- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Ζωή Ρηγοπούλου: 7+1 ερωτήσεις για τη Μαντλέν
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Πριν ανοίξουμε φτερά» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης μιλάει με τον ρόλο της
Ο ήρωάς μου κι εγώ: Η Ζωή Ρηγοπούλου είναι η Μαντλέν στην παράσταση «Πριν ανοίξουμε φτερά» του Φλοριάν Ζελέρ, σε σκηνοθεσία της Άννας-Μαρίας Παπαχαραλάμπους
Τι συμβαίνει σε μια οικογένεια όταν η άνοια χτυπάει την πόρτα; Όταν αρχίζει ν’ αλλάζει εντελώς η συμπεριφορά ενός ατόμου απέναντι στους δικούς του ανθρώπους; Το κενό βλέμμα, οι σιωπές, τα ξεσπάσματα, η άρνηση για τα πάντα… Αυτό είναι το θέμα της παράστασης «Πριν ανοίξουμε φτερά» του Φλοριάν Ζελέρ, που ανεβαίνει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, σε σκηνοθεσία της Άννας-Μαρίας Παπαχαραλάμπους.
Η Ζωή Ρηγοπούλου υποδύεται τη Μαντλέν, τη σύζυγο του Αντρέ (Δημήτρης Καταλειφός), ο οποίος έχει αρχίσει να εμφανίζει συμπτώματα απώλειας μνήμης. Ενώ ζουν μαζί μια ζωή, ξαφνικά εκείνος δεν τη θυμάται. Είναι παρών-απών μέσα στον χώρο που άλλοτε μοιράζονταν καθημερινά. Το σπίτι μετατρέπεται σε έναν λαβύρινθο και η Μαντλέν πρέπει να επιστρατεύσει την αγάπη της για να στηρίξει έναν άντρα που τον χάνει, ενώ είναι ακόμα ζωντανός. Στο πλευρό τους οι δυο κόρες τους, οι οποίες προσπαθούν να σταθούν στους γονείς τους αλλά κι εκείνες δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα, διότι οι ισορροπίες στο σπίτι έχουν διαταραχθεί για τα καλά. Πόση δύναμη έχει η αγάπη και πόσο ψυχικό σθένος χρειάζεται για να διαχειριστείς μια τέτοια κατάσταση;
Η Μαντλέν φαίνεται να έχει τέτοια στοιχεία χαρακτήρα και στέκεται στο πλευρό του ανθρώπου που αγαπά βαθιά με ευαισθησία και λεπτότητα, προσπαθώντας να προσαρμοστεί σε μια νέα πραγματικότητα στην κοινή ζωή τους. Ζητήσαμε από την πρωταγωνίστρια της παράστασης Ζωή Ρηγοπούλου να «μπει» στη θέση της...
Ζωή Ρηγοπούλου: Η ηρωίδα μου κι εγώ
Γράμμα στην ηρωίδα μου: Αν μπορούσες να μιλήσεις απευθείας στον χαρακτήρα του έργου –με τρυφερότητα, απορία ή ακόμα και κριτική– τι θα του έλεγες;
Θα του έλεγα: Μπράβο για την ψυχραιμία, τη στωικότητα, την αφοσίωση.
Η ηρωίδα μου κι εγώ: Αν σύγκρινες τον εαυτό σου με τον ρόλο, τι κοινό θα έβρισκες και πού είσαι τελείως αντίθετη;
Έχουμε κοινά την αφοσίωση και τη δοτικότητα. Αλλά εγώ, εκτός από μαμά, θέλω και στιγμές που να είμαι κόρη.
Αν ήμουν εγώ στη θέση σου: Πώς θα αντιδρούσες εσύ στις καταστάσεις που βιώνει η ηρωίδα που υποδύεσαι;
Νομίζω πως θα είχα διαλυθεί με την απώλεια. Αλλά ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις πώς θα αντιδράσεις σε τέτοια περίσταση.
Τι μου έμαθες: Τι σου δίδαξε ο συγκεκριμένος ρόλος ως άνθρωπο και ως καλλιτέχνη;
Το κυριότερο που μου έμαθε είναι πως, ό,τι κι αν σου συμβεί στη ζωή ή στη δουλειά, είναι σπουδαία κατάκτηση το να καταφέρεις να μη γίνεσαι ποτέ κακομοίρα.
