- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Μαρία Κάλλας: Η τελευταία εμφάνισή της στις 5 Ιουλίου 1965
Όταν η Ντίβα αποχαιρέτησε το κοινό της όπερας
Μαρία Κάλλας: Ήταν 5 Ιουλίου 1965 όταν τραγούδησε για τελευταία φορά πλήρη όπερα επί σκηνής
Στις 5 Ιουλίου 1965 στη Βασιλική Όπερα, στο Covent Garden του Λονδίνου, η Μαρία Κάλλας ερμήνευσε την «Tόσκα» του Πουτσίνι, μια παραγωγή του Φράνκο Τζεφιρέλι. Η παράσταση χαρακτηρίστηκε ως δραματικά πολύ φορτισμένη, καθώς η προσωπική κατάσταση της Κάλλας και ειδικότερα της φωνής της ήταν πλέον κάπως ευάλωτη. Ήταν η τελευταία φορά που η Μαρία Κάλλας τραγούδησε πλήρη όπερα επί σκηνής. Αυτή η παράσταση ήταν μέρος μιας σύντομης επιστροφής της στο λυρικό θέατρο το 1964-65 μετά από δύο χρόνια απουσίας από τη σκηνή εξαιτίας φωνητικής κόπωσης. Είχε τραγουδήσει την «Τόσκα» στην ίδια σκηνή το 1964, κάνοντας το ντεμπούτο της στο Covent Garden με αυτόν τον ρόλο, και επανήλθε το 1965 με την ίδια σκηνοθεσία. Μαζί της ήταν ο Τίτο Ντελ Μπιάνκο και ο Τίτο Γκόμπι. Την «Τόσκα» είχε ερμηνεύσει και τον Μάρτιο του 1965 στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, όπου, αν και το κοινό την αποθέωσε, η ίδια δήλωσε πως βρισκόταν «σε αποδρομή». Το αποκορύφωμα της τέχνης της στην «Τόσκα» παραμένει η παράσταση στη Σκάλα του Μιλάνου στις 7 Ιανουαρίου 1953.
Τον Ιούλιο του 1965, αν και φωνή της είχε χάσει μεγάλο μέρος της έκτασης, του όγκου και της στιλπνότητας των προηγούμενων χρόνων, η ερμηνεία της ήταν υποβλητική, θεατρικά καθηλωτική και συγκινητική. Στην άρια "Vissi d’arte” (Έζησα με την τέχνη) φαινόταν να αποχαιρετά τη σκηνή για πάντα. Πράγματι, η φωνή της Κάλλας άντεξε λίγα χρόνια λιγότερο από εκείνη της σχεδόν σύγχρονής της Αυτραλέζας Τζόαν Σάδερλαντ (1926-2010).
Μετά από αυτό, ακολούθησε ο περίφημος κύκλος συναυλιών με τον Τζουζέπε ντι Στέφανο (1973-74), χωρίς όμως θεατρικό ρόλο: η Κάλλας τραγουδούσε άριες ή άλλα κομμάτια από τις όπερες του ρεπερτορίου. Στο μεταξύ, είχε προηγηθεί μια περίοδος σιωπής (1966-1969) κατά την οποία ζούσε μεταξύ Παρισιού και Μιλάνου αποφεύγοντας δημόσιες εμφανίσεις, ενώ το 1971-1972 δίδασκε στη σχολή Juilliard.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.