- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
6 παραστάσεις που αξίζει να δείτε
2 πρεμιέρες και 3 έργα που μετρούν αντίστροφα για να ρίξουν αυλαία
Θεατρικές παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε επειδή ολοκληρώνονται και άλλες που κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες
Καθώς το Πάσχα πλησιάζει, το θεατρικό τοπίο έχει αρχίσει να αλλάζει, με τις πρεμιέρες να μειώνονται και να αυξάνονται οι θεατρικές παραστάσεις που ετοιμάζονται να κλείσουν τον κύκλο τους για φέτος.
Οι θεατρικές παραστάσεις της εβδομάδας 27 Μαρτίου-2 Απριλίου
Ο μύθος της Πανδώρας ζωντανεύει στο Εθνικό
Μια νέα εκδοχή του γνωστού μύθου ανεβαίνει από την Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών, σε σύλληψη και σκηνοθεσία του Ουίτσι. Μέσα από μια παράσταση-τελετουργία, το έργο συνδυάζει τη θεατρική κλόουν και το εικαστικό θέατρο για να εξερευνήσει τις σκοτεινές και κωμικές πτυχές του μύθου. Σύμφωνα με τον μύθο, ο Δίας δωρίζει ένα κουτί στην Πανδώρα, με την οδηγία να μην το ανοίξει ποτέ. Εκείνη δεν τον ακούει και, ανοίγοντάς το, απελευθερώνονται όλα τα δεινά που βασανίζουν τον κόσμο. Κι όμως κάπου υπάρχει η ελπίδα…
Εθνικό Θέατρο, Θέατρο Χώρος, από 26 Μαρτίου
Ένα εμβληματικό διήγημα του Τόμας Μπέρνχαρντ επί σκηνής
Ένα ακόμη έργο του διάσημου Γερμανού συγγραφέα Τόμας Μπέρνχαρντ ανεβαίνει φέτος, αυτή τη φορά από την ομάδα Transatlantic Group. Το «Βαδίζοντας», ένα διήγημα γεμάτο παραλογισμό, σκοτάδι και χιούμορ, εξετάζει τη σχέση μεταξύ σκέψης, ύπαρξης και κίνησης. Υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Αλεξάνδρας Καζάζου, η ομάδα αναδεικνύει αυτά τα θέματα με μουσική σύνθεση και μεταβαλλόμενους ρυθμούς, εξερευνώντας την αλληλοσυμπληρωματικότητα των καλλιτεχνικών ειδών. Στο έργο οι ηθοποιοί δεν βαδίζουν προς τα εμπρός, αλλά γυρίζουν πίσω και επανέρχονται στις σκέψεις τους, μέσα από μια διαδικασία επανάληψης και παραλλαγής.
Δίπυλον, από 31 Μαρτίου
Λίγες ακόμη παραστάσεις για τον «Γκοντό»
Μια τελευταία παράταση έλαβε το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σάμιουελ Μπέκετ, σε σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου. Ένα απόκοσμο πλην όμως εντυπωσιακό σκηνικό, με την υπογραφή του Βασίλη Παπατσαρούχα, και πέντε ηθοποιοί που διαπλέκονται μεταξύ τους αναζητώντας το νόημα της ύπαρξής τους μέσα από σκηνές που επαναλαμβάνονται. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου έχει φωτίσει το κλασικό κείμενο με τον δικό του μοναδικό τρόπο, ενώ ο θίασος που έχει επιλέξει –όλοι νεαρής ηλικίας– ξεχωρίζει για τις ερμηνείες του.
Θέατρο Πόρτα, έως 13 Απριλίου
Ρίχνει αυλαία η «Καρδιά του σκύλου»
Μπορεί η επιστήμη να αλλοιώσει την ανθρώπινη φύση και να χειραγωγήσει τη ζωή; Τέτοια ερωτήματα θέτει το έργο του Μιχαήλ Μπουλγκάκωφ. Η δραματουργική επεξεργασία του Άρη Σερβετάλη και της Έφης Μπίρμπα –που το σκηνοθετεί κιόλας– κινείται πέρα από τα όρια της επιστημονικής φαντασίας και γίνεται μελέτη της ανθρώπινης φύσης. Το δυνατό δίδυμο Άρη Σερβετάλη-Αργύρη Πανταζάρα πλαισιώνεται από ένα δυναμικό καστ και όλοι μαζί αναδεικνύουν τους κινδύνους της συμμόρφωσης με τις κοινωνικές επιταγές.
Θέατρο Κιβωτός, έως 30 Μαρτίου
Η Ράνια Σχίζα ολοκληρώνει τον μονόλογό της
Μια παράσταση που συνέχισε τη φετινή σεζόν το ταξίδι της για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Μια γυναίκα, η Κική Μαυρίδου, διηγείται τη ζωή της σε έναν συγκλονιστικό μονόλογο. Είναι η μάνα του Κώστα Ταχτσή, «Η μάνα αυτουνού», όπως ονομάζεται και η παράσταση, που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Λάσκαρης. Αν δεν έχετε δει το έργο, αξίζει να κλείσετε εισιτήρια, καθώς απομένουν περιορισμένες ακόμη ευκαιρίες για να το προλάβετε και δεν γνωρίζουμε ακόμη αν θα συνεχιστεί και για πέμπτο χρόνο.
Εν Αθήναις, έως 13 Απριλίου
Παράταση πήρε το «Τα πήρες όλα κι έφυγες»
Η ζωή του Στράτου Διονυσίου ανεβαίνει στο σανίδι στη σκηνή του Παλλάς με τον Γιάννη Τσορτέκη να ενσαρκώνει αυτόν τον θρύλο της λαϊκής μουσικής. Το κείμενο έχει γράψει ο Κωνσταντίνος Σαμαράς ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Βασίλης Μαυρογεωργίου. Τα τραγούδια του τα ερμηνεύουν τα παιδιά του ζωντανά, κάτι που δίνει στην παράσταση μια μοναδικότητα και μια συγκινητική ατμόσφαιρα που διαπνέει όλο το έργο. Είτε ακούγατε τα τραγούδια του, είτε όχι, είναι ένα έργο που αξίζει καθώς είναι καλά δουλεμένο, έχει ένταση και παλμό.
Θέατρο Παλλάς, έως 11 Απριλίου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.