- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Καπνός και αψέντι
Oι ηθοποιοί Πέρης Μιχαηλίδης και Βαλέρια Χριστοδουλίδου ζωντανεύουν το κείμενο του Χριστόφορου Χριστοφή
Ο Πέρης Μιχαηλίδης και η Βαλέρια Χριστοδουλίδου μιλούν στην ATHENS VOICE για το έργο «Τουλούζ Λοτρέκ, η φαντασία της αμαρτίας» του Χ. Χριστοφή που παρουσιάζουν στο 104.
Από τα καμπαρέ της Μπελ Επόκ και το ατελιέ του Γάλλου ζωγράφου Τουλούζ Λοτρέκ, οι ηθοποιοί Πέρης Μιχαηλίδης και Βαλέρια Χριστοδουλίδου ζωντανεύουν το κείμενο του Χριστόφορου Χριστοφή «Τουλούζ Λοτρέκ, η φαντασία της αμαρτίας». Λίγες ώρες πριν από την έναρξη της παράστασης μιλάνε στην A.V.
Επιλέγετε συχνά να ανεβάζετε μαζί παραστάσεις. Τι σημαίνει αυτή η συνεργασία για σας;
Π.Μ. Συναντιόμαστε κάθε φορά με αφορμή ένα κείμενο, όπως συμβαίνει αυτή τη φορά με το κείμενο του Χριστόφορου Χριστοφή. Τυχαίνει δηλαδή να συνεργαζόμαστε, δεν έχουμε κάποια ομάδα. Είμαστε αυτόνομοι καλλιτέχνες που, σαν διάττοντες αστέρες, συναντιόμαστε κάποια στιγμή δημιουργικά και μετά πάλι χωρίζουμε.
Β.Χ. Τα έργα που επιλέγουμε να παίξουμε τα αντιμετωπίζουμε με μυστικισμό και εσωτερική κατάδυση, με όλο το ρίσκο, χωρίς το φόβο της προσωπικής έκθεσης, το τσαλάκωμα κάποιου image ή την ασφάλεια της σίγουρης επιλογής.
Αυτό είναι κάτι που ψάχνετε στη δουλειά σας;
Β.Χ. Το έχω ακολουθήσει γενικότερα στην πορεία μου, στη μουσική, στον κινηματογράφο με τον Νικολαΐδη, ακόμα και στην τηλεόραση. Διάλεγα, όσο ήταν δυνατόν, δουλειές που μου έλεγαν κάτι προσωπικά.
Πώς επιλέξατε να ανεβάσετε την παράστασή σας στο κτίριο ενός εκδοτικού οίκου;
Π.Μ. Προσωπικά με ενδιαφέρουν πολύ οι μη θεατρικοί χώροι. Το να ανεβάζεις μια πρωτοποριακή παράσταση σε ένα μεγάλο θέατρο για μένα σημαίνει μια περιφραγμένη πρωτοπορία με επιδότηση ΟΓΑ. Αντίθετα σε μη θεατρικούς χώρους, όπως σ’ αυτόν εδώ, μπορείς να παρουσιάσεις τη δουλειά σου χωρίς μαγάλες οικονομικές δεσμεύσεις. Κι έτσι η δουλειά γίνεται πιο προσιτή στον κόσμο, αφού μας επιτρέπει να έχουμε κι ένα πολύ χαμηλό εισιτήριο.
Β.Χ. Επίσης, σε αυτούς τους χώρους μπορείς να παίξεις πιο κινηματογραφικά, πιο αληθινά.
Ποια ήταν η σχέση του Λοτρέκ με το αλκοόλ και τα μπορντέλα;
Π.Μ. Ο Λοτρέκ ήταν γόνος αριστοκρατικής οικογένειας ο οποίος έστρεψε το βλέμμα του στην «αρρωστοκρατία» της Μπελ Επόκ. Εθισμένος στο αψέντι, έζησε μέσα στα μπορντέλα και απαθανάτισε στα έργα του όλο αυτό τον κόσμο.
Β.Χ. Η παράστασή μας δεν είναι ηθογραφική, δεν δημιουργεί μια πιστή αναπαράσταση της εποχής, αποδίδουμε όλο αυτό τον κόσμο μέσα από έναν ποιητικό ρεαλισμό. Υποδύομαι τέσσερις διαφορετικές γυναίκες αλλά δεν υιοθετώ αυστηρά στοιχεία της Μπελ Επόκ ούτε των συγκεκριμένων γυναικών. Τις αντιμετωπίζω σαν περιπτώσεις τις οποίες κάθε θεατής μπορεί να αποκρυπτογραφήσει και να ταυτιστεί.
Στην εποχή του Λοτρέκ οι περισσότεροι καλλιτέχνες ζούσαν μέσα στα καμπαρέ. Ποια είναι η δική σας σχέση με τη νύχτα;
Β.Χ. Προσωπικά έχω εμπνευστεί πολύ από τη ζωή της νύχτας κι έχω γράψει πολλά νυχτερινά τραγούδια, που δεν προσφέρονται να παιχτούν την ημέρα από ένα ραδιοφωνικό σταθμό. Για να μη μιλήσω για τα ακυκλοφόρητα και τα πιο καινούργια. Εκεί αποκαλύπτεται η πιο dark πλευρά μου. Καταλαβαίνω λοιπόν πώς η νύχτα ενέπνεε τον Λοτρέκ.
Π.Μ. Για να αποδώσω αυτό το κείμενο και να μεταφέρω στη σκηνή τη φαντασία της αμαρτίας προσπαθώ να κάνω μια πολύ κανονική ζωή. Για να μπορώ να είμαι αμαρτωλός στη σκηνή.
Από την εταιρεία θεάτρου «Μηχανή». 104 Κέντρο Λόγου και Τέχνης, Θεμιστοκλέους 104 και Καλλιδρομίου, 210 3826.185. 27/4 - 3/5 καθημερινά, 21.30, € 10.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.