Θεατρο - Οπερα

12 ραντεβού για αυτή την εβδομάδα | 2 - 8 Μαρτίου 2023

"Αρκουδοράχη" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, o Γιάννης Τσορτέκης συναντά τον Κ. Παρθένη στην Πινακοθήκη, η Ελένη Κοκκίδου στο "Τραγούδι της Φλέρυς", η Πέμη Ζούνη ως Νάνερλ Μότσαρτ κ.ά.

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 861
7’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
"Αρκουδοράχη" από την ομάδα ΠΥΡ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
"Αρκουδοράχη" από την ομάδα ΠΥΡ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά © Κική Παπαδοπούλου

12 πολιτιστικές προτάσεις για αυτή την εβδομάδα 2-8 Μαρτίου 2023. Οι καλύτερες προτάσεις για συναυλίες, παραστάσεις, εκθέσεις

Η ομάδα ΠΥΡ στην «Αρκουδοράχη»
Σ’ ένα χωριό ερημωμένο από τον πόλεμο, ένα ζευγάρι επιμένει πεισματικά να κρατά ανοιχτό το άδειο του χασάπικο και να θυμάται. Μια σύγχρονη σπουδή πάνω στην απώλεια, η «Αρκουδοράχη» του Ουαλού θεατρικού συγγραφέα Εντ Τόμας έρχεται στη σκηνή Ωμέγα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Ένα έργο το οποίο σύμφωνα με την σκηνοθέτρια Ιώ Βουλγαράκη «διαπνέεται από την έννοια του “hiraeth”, που σημαίνει τη νοσταλγία για εκείνο το μοναδικό και ανεπανάληπτο κράμα τόπου, χρόνου και ανθρώπων που έχει αμετάκλητα χαθεί» και που η πρωταγωνίστρια Δέσποινα Κούρτη θεωρεί ότι «σου μαθαίνει να αγαπάς και πώς να πεθαίνεις, ότι η πίστη είναι το θεμέλιο του ποιος είσαι». Στη σκηνή και οι Αργύρης Ξάφης, Ιωσήφ Ιωσηφίδης και Δημήτρης Γεωργιάδης.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, 3 Μαρτίου - 9 Απριλίου (Τετάρτη, Σάββατο & Κυριακή στις 20:00, Πέμπτη & Παρασκευή στις 20:30)

"Αρκουδοράχη" από την ομάδα ΠΥΡ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
© Κική Παπαδοπούλου

Ο Γιάννης Τσορτέκης συναντά τον Κωνσταντίνο Παρθένη
Στην εποχή του αμφισβητήθηκε και εξυμνήθηκε όσο λίγοι, καθώς η προσωπικότητα και η τέχνη του προκάλεσαν πολλαπλές αντιδράσεις και ρήξεις. Ανάμεσα στα έργα του μεγάλου ζωγράφου στην αναδρομική του έκθεση, ο Γιάννης Τσορτέκης ενσαρκώνει τον Κωνσταντίνο Παρθένη δίνοντας φωνή στον καλλιτέχνη που αναζητά τη σχέση του με το παρελθόν και τον ρόλο του στην κοινωνία και στον σχεδιασμό του μέλλοντος. Το θεατρικό δρώμενο του Γιώργου Κουτλή βασίζεται στο κείμενο του δημοσιογράφου Νικόλαου Γιοκαρίνη το οποίο, αν και γράφτηκε ως πολεμική κριτική για τον καλλιτέχνη, εγείρει ζητήματα σχετικά με το διαχρονικό νόημα της αυθεντικής και ρηξικέλευθης δημιουργίας και τη συνεχή πάλη για αυτοπροσδιορισμό.
Εθνική Πινακοθήκη, 4-6 Μαρτίου στις 19:30 & 21:30

Η Φλέρυ Νταντωνάκη της Ελένης Κοκκίδου
Μισόν αιώνα από την κυκλοφορία του «Μεγάλου Ερωτικού» και ανήμερα της Ημέρας της Γυναίκας, η δημοφιλής ηθοποιός ξετυλίγει «Το τραγούδι της Φλέρυς». Μέσα από το κείμενο του πεζογράφου Δημήτρη Οικονόμου, ο οποίος γράφει πρώτη φορά για το θέατρο, βρίσκει τη μεγάλη ερμηνεύτρια τις «ώρες τις συντριβής της», λίγο πριν την τελευταία μεγάλη συναυλία της το 1985 στη Ρωμαϊκή Αγορά, όταν παθαίνει κρίση αγοραφοβίας και προσπαθεί να συνέλθει για να βγει στη σκηνή. Την παράσταση σκηνοθετεί ο Μάνος Καρατζογιάννης.
Θέατρο Σταθμός, πρεμιέρα 8 Μαρτίου (Τετάρτη στις 19:30, Σάββατο στις 18:15, Κυριακή στις 21:00)

