- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Λυρική: Χωρίς τρανς η «Στρέλλα» - Παραιτήθηκε η σύμβουλος παραγωγής
Ο πρωταγωστικός ρόλος δεν δόθηκε σε διεμφυλικό άτομο
Παραίτηση στη Λυρική - Σε μη διεμφυλικό άτομο ο πρωταγωνιστικός ρόλος στη «Στρέλλα» - Η ακρόαση για τρανς γυναίκες.
Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση που πήρε η Λυρική να μη δοθεί ο πρωταγωνιστικός ρόλος στην όπερα δωματίου «Στρέλλα» σε τρανς ερμηνεύτρια.
Όπως έγινε γνωστό, η σύμβουλος παραγωγής, Κάθριν Ράιλι, υπέβαλε την παραίτησή της και αποχώρησε από τη «Στρέλλα», εκφράζοντας με αυτόν τον τρόπο τη διαφωνία της στην απόφαση να μην είναι διεμφυλικό άτομο η πρωταγωνίστρια στη συγκεκριμένη όπερα δωματίου.
«Μόλις ήρθε στην αντίληψή μου ότι ο πρωταγωνιστικός ρόλος για την όπερα “Στρέλλα” δεν δόθηκε σε τρανς γυναίκα» έγραψε μεταξύ άλλων στην ανάρτησή της στο Facebook.
Υπενθυμίζεται ότι στην ανακοίνωσή της η Εθνική Λυρική Σκηνή είχε αναφέρει ότι αναζητούσε τρανς ερμηνεύτριες για την όπερα δωματίου «Στρέλλα» χωρίς όμως να διευκρινίζει ότι η ακρόαση δεν αφορά τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
«Η ακρόαση γίνεται για την επιλογή ρόλων διεμφυλικών γυναικών και απευθύνεται σε διεμφυλικές γυναίκες ερμηνεύτριες, οποιασδήποτε φωνητικής κατηγορίας -υψίφωνης ή βαρύτονης- με υποκριτικές και φωνητικές ικανότητες και προαιρετικά ανάγνωσης παρτιτούρας σε ερασιτεχνικό επίπεδο» τόνιζε η Λυρική στην ανακοίνωσή της.
Παραιτήθηκε η σύμβουλος παραγωγής στην όπερα «Στρέλλα» - Η ανάρτηση για τη Λυρική
«Δεν συνηθίζω να κάνω τέτοιου είδους αναρτήσεις, αλλά μόλις ήρθε στην αντίληψή μου ότι ο πρωταγωνιστικός ρόλος για την όπερα "Στρέλλα" ΔΕΝ δόθηκε σε τρανς γυναίκα» αναφέρει η Κάθριν Ράιλι.
Και συνεχίζει: «Αποχωρώ και επίσημα από τον ρόλο του Συμβούλου Παραγωγής και λήγω την συνεργασία μου με την Εθνική Λυρική Σκηνή».
«Ευχαριστώ όσους συνεργάτες έχουν πραγματικά στηρίξει την κοινότητα και εύχομαι στο μέλλον να υπάρξει μεγαλύτερη ορατότητα για όλα τα τρανς άτομα» καταλήγει η Κάθριν Ράιλι για την απόφασή της να παραιτηθεί από τη «Στρέλλα».
Δεν συνηθίζω να κάνω τέτοιου είδους αναρτήσεις, αλλά μόλις ήρθε στην αντίληψή μου ότι ο πρωταγωνιστικός ρόλος για την...
Posted by Katherine Reilly on Monday, October 3, 2022
Η Λυρική απέτυχε να ανεβάσει όπως πρέπει τη «Στρέλλα» - Αιχμές από τη Νάνσυ Παπαθανασίου
Θέση στο θέμα που έχει προκύψει μετά τη μη επιλογή τρανς γυναίκας για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη «Στρέλλα» από τη Λυρική, πήρε η Νάνσυ Παπαθανασίου, ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Οrlando LGBT+.
«Αν έχει επιλεγεί ένας σις άντρας, θα μιλάμε πια για ξεκάθαρη ακραία τρανσφοβική, ουσιοκρατική προσέγγιση, ότι δηλαδή θεωρούν τις τρανς γυναίκες άντρες που προσποιούνται τις γυναίκες» γράφει σε ανάρτησή της στο Facebook. Και προσθέτει: «Να δημιουργήσουν τις συνθήκες για να έχουν περισσότερα τρανς άτομα πρόσβαση σε περισσότερες ευκαιρίες στο μέλλον. Μέχρι τότε, ας ανεβάσουν την Αλίκη στο Ναυτικό, γιατί σε αυτήν την εποχή έχουν μείνει». Αναλυτικά:
«Πριν από λίγο η Katherine Reilly ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τον ρόλο του συμβούλου ατην παραγωγή της Στρέλλας στην Εθνική Λυρική Σκηνή επειδή τον πρωταγωνιστικό ρόλο δεν θα τον παίξει τρανς ηθοποιός.
