- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Η Μαρία Ναυπλιώτου επιστρέφει με Φιλουμένα Μαρτουράνο - Μετά τη Μαρία Κάλλας
Η ηθοποιός θα ερμηνεύσει έναν ρόλο - ορόσημο σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου
Η Μαρία Ναυπλιώτου θα πρωταγωνιστήσει στην παράσταση «Φιλουμένα Μαρτουράνο» στο θέατρο Δημήτρης Χορν - Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος υπογράφει τη σκηνοθεσία.
Η Μαρία Ναυπλιώτου επιστρέφει θεατρικά με τη Φιλουμένα Μαρτουράνο. Μετά την τεράστια επιτυχία του Masterclass, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος θα σκηνοθετήσει τη νέα θεατρική σεζόν την ηθοποιό στο ρόλο της Φιλουμένα.
Η παράσταση αναμένεται να ανέβει στο θέατρο Δημήτρης Χορν τον Οκτώβριο, ενώ ήδη ξεκίνησαν οι πρώτες αναγνώσεις.
Η Μαρία Ναυπλιώτου στη Φιλουμένα Μαρτουράνο του Εντουάρντο Ντε Φίλιππο
Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος σκηνοθετεί τη Μαρία Ναυπλιώτου στη Φιλουμένα Μαρτουράνο, τη γλυκόπικρη κωμωδία του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο, λαμπρό δείγμα του ιταλικού νεορεαλισμού, που συμπυκνώνει στις σελίδες του μια ολόκληρη εποχή και αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του παγκόσμιου θεατρικού ρεπερτορίου που συνεχίζει να συγκινεί ακόμη και σήμερα, 77 χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμά του στη Νάπολη (1946).
Η Μαρία Ναυπλιώτου ενσαρκώνει μια γυναίκα-σύμβολο, τη Φιλουμένα, σε ένα ρόλο – ορόσημο που έχουν ερμηνεύσει κορυφαίες ηθοποιοί (όπως η Σοφία Λόρεν) ανά τον κόσμο. Ζευγάρι της στη σκηνή ο Μελέτης Ηλίας, στο ρόλο του Ντομένικο Σοριάνο.
Η Φιλουμένα Μαρτουράνο ξεκίνησε ως πόρνη και κατέληξε ερωμένη του πλούσιου εμπόρου Ντομένικο Σοριάνο. Τώρα, έπειτα από αρκετά χρόνια κοινού βίου, διεκδικεί τη θέση που της αξίζει. Ένα απρόσμενο μυστικό ανατρέπει τις ισορροπίες και αλλάζει τα δεδομένα.
Ένα έργο που βάζει στο μικροσκόπιο τη γυναίκα, τις προβληματικές οικογενειακές και κοινωνικές δομές και τα στερεότυπα φέρνοντας αντιμέτωπους δύο κόσμους με όχημα τη σπουδαία γλώσσα του συγγραφέα.
Η Μαρία Ναυπλιώτου στη Φιλουμένα Μαρτουράνο - Τι γράφει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
«Όλα έγιναν κάποτε. Κάποτε της είπαν πως έγινε γυναίκα. Δεν είναι κορίτσι πια. Κάποτε έφυγε από το σπίτι της το πατρικό και πήγε σε εκείνο το άλλο "σπίτι". Κάποτε γνώρισε κι εκείνον. Κάποτε την γνώρισε κι αυτός. Κάποτε έμεινε έγκυος και μετά ξανά και ξανά. Και κάποτε εκείνος της ζήτησε να μείνει μαζί του, χωρίς να της το ζητήσει και ποτέ αληθινά. Ύστερα το ξέχασε. Κάποτε γεννήθηκαν και τρία παιδιά. Που δεν έμαθαν ποτέ ποιανού παιδιά είναι.
» Και κάποτε...το κάποτε κουράστηκε. Και θέλησε να γίνει τώρα. Τώρα...ανάμεσα σε εκείνη και σε εκείνον. Που δεν συναντήθηκαν ποτέ, μέχρι τώρα. Που δεν έζησαν ποτέ αληθινά, μέχρι τώρα. Που δεν έμαθε ποτέ εκείνη ποιος στ' αλήθεια είναι εκείνος. Ο Ντομένικο Σοριάνο. Και δεν έμαθε ποτέ εκείνος ποια στ' αλήθεια είναι εκείνη. Η Φιλουμένα Μαρτουράνο. Η γυναίκα που δεν κλαίει ποτέ. Μέχρι τώρα. Που θα μάθει. Μέχρι τώρα που θα μάθουμε κι εμείς.
» Και θα το μάθουν και εκείνα τα παιδιά. Πρέπει να το μάθουν. Γιατί όπως λέει και μία κρυφή φωνή μες στο σκοτάδι... Τα παιδιά είναι παιδιά. Και σε λίγο χαράζει το πρώτο φως της καινούριας ζωής», γράφει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος για την παράσταση.
Ταυτότητα Παράστασης
Μετάφραση: Ειρήνη Μποζοπούλου
Δραματουργική επεξεργασία - Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Σκηνικά- Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Σχεδιασμός Φωτισμών: Σοφία Αλεξιάδου
Μουσική: Πάνος Γκίνης
Βοηθός σκηνοθέτη: Θάλεια Γρίβα
Βοηθός σκηνογράφος: Δημήτρης Μέντες
Βοηθός ενδυματολόγος: Αντίς Ντεσού
Διεύθυνση παραγωγής: Έφη Πανουργιά
Εκτέλεση παραγωγής: Γιάννης Κουλούρης
Social Media -Διαφήμιση: Renegade Media / Βασίλης Ζαρκαδούλας
Γραφείο Τύπου – Επικοινωνία: Μαρία Τσολάκη
Φωτογραφίες: Εβίτα Σκουρλέτη
Παραγωγή: ΘΕΑΤΡΟΧΩΡΟΣ
Διανομή
Φιλουμένα Μαρτουράνο - Μαρία Ναυπλιώτου
Ντομένικο Σοριάνο - Μελέτης Ηλίας
Ροζαλία Σολιμένε - Πηνελόπη Μαρκοπούλου
Αλφρέντο Αμορόζο - Κωνσταντίνος Γαβαλάς
Λουτσία - Νεφέλη Μαϊστράλη
Νταϊάνα - Ιωάννα Τζίκα
Ουμπέρτο - Βασίλης Ντάρμας
Ρικάρντο - Βασίλης Μηλιώνης
Μικέλε - Βαγγέλης Δαούσης
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.