- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Ζωή Ρηγοπούλου: 7+1 ερωτήσεις για τη Μαντλέν
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Πριν ανοίξουμε φτερά» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης μιλάει με τον ρόλο της
Ο ήρωάς μου κι εγώ: Η Ζωή Ρηγοπούλου είναι η Μαντλέν στην παράσταση «Πριν ανοίξουμε φτερά» του Φλοριάν Ζελέρ, σε σκηνοθεσία της Άννας-Μαρίας Παπαχαραλάμπους
Τι συμβαίνει σε μια οικογένεια όταν η άνοια χτυπάει την πόρτα; Όταν αρχίζει ν’ αλλάζει εντελώς η συμπεριφορά ενός ατόμου απέναντι στους δικούς του ανθρώπους; Το κενό βλέμμα, οι σιωπές, τα ξεσπάσματα, η άρνηση για τα πάντα… Αυτό είναι το θέμα της παράστασης «Πριν ανοίξουμε φτερά» του Φλοριάν Ζελέρ, που ανεβαίνει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, σε σκηνοθεσία της Άννας-Μαρίας Παπαχαραλάμπους.
Η Ζωή Ρηγοπούλου υποδύεται τη Μαντλέν, τη σύζυγο του Αντρέ (Δημήτρης Καταλειφός), ο οποίος έχει αρχίσει να εμφανίζει συμπτώματα απώλειας μνήμης. Ενώ ζουν μαζί μια ζωή, ξαφνικά εκείνος δεν τη θυμάται. Είναι παρών-απών μέσα στον χώρο που άλλοτε μοιράζονταν καθημερινά. Το σπίτι μετατρέπεται σε έναν λαβύρινθο και η Μαντλέν πρέπει να επιστρατεύσει την αγάπη της για να στηρίξει έναν άντρα που τον χάνει, ενώ είναι ακόμα ζωντανός. Στο πλευρό τους οι δυο κόρες τους, οι οποίες προσπαθούν να σταθούν στους γονείς τους αλλά κι εκείνες δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα, διότι οι ισορροπίες στο σπίτι έχουν διαταραχθεί για τα καλά. Πόση δύναμη έχει η αγάπη και πόσο ψυχικό σθένος χρειάζεται για να διαχειριστείς μια τέτοια κατάσταση;
Η Μαντλέν φαίνεται να έχει τέτοια στοιχεία χαρακτήρα και στέκεται στο πλευρό του ανθρώπου που αγαπά βαθιά με ευαισθησία και λεπτότητα, προσπαθώντας να προσαρμοστεί σε μια νέα πραγματικότητα στην κοινή ζωή τους. Ζητήσαμε από την πρωταγωνίστρια της παράστασης Ζωή Ρηγοπούλου να «μπει» στη θέση της...
Ζωή Ρηγοπούλου: Η ηρωίδα μου κι εγώ
Γράμμα στην ηρωίδα μου: Αν μπορούσες να μιλήσεις απευθείας στον χαρακτήρα του έργου –με τρυφερότητα, απορία ή ακόμα και κριτική– τι θα του έλεγες;
Θα του έλεγα: Μπράβο για την ψυχραιμία, τη στωικότητα, την αφοσίωση.
Η ηρωίδα μου κι εγώ: Αν σύγκρινες τον εαυτό σου με τον ρόλο, τι κοινό θα έβρισκες και πού είσαι τελείως αντίθετη;
Έχουμε κοινά την αφοσίωση και τη δοτικότητα. Αλλά εγώ, εκτός από μαμά, θέλω και στιγμές που να είμαι κόρη.
Αν ήμουν εγώ στη θέση σου: Πώς θα αντιδρούσες εσύ στις καταστάσεις που βιώνει η ηρωίδα που υποδύεσαι;
Νομίζω πως θα είχα διαλυθεί με την απώλεια. Αλλά ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις πώς θα αντιδράσεις σε τέτοια περίσταση.
Τι μου έμαθες: Τι σου δίδαξε ο συγκεκριμένος ρόλος ως άνθρωπο και ως καλλιτέχνη;
Το κυριότερο που μου έμαθε είναι πως, ό,τι κι αν σου συμβεί στη ζωή ή στη δουλειά, είναι σπουδαία κατάκτηση το να καταφέρεις να μη γίνεσαι ποτέ κακομοίρα.
Αν μπορούσα να σε αλλάξω: Αν σου δινόταν η ευκαιρία να γράψεις εσύ τον ρόλο, τι θα άλλαζες;
Θα κρατούσα για μένα και όχι για τον σύζυγο τον ρόλο του εμπνευσμένου συγγραφέα, κάπως όπως σ’ εκείνη την ταινία, στο «Σύζυγος» με την Γκλεν Κλόουζ.
Αυτό ήταν δύσκολο: Υπήρξε κάποιο στοιχείο του ρόλου που σε δυσκόλεψε ιδιαίτερα και γιατί;
H μακροθυμία, η ικανότητα για συγχώρεση, η μαμαδίστικη υπομονή. Δεν έχω τέτοιο μεγαλείο.
Έλα στη θέση μου: Αν μπορούσες να συναντήσεις τον χαρακτήρα στην πραγματική ζωή, τι θα του έλεγες;
Μπράβο! Σε ζηλεύω γι’ αυτή τη φιλοσόφηση. Πώς το κάνεις;
Το soundtrack της ηρωίδας μου: Αν η ηρωίδα είχε playlist, ποια τραγούδια θα είχε;
«Les feuilles mortes» του Ιβ Μοντάν, «More» του Φρανκ Σινάτρα, «Tous les visages de l’amour» τoυ Σαρλ Αζναβούρ, «Smile» του Τσάρλι Τσάπλιν, «When I fall in love» του Νατ Κινγκ Κόουλ.
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Δημήτρης Καταλειφός, Ζωή Ρηγοπούλου, Μαρκέλλα Γιαννάτου, Φιόνα Γεωργιάδη, Σαράντος Γεωγλερής, Ντίνα Αβαγιανού
- ΘΕΑΤΡΟ: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική και άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Ο Βρετανός σκηνοθέτης διασκευάζει το έργο του Σοφοκλή μεταφέροντάς το στο σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.