Η Ελένη Κοκκίδου στο "Τραγούδι της Φλέρυς"
© Σπύρος Περδίου

Από τη Σαπφώ στα άστρα
Ένα μουσικό αστροφυσικό ταξίδι βασισμένο στην ποίηση της ονομαστής λυρικής ποιήτριας της αρχαιότητας (σε μετάφραση του Παντελή Μπουκάλα) μας επιφυλάσσει στον λόφο των Νυμφών η παράσταση «Σαπφώ καταστερωμένη». Κάτω από τον ανοιχτό Θόλο του Τηλεσκοπίου Δωρίδη και τον έναστρο ουρανό, στίχοι και νότες γίνονται το όχημα για αναζητήσεις σχετικά με τον χρόνο και τον χώρο, τη γη και τον ουρανό, το φθαρτό και το άφθαρτο, τον έρωτα και την τέχνη. Πλοηγοί η ηθοποιός Ρηνιώ Κυριαζή, ο Θοδωρής Οικονόμου στο πιάνο και ο sound designer Νικόλας Καζάζης.
Αστεροσκοπείο Αθηνών, 6-26 Μαρτίου (Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη στις 21:00,Κυριακή στις 18:00 & 20:00)

"Σαπφώ καταστερωμένη" στο Εθνικό Αστεροσκοπείο
© Αναστασία Γιαννάκη

Η Πέμη Ζούνη και η Νάνερλ Μότσαρτ
Μια γυναίκα που δεν της επέτρεψαν να πραγματοποιήσει το όνειρό της. Ένα παιδί-θαύμα που έμεινε στην αφάνεια. Με αφετηρία το κείμενο του Μηνά Βιντιάδη «Ο αδελφός μου ο Μότσαρτ» και υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Βάνας Πεφάνη, η Πέμη Ζούνη καταπιάνεται με την άγνωστη ιστορία της αδελφής του περίφημου συνθέτη. Μια μουσικοθεατρική συνάντησημε επίκεντρο τη θέση της γυναίκας, ακυρωμένες επιθυμίες, αδελφικές σχέσεις, το «ταλέντο» και τη καλλιτεχνική υπεροψία, τον έρωτα και τη μοναξιά. Στο πιάνο ο Διονύσης Μαλλούχος.
Μέγαρο Μουσικής, Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη», 4, 11 & 18 Μαρτίου στις 18:00 και 21:00

«Ο αδελφός μου ο Μότσαρτ» με την Πέμη Ζούνη
© Γιώτα Εφρεμίδου

Μια γέφυρα μουσικής πάνω από τη Συγγρού
Άγνωστος για πολλούς στην Ελλάδα, ο Μωρίς Οανά (1913-1992) αναγνωρίστηκε ως ένας από τους κορυφαίους συνθέτες της γενιάς του στη Γαλλία ήδη από τη δεκαετία του 1960. Γεννημένος στο Μαρόκο, με ισπανικές καταβολές, βρετανική υπηκοότητα και γαλλική παιδεία στράφηκε για τη δημιουργία του σε ισπανικά θέματα, σε αφρικανικούς και αφροκουβανέζικους ρυθμούς, σε ελληνικούς μύθους, στη ρυθμική γλώσσα της τζαζ, αλλά και στην υφή της μουσικής των Ντεμπυσσύ, ντε Φάγια, Μπάρτοκ και Στραβίνσκι. Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση μας τον συστήνει μέσα από τέσσερις συναυλίες με ελεύθερη είσοδο, με έργα για πιάνο σόλο και διάφορους συνδυασμούς.
Πάντειο Πανεπιστήμιο, 8 & 9 Μαρτίου στις 20:30 & 21:30

