- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ποια ήταν η πρώτη ελληνίδα φεμινίστρια και εκδότρια εφημερίδας;
Η παράσταση «Εφημερίς των Κυριών: Τ’ Όνειρο» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μιλά για τη ζωή της Καλλιρρόης Παρρέν
Εμπνευσμένη από την έκδοση «Η εφημερίς των κυριών», με πρώτη ημερομηνία κυκλοφορίας την 8η Μαρτίου 1887, η παράσταση «Εφημερίς των Κυριών: Τ’ Όνειρο» είναι αφιερωμένη στην πρώτη ελληνίδα φεμινίστρια και εκδότρια εφημερίδας, την Καλλιρρόη Σιγανού-Παρρέν.
Η Καλλιρρόη Παρρέν, στην Αθήνα στα τέλη του 19ου αιώνα, αποφάσισε να ακολουθήσει το επάγγελμα της δημοσιογραφίας. Έτσι, το 1887 γίνεται η πρώτη ελληνίδα δημοσιογράφος, εκδότρια της εβδομαδιαίας εφημερίδας «Εφημερίς των Κυριών» που συντασσόταν αποκλειστικά από γυναίκες και απευθυνόταν σε γυναίκες.
Το πάθος της για την αναβίωση και τη διατήρηση των ελληνικών εθίμων και παραδόσεων την οδήγησε το 1911 να δημιουργήσει το «Λύκειον των Ελληνίδων». Η δράση της έπαιξε καταλυτικό ρόλο και στην αναγνώριση των γυναικείων δικαιωμάτων στη νεότερη Ελλάδα. Είναι αυτή που διεκδίκησε πρώτη το δικαίωμα ψήφου για τις γυναίκες, χρόνια πριν γίνει πραγματικότητα.
Πρώτη, επίσης, πέτυχε να επιτρέπεται στις γυναίκες να φοιτούν στο Πανεπιστήμιο και στο Πολυτεχνείο και είναι αυτή που διεκδίκησε και κέρδισε καλύτερες συνθήκες εργασίας για τις εργάτριες, όταν μπήκε μπροστά στη μεγάλη απεργία των κλωστηρίων και των υφαντουργείων του Πειραιά. Το 1918 η Καλλιρρόη Παρρέν εξορίστηκε στην Ύδρα για τα πολιτικά της φρονήματα.
Στο όνειρό της η Καλλιρρόη Σιγανού-Παρρέν συναντά τη λυρική ποιήτρια Σαπφώ, σε μια δύσκολη στιγμή της ζωής της, και έχοντας ως πηγή έμπνευσης τη ζωή της μεγάλης ποιήτριας αλλά και τους αγώνες της, η Παρρέν βρίσκει τη δύναμη να συνεχίσει τον δικό της αγώνα. Μέσα από τους διαλόγους τους παρουσιάζονται η ζωή, το έργο τους και οι αγώνες τους για τη χειραφέτηση της γυναίκας.
Η παράσταση θα ανέβει από τις 26 Φεβρουαρίου στη Μουσική Βιβλιοθήκη του Συλλόγου οι Φίλοι της Μουσικής, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε στο Guide της Athens Voice.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.