- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Άντζελα Μπρούσκου & Παρθενόπη Μπουζούρη
Tο πιο rock attitude στην αθηναϊκή θεατρική φάση
Συνέντευξη της Άντζελας Μπρούσκου στον Μάκη Μηλάτο.
Το «Θέατρο Δωματίου» έκανε DIY παραστάσεις πολύ πριν αυτό γίνει hype της ποπ κουλτούρας και της μόδας λόγω κρίσης. Η Άντζελα Μπρούσκου και η Παρθενόπη Μπουζούρη έχουν το πιο rock attitude στην αθηναϊκή θεατρική φάση, στήνουν απλές, αυτοσχέδιες παραστάσεις με το τίποτα αλλά με πολύ ταλέντο, μεράκι, κόπο και γνώση, και η διαδρομή από το υπόγειο του Bios ως την Επίδαυρο και το Εθνικό είναι του χεριού τους. Η Άντζελα σκηνοθετεί, είναι δασκάλα (με μαθητές που τη γουστάρουν φανατικά), έχει άποψη και πολιτική συνείδηση, και η Παρθενόπη όλο και δίνει προστιθέμενη αξία στις παραστάσεις που ανεβάζουν. Το underground στην περίπτωσή τους έχει νόημα και το μέγεθος του «Θεάτρου Δωματίου» όλο και μεγαλώνει, αλλά –ευτυχώς– δεν κινδυνεύει να γίνει στο μέλλον πολυχώρος.
Η Άντζελα Μπρούσκου μας λέει:
«Άνοιξε τα μάτια σου και πες μου, ποιος είσαι;
Μία ερώτηση για το θέατρο του μέλλοντος, την ώρα που οι υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού θα συστεγάζονται σε βιομηχανικούς χώρους ανάμεσα σε νέους ηθοποιούς που θα δουλεύουν εθελοντικά για την πατρίδα, σε αποκλειστικά ελληνικά έργα με μηδέν παραγωγή, για μία αιώνια φτωχή τέχνη ντυμένη στα μπλε και άσπρα χρώματα της σημαίας. O υπουργός Πολιτισμού “o χωρίς όραμα” θα ξεσκονίζει ακόμα τις Καρυάτιδές του και θα ζητάει πίσω τα αγάλματά του, καθώς εσύ θα γερνάς μέσα στο μακό του performer στο παιδικό σου δωμάτιο. Το κράτος και τα παιδιά του συναινούν σε μία ομαδική θεατροθεραπεία συν το φπα. Όλα δωρεάν, χωρίς απαίτηση, χωρίς επάγγελμα, χωρίς παιδεία, αλλά με φόρους. Αυτοδίδακτοι ήρωες με καλλιτεχνικές αυταπάτες βρίσκουν το χώρο τους σε freepress περιοδικά εβδομαδιαίας ύλης. Η δημιουργικότητα έχει αναλωθεί μέσα στον αγώνα να έχεις κοινό την Ελλάδα με τις 900.000 οικογένειες κάτω από το όριο της φτώχειας. Το Λότο της Τέχνης θα σου χαμογελάσει κάποια στιγμή.
Όσοι δεν έχουν σελίδα στο Facebook, τέλος, θα αποφασίσουν να ακούνε μόνο ραδιόφωνο. Ίσως το τελευταίο καταφύγιο των τυφλών που μπορούν να ονειρεύονται.
Το θέατρο του μέλλοντος είναι ήδη SOLD OUT».
Επιμέλεια: Μάκης Μηλάτος
* H Ά.Μπ. θα σκηνοθετήσει την παράσταση «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ», όπου θα παίζει η Π.Μπ.
(Εθνικό, από 12/11).
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.