- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Στην παραλία δεν εντόπισα ούτε μία από τις «Πενήντα αποχρώσεις του γκρι». Η αλήθεια είναι πως σε άλλες, πιο κοσμικές παραλίες, το σέξι άρλεκιν της Ε.Λ. Τζέιμς σχεδόν μονοπωλούσε τις ξαπλώστρες. Μέσα σε δυόμισι μήνες έφυγαν πάνω από 45.000 αντίτυπα (Πατάκης). «Ω, γαμώτο!» που θα ’λεγε και η «γλυκιά» Αναστάζια, η μονίμως έκπληκτη απ’ τα... προσόντα του δισεκατομμυριούχου που δεν την αφήνει σε χλωρό κλαρί.
Θυμάστε πόσες παραλλαγές του «Ιούδα...» προέκυψαν μετά την επιτυχία της Μάιρας Παπαθανασοπούλου ή πόσα θρίλερ ακολούθησαν τη συνταγή Νταν Μπράουν στον «Κώδικα Ντα Βίντσι»; Η αρχή στη συγκεκριμένη περίπτωση έγινε στις ΗΠΑ με το «Γυμνή μπροστά σου» της Σίλβια Ντέι, που επίσης τα πάει καλά (Τουλίπα/Ψυχογιός). Ω, γαμώτο! Θα πήξουμε στις αποχρώσεις του σοφτ πορνό.
Σε αναγνώστες με πιο εκλεπτυσμένα γούστα θα πρότεινα το αργόσυρτο μεν αλλά συγκινητικό «Καλοκαιρινό ειδύλλιο» του Ουίλιαμ Τρέβορ (μετ. Α. Μαντόγλου, Μεταίχμιο). Ο πολυβραβευμένος Ιρλανδός που κάποιοι συγκρίνουν με τον Τόμας Χάρντι και τον Τσέχοφ, ξεδιπλώνει τις ματαιωμένες προσδοκίες δύο αταίριαστων εραστών με φόντο τη μονότονη καθημερινότητα μιας μικρής επαρχιακής πόλης στα χρόνια του ’50. Αυτός να δείτε τι άσους κρύβει στο μανίκι του!
Σωτήρης Δημητρίου, Ζυράννα Ζατέλη, Θόδωρος Γρηγοριάδης, Μισέλ Φάις, Σοφία Νικολαΐδου, Ανδρέας Στάικος, Αλέξης Σταμάτης, Δημήτρης Μαμαλούκας, Γιώργος Μπράμος, Νίκη Αναστασέα, Βασιλική Πέτσα... Με το που θα φύγουν τα σχολικά από τις βιτρίνες, θα αρχίσουν να παίρνουν σειρά τα νέα τους πεζά. Βιβλία υπάρχουν. Ρευστό;
Τα στοιχεία του ΕΚΕΒΙ δείχνουν πως οι περσινοί τζίροι των δέκα μεγαλύτερων εκδοτικών οίκων (γύρω στα 126 εκ. ευρώ συνολικά) βρέθηκαν πιο χαμηλά κι από τα επίπεδα του 2003. Η εικόνα μαυρίζει κι άλλο στη σκέψη ότι οι ισολογισμοί, ακόμη κι όταν εμφανίζουν κέρδη, δεν αποτυπώνουν τι μπαίνει στο ταμείο πραγματικά. Έχει υπολογίζει κανείς πόσες μεταχρονολογημένες επιταγές έσκασαν απ’ την αρχή της χρονιάς;
Σημειώστε την ημερομηνία. Πέμπτη 27 του μήνα στις 8.00 μ.μ., ο Νορβηγός Τζο Νέσμπο αυτοπροσώπως, σ’ ένα πέρασμα-αστραπή από την Αθήνα, συναντά τους θαυμαστές του στο Ινστιτούτο Γκαίτε και κουβεντιάζει με τον Μ. Πιμπλή. Ιδού πώς θα τον σύστηνε ο Τζέιμς Ελρόι, αν ήταν παρών: «Είναι ο αμέσως επόμενος μεγαλύτερος συγγραφέας αστυνομικού στον κόσμο, μετά από μένα. Με καταδιώκει ανελέητα σαν λυσσασμένο πιτ μπουλ!». Μακάρι ν’ ακούγονταν τέτοιες αβρότητες κι εδώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στην ποιητική συλλογή «Les Grottes – Excavating Insanity» προσπαθεί να βρει τον δρόμο της επιστροφής προς τη νηφαλιότητα και την επιβίωση γράφοντας
Όσα είπαμε με έναν από τους πιο επιδραστικούς στοχαστές της εποχής μας
Ο τόμος προς τιμήν του σε επιμέλεια των πανεπιστημιακών καθηγητών Burkhard Fehr και Παναγιώτη Ροϊλού
Ποτέ δεν με απογοήτευσε αυτός ο Εβραίος συγγραφέας από την Πολωνία, που το 1978 πήρε το Νόμπελ Λογοτεχνίας
Δεν πρόκειται για μια αυστηρή πραγματεία, αλλά για ένα βιβλίο που μετατρέπει τη σύνθετη διαδικασία της αγοράς κατοικίας σε ανθρώπινη κουβέντα.
Από τις Εκδόσεις Βακχικόν, σε μετάφραση Σωτήρη Μηνά
Ένα μυθιστόρημα για όλους όσοι ζουν «σημαδεμένοι» — από την εμφάνιση, από το παρελθόν, από τις συνθήκες
Το Βιβλίο της Ημέρας, από τις Εκδόσεις Gutenberg
Με αφορμή το βιβλίο «Με τη δική σου ματιά μονάχα», η συγγραφέας μιλά αποκλειστικά στην Athens Voice για την πρόκληση να μετατρέψει την κρυφή ζωή της Μάιερ σε μια δυνατή μυθοπλαστική αφήγηση
Το δοκίμιο της συγγραφέα και ιστορικού που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη
Το Βιβλίο της Ημέρας, από τις Εκδόσεις Bell
H συλλογή διηγημάτων «Ουμπίκικους» του Γιώργου Τσακνιά (192 σελίδες, Εκδόσεις Κίχλη), κυκλοφορεί στις 5 Δεκεμβρίου
Η τιμητική εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου 2025
Η συλλογή διηγημάτων «Οι Αόρατοι της Γης» είναι το αποτέλεσμα του δημιουργικού διαλόγου των συγγραφέων με ένα έργο της ομότιτλης έκθεσης της Σμαρώς Τζενανίδου
Ο συγγραφέας και μεταφραστής μιλά για το νέο του μεταφραστικό έργο, τη συλλογή του Γεωργιανού συγγραφέα Έρλομ Αχβλεντιάνι «Ο άντρας που έχασε τα λογικά του», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.