- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Για τρίτη χρονιά ανεβαίνει ο Γλάρος του Τσέχωφ στο Άττις- Νέος Χώρος
Ο Σάββας Στρούμπος με την ομάδα Σημείο Μηδέν σκηνοθετεί το αριστούργημα του Τσέχωφ
Αφιέρωμα Θέατρο: «Ο Γλάρος» του Άντον Τσέχωφ, με τη σκηνοθετική ματιά του Σάββα Στρούμπου, ανεβαίνει για τρίτη χρονιά στο θέατρο Άττις Νέος Χώρος
Ένας ολόκληρος κόσμος είναι έτοιμος να καταρρεύσει και ένας άλλος αρχίζει δειλά δειλά να γεννιέται, δίχως ωστόσο να επέρχεται η πολυαναμενόμενη λύτρωση. Αυτό είναι το σύμπαν όλων των κειμένων του Τσέχωφ και ειδικά στον «Γλάρο».
«Ο Γλάρος» του Τσέχωφ: Η σκηνοθετική ματιά του Σάββα Στρούμπου
Τα έργα του Τσέχωφ είναι έργα μετάβασης, όπως εξηγεί ο Σάββας Στρούμπος, ο οποίος διασκευάζει τον «Γλάρο» με τη δική του, ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά. «Είναι αινιγματικό έργο ανοιχτής δομής. Οι δημιουργοί χρειάζεται να αναλάβουν το ρίσκο της κατάβασης στις πιο σκοτεινές περιοχές του υλικού», όπως αναφέρει. Μέσω αυτής της κατάβασης στα έγκατα του κόσμου τού συγγραφέα, η ομάδα Σημείο Μηδέν αποδίδει επί σκηνής την πολυπλοκότητα του σύμπαντος του Ρώσου συγγραφέα.Τη νέα μετάφραση του έργου από τα ρωσικά για τις ανάγκες της παράστασης, υπογράφει ο Δαυίδ Μαλτέζε.
Οι ήρωες (Αρκάντινα, Τρέμπλιεφ, Νίνα, Τριγκόριν) βρίσκονται εγκλωβισμένοι στις ανασφάλειές τους, τα όνειρα και τις επιθυμίες τους και οι ζωές τους μπλέκονται με έναν τρόπο τραγικό. Στη συγκεκριμένη προσέγγιση του «Γλάρου», ο Σάββας Στρούμπος έχει προσθέσει ένα πέμπτο πρόσωπο, τον Πιερότο, που λειτουργεί ως αφηγητής, παρακολουθώντας τις αγωνίες και το δράμα των ηρώων και συμπάσχοντας μαζί τους.
Να σημειωθεί ότι «Ο Γλάρος» παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 2024 στο Εθνικό Θέατρο Βουδαπέστης στο πλαίσιοτου 11ου Madách International Theatre Meeting (MITEM).Φέτος ανεβαίνει για τρίτη καιενδεχομένως τελευταία χρονιά στο Άττις- Νέος Χώρος.
Όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης στο σημείωμά του: «Ποιος είναι ο άνθρωπος σε καιρούς μεταβατικούς, όπου τίποτα δεν μπορεί να συνεχίσει όπως ήταν, τίποτα δεν μπορεί να μείνει στάσιμο και τίποτα δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς το άλμα προς έναν ουτοπικό ορίζοντα υπεράσπισης του ανθρώπινου μέσα στον άνθρωπο»;
Υπόθεση
Η Αρκάντινα, μια καταξιωμένη και δημοφιλής ηθοποιός του κατεστημένου θεάτρου, συνδέεται με τον Τριγκόριν, έναν επιτυχημένο συγγραφέα. Ο Τρέπλιεφ, ο γιος της Αρκάντινα, αναζητά, υπό τη «σκιά» της μητέρας του, νέους τρόπους έκφρασης στην ποίηση και στο θέατρο. Παρουσιάζει το πρώτο του θεατρικό έργο στους ανθρώπους που βρίσκονται ως επισκέπτες στο κτήμα του Σόριν, αδερφού της Αρκάντινα, με πρωταγωνίστρια την αγαπημένη του, τη Νίνα. Η παράσταση όμως θα τελειώσει άδοξα. Η Νίνα θέλει να γίνει ηθοποιός και αποφασίζει να εγκαταλείψει το σπίτι και να ακολουθήσει τον Τριγκόριν.
Δύο χρόνια αργότερα, ο Τρέπλιεφ εξακολουθεί να ζει στο κτήμα του Σόριν και να παρακολουθεί από μακριά την προσωπική ζωή και την καριέρα της Νίνας. Η επιδείνωση της υγείας του Σόριν θα φέρει πάλι στο κτήμα την Αρκάντινα και τον Τριγκόριν. Στο ίδιο μέρος, θα επιστρέψει «τσακισμένη», σαν τον νεκρό γλάρο που κάποτε είχε αποθέσει στα πόδια της ο Τρέπλιεφ, και η Νίνα. Η συνάντησή της με τον Τρέπλιεφ θα συμβάλει στο να δώσει τέρμα στη ζωή του.
* Βραβείο Καλύτερης Παράστασης 2022-2023 & Βραβείο Νέας Ηθοποιού στην Άννα Μαρκά-Μπονισέλ από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών
ΙNFO
Πρεμιέρα: Πέμπτη 21 Νοεμβρίου
Παραστάσεις: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 20:00
Θέατρο Άττις Νέος Χώρος, Λεωνίδου 12, Αθήνα, 210 3225207
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάββας Στρούμπος
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Άννα Μαρκά – Μπονισέλ, Γιάννης Σανιδάς, Ελπινίκη Μαραπίδη, Ρόζυ Μονάκη, Σάββας Στρούμπος
- ΘΕΑΤΡΟ: Άττις (Νέος χώρος)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική και άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Ο Βρετανός σκηνοθέτης διασκευάζει το έργο του Σοφοκλή μεταφέροντάς το στο σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.