Αφιέρωμα στον Maurice Ohana από την Στέγη
© Dominique Souse

Οι Forensic Architecture για την Ελλάδα
Έχουν ασχοληθεί με την αστυνομική βία, την περιβαλλοντική καταστροφή, τα pushback στη Μεσόγειo, δολοφονίες (των Ζακ Κωστόπουλου και Παύλου Φύσσα, μεταξύ άλλων), γενοκτονίες και βομβαρδισμούς. Τώρα, η διάσημη ερευνητική ομάδα με έδρα το Πανεπιστήμιο Goldsmith’s του Λονδίνου επιστρέφει στην Αθήνα, μαζί με την οργάνωση Forensis, για να παρουσιάσουν μια νέα έρευνα σε σχέση με την αλήθεια και την προσφυγική κρίση, την τεχνολογία παρακολούθησης και την νεκροπολιτική. Στην εναρκτήρια εκδήλωση θα μιλήσει και ο T. J. Demos, καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης και Οπτικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια για την ανάγκη επανεξέτασης της κλιματικής αισθητικής και πολιτικής παρουσιάζοντας και μέρος της εργασίας του σχετικά με την περιβαλλοντική βία.
State of Concept, 2 Μαρτίου - 10 Ιουνίου (Έναρξη με ομιλία του T. J. Demos: Πέμπτη 2/3, από τις 18:00. Εγκαίνια έκθεσης: Δευτέρα 6/3)

Η Αμάντα Γεωργιάδη Τένφιορντ στην Πειραιώς
Ξεκίνησε να παίζει πιάνο στην ηλικία των πέντε ετών, στα 21 της κυκλοφόρησε το πρώτο της EP (First Impression) κι έκτοτε η μουσική της ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο μέσα από μεγάλες πλατφόρμες και εμφανίσεις σε φεστιβάλ (όπως τα Reeperbahn, The Great Escape και Eurosonic).Η 25χρονη Ελληνονορβηγή τραγουδίστρια ανεβαίνει στη σκηνή για μια εμφάνιση, φέρνοντας στις αποσκευές της από το «Die Together»,που εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Eurovision, ως το νέο της άλμπουμ In Hindsight. Τη συναυλία ανοίγει η Dreamy Dimmy (Δήμητρα Ρίζου).
Piraeus Club Academy, 4 Μαρτίου στις 21:30

Αμάντα Γεωργιάδη Τένφιορντ

Η «Newland» της Γεωργίας Δαμοπούλου
Οι αφηγήσεις του J.G. Ballard στο διάσημο μυθιστόρημά του The Crystal World (1966) υπήρξαν η αφορμή για να χτίσει το δικό της εικαστικό παραμύθι με την ηρωίδα της να αναζητά καταφύγιο σε μία πλαστική εκδοχή των τροπικών δασών, μετά από μια αλληλουχία καταστροφικών γεγονότων. Αυτή τη «νέα γη», μια ψευδαίσθηση του Παραδείσου όπου ο άνθρωπος τριγυρνάει μαγεμένος όπως η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων, ξετυλίγει η καλλιτέχνις σε επιτοίχια έργα, κατασκευές, μικρογλυπτική και εγκαταστάσεις. Την έκθεση επιμελείται η Μαρίνα Αθανασιάδου.
Batagianni Gallery, 2 Μαρτίου - 8 Απριλίου

Η ζωγραφική του Καπετάν Μύγα
Τις προσωπικές αναζητήσεις του πάνω στην έννοια της ελληνικότητας ξετυλίγει ο Δημήτρης Μιστριώτης στη νέα του έκθεση. Μέσα από τις ζωγραφικές ενότητες «Ασκήσεις επί καναπέως» και «Μαντήλια στρωμένα με τραπέζια» αποπειράται «να δει τον κόσμο με προσοχή για να γεμίσει το κενό με χρώματα και γραμμές, ρυθμικά αναζητώντας τη ζωή» και αναπαριστά με επίμονες χαράξεις σε γαιώδη χρώματα (λάδια σε καμβά) αντικείμενα και πρόσωπα.
Γκαλερί Άλμα, 2 Μαρτίου - 1 Απριλίου (εγκαίνια 4/3 στις 11:00-15:00) 

Έργο του Καπετάν Μύγα (Δημήτρη Μιστριώτη) στην γκαλερί Άλμα

Η νέα περφόρμανς του Γιάννη Αντωνίου
Σε ένα ουτοπικό περιβάλλον, έναν ον-«κηπουρός» έρχεται να φροντίσει, να καλλιεργήσει και να αποκαλύψει μια νέα πραγματικότητα, που στον πυρήνα της τοποθετεί τον αυθορμητισμό. Με τίτλο «The point of pointe», το νέο έργο του χορογράφου Γιάννη Αντωνίου και της ομάδας KUNST-STOFF εμπνέεται από το σύγχρονο χορευτικό σώμα και επιχειρεί να ξαναζωντανέψει μέσα μας τον σπόρο της δημιουργίας.
Θέατρο Ροές, 4-7, 13-14, 20-21 Μαρτίου στις 21:00

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.