Αν μπορούσα να σε αλλάξω: Αν σου δινόταν η ευκαιρία να γράψεις εσύ τον ρόλο, τι θα άλλαζες;
Θα κρατούσα για μένα και όχι για τον σύζυγο τον ρόλο του εμπνευσμένου συγγραφέα, κάπως όπως σ’ εκείνη την ταινία, στο «Σύζυγος» με την Γκλεν Κλόουζ.
Αυτό ήταν δύσκολο: Υπήρξε κάποιο στοιχείο του ρόλου που σε δυσκόλεψε ιδιαίτερα και γιατί;
H μακροθυμία, η ικανότητα για συγχώρεση, η μαμαδίστικη υπομονή. Δεν έχω τέτοιο μεγαλείο.
Έλα στη θέση μου: Αν μπορούσες να συναντήσεις τον χαρακτήρα στην πραγματική ζωή, τι θα του έλεγες;
Μπράβο! Σε ζηλεύω γι’ αυτή τη φιλοσόφηση. Πώς το κάνεις;
Το soundtrack της ηρωίδας μου: Αν η ηρωίδα είχε playlist, ποια τραγούδια θα είχε;
«Les feuilles mortes» του Ιβ Μοντάν, «More» του Φρανκ Σινάτρα, «Tous les visages de l’amour» τoυ Σαρλ Αζναβούρ, «Smile» του Τσάρλι Τσάπλιν, «When I fall in love» του Νατ Κινγκ Κόουλ.
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Δημήτρης Καταλειφός, Ζωή Ρηγοπούλου, Μαρκέλλα Γιαννάτου, Φιόνα Γεωργιάδη, Σαράντος Γεωγλερής, Ντίνα Αβαγιανού
- ΘΕΑΤΡΟ: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον συγγραφέα και σκηνοθέτη για το νέο του έργο «Η συναρπαστική εξέγερση του Χούλιο Τόγκα» στο Θέατρο Προσκήνιο
Είδαμε την παράσταση στο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρό τους
Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τον Λάκη Λαζόπουλο στη θρυλική ελληνική κωμωδία των Αλέκου Σακελλάριου & Χρήστου Γιαννακόπουλου
Η Θεοδώρα Τζήμου οδηγεί και οδηγείται από μια ομάδα νέων και ταλαντούχων ηθοποιών σε σκηνοθεσία της Ζωής Χατζηαντωνίου
Τι κάνει ένας έντιμος άνθρωπος όταν περιβάλλεται από την ατιμία; Όταν το ήθος του βάλλεται από τη διαφθορά, την αγριότητα, το ψέμα και την αδικία;
Μια λαμπρή βραδιά όπερας που έγραψε ιστορία στην Αθήνα
Ο Λάζαρος Βαρτάνης και ο Στέφανος Παπατρέχας ανεβάζουν ένα από τα πιο ποιητικά έργα του Ονορέ ντε Μπαλζάκ
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα η τελετή απονομής των πιο σημαντικών διακρίσεων του κόσμου της όπερας
Το τελευταίο έργο της Μπεθ Στηλ για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου
Μιλήσαμε με τη σκηνοθέτρια για το ανέβασμα της όπερας του Ντονιτσέτι στο Ολύμπια
Η θεατρική σεζόν 2025- 2026 έχει ξεκινήσει πολύ δυναμικά
Ένας ιδιαίτερος κύκλος εκδηλώσεων για τον σπουδαίο θεατράνθρωπο
Όταν η σκηνή φτάνει στην Περιφέρεια
Μια σωματική και ψυχική κατάβαση στο Bios, εμπνευσμένη από το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη, που μεταμορφώνεται σε μια χοροθεατρική εμπειρία
Όταν όλοι οι δρόμοι της ζωής μοιάζουν να οδηγούν σε αδιέξοδο, το εσώτατο περιεχόμενο της ανθρώπινης ψυχής παραμένει απρόσιτο, ανυπέρβλητο και πάντα μεγαλειώδες.
Το έργο του Μολιέρου ζωντανεύει στη σκηνή του θεάτρου Αλκυονίς, υπό τη σκηνοθετική ματιά της Έλενας Μαυρίδου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη της παράστασης «Ευγένιος» του Φρανκ Μακ Γκίνες, που παίζεται στο Θέατρο Σημείο
Η σκηνοθέτρια και ηθοποιός εξηγεί γιατί επέλεξε να ανεβάσει σε παγκόσμια πρώτη το έργο του Roger Ennals
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση που ανεβάζει στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.