- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
«Παιχνιδοποιός»: Tο διάσημο ψυχολογικό θρίλερ για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Τι συμβαίνει όταν μια νευροψυχολόγος της αστυνομίας συναντά αναπάντεχα τον παρανοϊκό δράστη που επιδιώκει να συλλάβει; Η συνέχεια επί σκηνής.
«Παιχνιδοποιός»: Η Ραφίκα Σαούις και ο Γιώργος Παρταλίδης πρωταγωνιστούν στο διάσημο ψυχολογικό θρίλερ του Γκάρντνερ ΜακΚέυ σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν
Η Μωντ Κρίστοφερ, νευροψυχολόγος της αστυνομίας, ασχολείται εμμονικά με μια ανεξιχνίαστη υπόθεση: ένας παρανοϊκός άνδρας πραγματοποιεί επιθέσεις σε ανυποψίαστες γυναίκες με έναν παράδοξο τρόπο και μετατρέπει τα θύματά του σε άβουλες μαριονέτες. Αυτό το δίδυμο συναντάμε φέτος στη σκηνή του Μικρού Γκλόρια μέσα από το ψυχολογικό θρίλερ «Παιχνιδοποιός» του Γκάρντνερ ΜακΚέυ, που κάνει την ελληνική πρεμιέρα του σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν και με πρωταγωνιστές τη Ραφίκα Σαουίς και τον Γιώργη Παρταλίδη.
«Το έργο, πέρα από μια σειρά άλλων θεμάτων, μελετάει την εμμονή, τις ιδέες εκείνες που στοιχειώνουν το μυαλό μας – τις φοβίες που επιστρέφουν βασανιστικά στη συνείδησή μας», μας αναφέρει σχετικά ο Αλέξανδρος Κοέν. Και διευκρινίζει: «Στην παράσταση δουλέψαμε σε μια καθαρά ρεαλιστική γραμμή. Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα μεταφυσικό περιβάλλον που ευνοεί την έλλειψη βεβαιότητας ως προς την ταυτότητα των ηρώων και των καταστάσεων. Εξάλλου τίποτε στη ζωή μας δεν είναι άσπρο ή μαύρο, τίποτε δεν έχει μία μόνο διάσταση. Αυτό είναι και το στοιχείο που ευνοεί το σασπένς – χαρακτηριστικό που επικρατεί στην παράσταση».
Το έργο, παρ’ ότι επικεντρώνεται στη συμπεριφορά ενός κατά συρροή εγκληματία, δεν έχει διδακτικό χαρακτήρα. Ο ΜακΚέυ σμιλεύει με ακρίβεια τους χαρακτήρες, ορίζει σε βάθος έννοιες και πραγματεύεται τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το θύμα και τον θύτη αλλά και τον ρόλο τους. «O χαρακτήρας που υποδύομαι, ο Πήτερ, αναφέρει πολλές και αντιφατικές πληροφορίες για τον εαυτό του. Μπορεί να εμπιστευτεί κανείς το τι λένε οι άλλοι για αυτόν, αλλά και πάλι υπάρχουν ανακριβείς φήμες γύρω από τον θρύλο που έχει χτιστεί για τον ίδιο. Οπότε η πρώτη πρόκληση στον συγκεκριμένο ρόλο ήταν αυτή: να ξεκαθαρίσω τι ισχύει και τι όχι για τον Πήτερ. Το ξεκαθάρισμα αυτό έγινε με κύριο γνώμονα το σύμπαν του έργου κι όταν ολοκληρώθηκε αυτό το παζλ, το παιχνίδι ήταν απολύτως κατανοητό. Έπειτα τα στοιχεία που είχα συλλέξει για αυτόν έπρεπε να καταγραφούν στο σώμα μου. Κι αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση: η πτήση από την κατανόηση στην εκτέλεση και η δόνηση που απαιτεί αυτό το παιχνίδι» σημειώνει ο Γιώργης Παρταλίδης για τον τρόπο που σκιαγράφησε τον χαρακτήρα του Πήτερ καθώς και σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του για τον συγκεκριμένο ρόλο.
Το έργο, που έγινε best seller και αγαπήθηκε πολύ από τους κριτικούς και το κοινό ανά τον κόσμο, αν και γράφτηκε το 1984 παραμένει αρκετά σύγχρονο και πραγματεύεται επίκαιρα ζητήματα. «Με συγκινεί η δύναμη και η ευαισθησία που έχει μια γυναίκα. Η μοναξιά, ο ιδεαλισμός, ο ακτιβισμός. Ότι η Μωντ Κριστοφερ έχει βάλει σκοπό της ζωή της να πιάσει τον Παιχνιδοποιό και έχει καταστρέψει τις φιλίες της, τα προσωπικά της και αποτυγχάνει επαγγελματικά γιατί εμπλέκεται συναισθηματικά πολύ» αναφέρει η ηθοποιός Ραφίκα Σαουίς σχετικά με το τι την αγγίζει περισσότερο στην ηρωίδα που υποδύεται. «Στο έργο με ξετρελαίνει ο γρήγορος ρυθμός, το σασπένς που έχει, η έντονη δράση του και η ωραία ιστορία που διηγείται με μια κινηματογραφική μάτια».
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Παιχνιδοποιός» στο City Guide της Athens Voice.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.