- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
θέατρο 297
Βουβός θάνατος. Η Δέσποινα Κούρτη πρωταγωνιστεί στην παράσταση “Wunschkonzert” και μιλάει στην A.V.
Wunschkonzert είναι το πρόγραμμα μιας ραδιοφωνικής εκπομπής, όπου οι ακροατές έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν τα αγαπημένα τους τραγούδια και να στείλουν χαιρετισμούς και μηνύματα στους αγαπημένους τους. Είναι η εκπομπή που κρατά συντροφιά στην ηρωίδα του Φραντς Ξαβιέρ Κρετζ, σε αυτό τον άκρως σπαρακτικό βουβό μονόλογο, που παρακολουθεί την αδιατάρακτη ρουτίνα της Φροϊλάιν Ρας και το μοιραίο τέλος της.
Ο Κρετζ στήνει μια κάμερα σε ένα απέναντι φωτισμένο παράθυρο και παρακολουθεί μια γυναίκα καθώς επιστρέφει στο σπίτι της και τις ακριβείς καθημερινές της κινήσεις. Παρακολουθεί ένα ρυθμό σχεδόν χορευτικό και μια απέραντη μοναξιά, μια μονοτονία εξαντλητική που μας φέρνει στα όρια του τέλους με τον πιο απλό, συγκλονιστικό τρόπο. Η Δέσποινα Κούρτη πρωταγωνιστεί σε αυτή την παράσταση και μιλά για το χαρακτήρα που ζωντανεύει στη σκηνή.
«Αυτή η γυναίκα είναι ένας άνθρωπος πολύ φροντισμένος, με ένα γερά οργανωμένο μικρόκοσμο, που μοιάζει να έχει σαν στόχο το πώς θα γίνονται όλα τακτικά και περιποιημένα μέσα στο σπίτι της. Είναι μια γυναίκα που δουλεύει σε ένα εργοστάσιο, κάνοντας μια εξίσου τακτική δουλειά. Φτιάχνει φακέλους σε στοίβες».
Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία όταν έχετε να κάνετε με ένα βουβό μονόλογο; Το να μη φλυαρεί κάποιος όταν δεν μιλά. Είναι ένα δύσκολο, απαιτητικό έργο, μια χορογραφία όπου όλα είναι μετρημένα για να έχουν μια ουσία, και όχι μόνο για να γεμίσουν το χρόνο.
Τι είναι αυτό που σας συγκινεί σε αυτή την ηρωίδα; Που μέχρι την τελευταία στιγμή κάνει τα πάντα κανονικά, κρατά το ρυθμό της, κι αυτό δεν έχει καμία απόγνωση, δεν δείχνει καμία προσπάθεια να κρατηθεί από τη ζωή. Με συγκινεί η φοβερή αξιοπρέπειά της, γιατί είναι ένας άνθρωπος ανώνυμος, άχρωμος, ασήμαντος, σε μια κοινωνία γεμάτη επώνυμους και logos – και δεν έχει καμία διαφυγή από το σύστημα, καμία έξοδο. Και κρατά την καθημερινότητά της τόσο ισχυρά και αδιατάρακτα, σαν να μη θέλει με το τέλος της να αναστατώσει κανέναν
Wunschkonzert του Φραντς Ξαβιέρ Κρετζ Σκηνοθεσία: Ζωή Χατζηαντωνίου - Ερμηνεύει η Δέσποινα Κούρτη ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ, Ακαδήμου 13, 210 5231.131
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.