- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Σύμπραξη εικαστικών και όπερας στο Ολύμπια
Επτά εικαστικοί καλλιτέχνες που επέλεξε η ιστορικός τέχνης Κατερίνα Κοσκινά εμπνεύστηκαν από την όπερα «Η Πολιορκία της Κορίνθου» και δημιούργησαν σε πραγματικό χρόνο μια πρωτοποριακή πρόταση.
Η πολιορκία της Κορίνθου: Είδαμε τη συλλειτουργία λυρικής και εικαστικής τέχνης από τους Γιώργο Πέτρου, Ροδούλα Γαϊτάνου και Κατερίνα Κοσκινά στο Ολύμπια
Μια πρωτότυπη και διαφορετική από τα συνηθισμένα όπερα παρακολούθησαν την Τρίτη οι θεατές που γέμισαν το Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Το ιστορικό μουσικό θέατρο της πόλης των Αθηνών, κλειστό εδώ και περίπου 2 χρόνια, υποδέχτηκε στους Covid Free χώρους του ξανά κοινό που παρακολούθησε την σε τρεις πράξεις όπερα «Η Πολιορκία της Κορίνθου» του Τζοακίνο Ροσίνι.
Η ιστορικός τέχνης Κατερίνα Κοσκινά μετέτρεψε αυτή την παράσταση σε μια ζωντανή art performance αναδεικνύοντας ότι η συλλειτουργία της λυρικής και της εικαστικής τέχνης μπορεί να δώσει ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα επτά καταξιωμένοι εικαστικοί, τους οποίους επέλεξε και συνεργάστηκε μαζί τους, και καθοδήγησε η σκηνοθέτρια, Ροδούλα Γαϊτάνου, «κρυμμένοι» στα παρασκήνια ζωντάνεψαν τη σκηνή του ιστορικού θεάτρου.
Οι καλλιτέχνες εμπνεύστηκαν από την πλοκή και τη μουσική του έργου που τους είχε δοθεί και μετέτρεψαν σε εργαστήριο για λίγες ημέρες τα παρασκήνια και το υπόγειο του θεάτρου, για να υλοποιήσουν ή να ολοκληρώσουν τα έργα τους. Έτσι, οι θεατές είχαν την ευκαιρία να τους παρακολουθούν στη διάρκεια της παράστασης να δουλεύουν ζωντανά στα παρασκήνια, δίπλα στους μουσικούς με τη δράση τους να προβάλλεται την ίδια στιγμή σε μια μεγάλη οθόνη που κατελάμβανε το background της σκηνής.
Οι καλλιτέχνες με τη σειρά εμφάνισή τους ήταν οι Λυδία Βενιέρη με το έργο «Χωρίς τις τέχνες, στη δόξα αδελφοί μου, δεν υπάρχει αθανασία», η Κλειώ Γκιζελή με το έργο «Το ένοχο σου πάθος αν δεν αρνηθείς, επάνω σου η πατρική οργή θα πέσει», ο Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος με το έργο, «Πάει καιρός που ο πορθητής του Βυζαντίου από παντού τα τείχη μας πολιορκεί», ο Νικόλας Παπαδόπουλος με το έργο «Με μαύρα κυπαρίσσια το κεφάλι μου πρέπει να καλύψω», ο Χρήστος Αθανασιάδης με το έργο «Στα βάθη ετούτα της παλλόμενης καρδιάς», η Χαρά Πιπερίδου με το έργο «Στων νεκρών τον κόσμο», η Μανταλίνα Ψωμά με το έργο «Στην ακατάλυτη εξουσία πώς να αντισταθώ; Ενός εραστή, ενός νικητή;».
Η συμμετοχή τους έδωσε ένα διαφορετικό, πολύ πρωτότυπο χρώμα στην όπερα που, σε συνδυασμό με την υψηλή απόδοση όλων των μουσικών υπό την μπαγκέτα του μαέστρου Γιώργου Πέτρου και του λαμπερού καστ εξαιρετικών Ελλήνων και ξένων σολίστ, χάρισαν στο κοινό μια μοναδική παράσταση. Τη σκηνή κατέλαβαν εξ ολοκλήρου η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων και το θέατρο γέμισε με τις μελωδίες και τις γεμάτες συναίσθημα φωνές των Nahuel di Pierro, Χριστίνα Πουλίτση, Sergey Romanovsky, John Irvin, Χριστόφορου Σταμπόγλη, Μαίρη-Έλεν Νέζη, Νίκου Κοτενίδη και Χρήστου Κεχρή.
Η απαιτητική όπερα «Η Πολιορκία της Κορίνθου» του Ιταλού συνθέτη Τζοακίνο Ροσσίνι παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στη γαλλική εκδοχή της. Το έργο που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην Όπερα των Παρισίων το 1826, γνώρισε μεγάλη επιτυχία από την πρεμιέρα κιόλας, ξεσήκωσε τον κόσμο και συνέβαλε στην ενίσχυση του φιλελληνικού κλίματος. Επιπλέον, με πρωτοβουλία του φιλέλληνα Ιταλού συνθέτη, τα έσοδα από τις παραστάσεις διατέθηκαν εξ ολοκλήρου για την ενίσχυση των επαναστατημένων Ελλήνων.
Info: Για όσους την έχασαν η παράσταση μαγνητοσκοπήθηκε και θα προβληθεί από την ΕΡΤ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.