς ζούμε καθημερινά. Δε με απογοητεύει κάτι, επειδή είναι τέτοια η φύση μου. Λάθη γίνονται, αλλά πιστεύω ότι είναι αναγκαίο μέρος της ζωής και με την πάροδο του χρόνου θα διορθωθούν. Το σημαντικό είναι ότι ως λαός, εξακολουθούμε να αγαπάμε το ωραίο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι δυσκολίες μιας οικογένειας μεταναστών στην Αμερική, ένας ύμνος στην αγάπη
Τα λόγια τα λέμε, αλλά πόσες φορές τα εννοούμε; Πολλές φορές άλλα σκεφτόμαστε, άλλα θέλουμε, άλλα λέμε κι άλλα κάνουμε
Ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας παιδικών βιβλίων Μάριος Μάζαρης εξηγεί γιατί είναι σημαντικό να διαβάζουμε βιβλία στα παιδιά μας
Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
Συνέντευξη με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη με αφορμή την αυτοβιογραφία του «Στον ίδιο δρόμο»
Στο «Θέλω» της Τζίλιαν Άντερσον θα βρείτε μερικές από τις απαντήσεις
Η συγγραφή στο εξωτερικό είναι επάγγελμα και όχι πάρεργο
Ο συγγραφέας μάς εξηγεί όσα χρειάζεται να ξέρουμε για το νέο βιβλίο του «Πάντα η Αλεξάνδρεια», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο
«Οι βιβλιοπώλες σώζουν ζωές. Τελεία και παύλα», δήλωσε μέσω του εκδότη του
Το τελευταίο της βιβλίο, που το υλικό του το δούλευε καθ’ ομολογίαν της για δέκα χρόνια, επιχειρεί ένα είδος λογοτεχνικής ταχυδακτυλουργίας
Κάτι μικρό, αλλά πανέμορφο, πριν τη νέα του ταινία Bugonia
Το Men in Love ξαναπιάνει την ιστορία της διαβόητης παρέας αμέσως μετά το τέλος του καλτ βιβλίου του 1993
O 76χρονος Αμερικανός συγγραφέας έχει αφήσει τη σειρά βιβλίων ημιτελή από το 2011
Μια συζήτηση για το βιβλίο του «Μύθοι, παρεξηγήσεις και άβολες αλήθειες της Ελληνικής Ιστορίας» (εκδόσεις Κέδρος)
Αποσπάσματα από το βιβλίο Έρωτας και Ασθένεια του David Morris
Σε μια περίοδο όπου η Γερμανία και η ΕΕ χρειάζονταν διαχειριστές, όχι ηγέτες, η κ. Μέρκελ ήταν ό,τι έπρεπε
Η ελληνική κρίση καταλαμβάνει 37 μόνο σελίδες από τις 730 των απομνημονευμάτων της
Η Ιστορία, το βίωμα, τα ντοκουμέντα, οι μαρτυρίες συμπορεύονται με τη μυθοπλασία
Η χαρισματική αφήγηση του Morris, μέσα από σημαντικές πηγές και σπουδαίο documentation
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.