» Με αφορμή την αποτυχία της ΕΛΣ να ανεβάσει την Στρέλλα όπως πρέπει, κάποια βασικά:
- Αν θέλουμε να ανεβάζουμε queer παραστάσεις και (για;) να εξαργυρώνουμε πόντους προοδευτικότητας, καλό θα είναι να λειτουργούμε συμπεριληπτικά. Αυτό σημαίνει να δίνουμε ευκαιρίες στις αποκλεισμένες ομάδες από τις ιστορίες των οποίων βγάζουμε παραστάσεις. Κι αν σε μερικές μέρες οντισιόν δεν βρούμε τα κατάλληλα άτομα, συνεχίζουμε μέχρι να τα βρούμε. Κι αν πάλι δεν τα βρούμε, σκεφτόμαστε τι κάνουμε λάθος. Γιατί αν αναρωτιέστε αν υπάρχουν αρκετές ταλαντούχες τρανς γυναίκες για αυτόν τον ρόλο, η απάντηση είναι ξεκάθαρα ναι (αλλά έχει και ένα νόημα να σκεφτούμε γιατί το αμφισβητούμε).
- Είναι απαραίτητο να παίζουν τρανς άτομα τους ρόλους τρανς ατόμων. Γιατί συμπερίληψη, γιατί τρανσφοβία, γιατί οι αποκλεισμοί που βιώνουν τα τρανς άτομα είναι ήδη τεράστιοι. Γιατί θα συζητήσω το αν μπορεί να είναι εξίσου καλή στο ρόλο της Στρέλλας μία σις γυναίκα, όταν δε θα είναι θέμα το να παίζουν τρανς γυναίκες ηθοποιοί σις ρόλους. Σε ένα ουτοπικό μέλλον που θα έχει εξαλειφθεί η τρανσφοβία.
- Προσθέτω εδώ ότι τα παραπάνω τα γράφω έχοντας στο μυαλό μου ότι τον ρόλο θα παίξει μία σις γυναίκα. Γιατί αν βέβαια έχει επιλεγεί ένας σις άντρας, θα μιλάμε πια για ξεκάθαρη ακραία τρανσφοβική, ουσιοκρατική προσέγγιση, ότι δηλαδή θεωρούν τις τρανς γυναίκες άντρες που προσποιούνται τις γυναίκες.
» Μέχρι τότε, οι ρόλοι τρανς ατόμων θα πρέπει τουλάχιστον να παίζονται από τρανς άτομα. Και αν δε βρίσκουν, να ψάξουν περισσότερο. Και να δημιουργήσουν τις συνθήκες για να έχουν περισσότερα τρανς άτομα πρόσβαση σε περισσότερες ευκαιρίες στο μέλλον. Μέχρι τότε, ας ανεβάσουν την Αλίκη στο Ναυτικό, γιατί σε αυτήν την εποχή έχουν μείνει. Για την απόφαση της Katherine να αποχωρήσει μόνο σεβασμός».
Πριν από λίγο, η Katherine Reilly ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τον ρόλο του συμβούλου ατην παραγωγή της Στρέλλας...
Posted by Nancy Papathanasiou on Monday, October 3, 2022
Η ταινία «Στρέλλα» του Πάνου Κούτρα και η συγκλονιστική Μίνα Ορφανού
Σημειώνεται ότι το 2009 είχε βγει στους κινηματογράφους η ταινία «Στρέλλα», σε σκηνοθεσία Πάνου Κούτρα. Το σενάριο έγραψε ο ίδιος με τον Παναγιώτη Ευαγγελίδη.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ήταν η τρανς ηθοποιός Μίνα Ορφανού, η οποία κατέκτησε το βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για τη συγκλονιστική ερμηνεία της.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πόση βία κρύβουν οι σχολικές τάξεις; Μπορούμε να διδάξουμε με τη βία; Γιατί είναι σημαντικό να δουν εκπαιδευτικοί και μαθητές την παράσταση «Η Μέρα της Φούστας»;
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Ένα πολλά υποσχόμενο ταξίδι, ένα κλασικό έργο σε 2 εκδοχές, ένας ονειροπόλος και ένα αφιέρωμα στη γιαγιά
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.