- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Σαν βάλσαμο λειτουργεί η Lisbon Traviata, με το οπερατικό της φλερτάρισμα και το μελοδραματικό της κρεσέντο –λόγω θέματος–, ειδικά αν έχεις δει μια σειρά «αχαρακτήριστων» πειραματικών παραστάσεων· γιατί όσο και αν δεν θέλουμε να το παραδεχτούμε, τελικά οι καημοί του έρωτα μάς καίνε περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Στο πρώτο μέρος οι φίλοι της όπερας (και όχι μόνο) θα ενθουσιαστούν, καθώς ο Στίβεν και ο φίλος του Μέντι «διαξιφίζονται» χρησιμοποιώντας ατάκες, άριες και πρόσωπα από όπερες κάτω από τη σκιά της «μιας και μοναδικής» Μαρίας Κάλλας, ενώ η πειρατική ηχογράφηση της «Τραβιάτας» της στη Λισαβώνα είναι το Ιερό Δισκοπότηρο για τους δύο φανατικούς της όπερας φίλους. Στο β΄ μέρος ο Στίβεν πρέπει ν’ αντιμετωπίσει την πραγματικότητα: ο για 8 χρόνια εραστής του Μάικ τον αφήνει για ένα νέο έρωτα, τον Πολ.
Όχι, η εμμονή με τη Μαρία Κάλλας δεν είναι ένα απλό εφεύρημα του σπουδαίου συγγραφέα Terrence MacNαlly – και όχι γιατί η Κάλλας είναι ένα gay icon. Η ειδωλολατρική προσήλωση στην Ερμηνεύτρια –άρα στο Απόλυτο– καταστρέφει την αίσθηση του μέτρου για το φανατισμένο, όλα του φαίνονται πιο «λίγα» και πιο «μικρά», η ζωή δείχνει πιο φθηνή κι ένας μεγάλος έρωτας μπορεί να χαθεί, όταν στο προσκήνιο εμφανιστεί ένας πιο «ανθρώπινος» με φυσιολογικές απαιτήσεις διεκδικητής.
Η παράσταση που έστησε ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος, κρατώντας για τον εαυτό του το ρόλο του Μάικ (στους άλλους ρόλους οι Φαίδων Καστρής, Βασίλης Μπισμπίκης, Λευτέρης Βασιλάκης), δεν «κρύβει» τον ενθουσιασμό της για το διαμαντάκι-κείμενο που χειρίζεται. Αφού έχει προηγηθεί ένα ιλαρό α΄ μέρος με σπινθηροβόλες ατάκες, το β΄ λειτουργεί σαν το καπάκι σε χύτρα ταχύτητος, δίνοντας την ευκαιρία στους θεατές να ξεθυμάνουν, καθώς λυγμοί ακούγονται από τους περισσότερους στην ανάμνηση των δικών τους χωρισμών. Κάτι δηλαδή σαν την… αριστοτελική λύτρωση!
Θέατρο Άκης Δαβής - Αλκμήνη, Αλκμήνης 12, Κ. Πετράλωνα, 210 3228.650 A
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική και άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Ο Βρετανός σκηνοθέτης διασκευάζει το έργο του Σοφοκλή μεταφέροντάς το στο σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.