- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
«Το Υπόγειο» του Φ. Ντοστογιέφσκι
O Πάνος Αγγελόπουλος μετά την «Ασκητική» σκηνοθετεί «Το Υπόγειο» στο Μέγαρο Μουσικής και εξηγεί στην A.V. το γιατί
«Τόσο “Το Υπόγειο” όσο και η “Ασκητική” δείχνουν πως κάθε κρίση ξεκινά σαν πνευματική απορρύθμιση – κατά μια έννοια έρχεται ως αποτέλεσμα μιας πνευματικής χρεοκοπίας. Ειδικά το “Υπόγειο” ενθαρρύνει τον άνθρωπο να υπερβεί τον εαυτό του με βασικό στόχο την απόλυτη ελευθερία του. Τα δύο αυτά έργα, όπως και κάθε μεγάλο έργο, υποδεικνύει και αναδεικνύει τον αχανή κόσμο της ασύντακτης εσωτερικότητάς μας. Ανεβάζουμε αυτά τα έργα πιστεύοντας πως με αυτό τον τρόπο συμβάλλουμε στο να μπορέσει ο θεατής να ξαναβρεί το βασικό στόχο του».
Θέλει σθένος για να συνδιαλλαγεί κανείς με τα «υψηλόφρονα» και, συνεπώς, βασανιστικά ερωτήματα που θέτει ο ρώσος συγγραφέας και ο σκηνοθέτης Πάνος Αγγελόπουλος το κάνει με επίγνωση και ευρηματικότητα.
«Τι είναι ηρωισμός, γενναιότητα; Μήπως δεν είναι τίποτε άλλο από βλακεία; Μήπως δειλία είναι τελικά η υπερβολική επίγνωση;» Αυτά διερωτάται ο πρωταγωνιστής, ο κάτοικος του Υπογείου, τον οποίο ενσαρκώνει εξαιρετικά ο Γιάννης Θωμάς. Το Υπόγειο είναι μία παράσταση που αφορά κάθε θεατή προσωπικά. Ο Ντοστογιέφσκι ασχολήθηκε επίμονα με το Εγώ και την ελευθερία του ατόμου. Χωρίς ελευθερία δεν μπορεί να υπάρξει άνθρωπος. Ο καθένας που θα δει αυτήν την παράσταση θα διανύσει την προσωπική του διαδρομή.
Παίζουν: Γ. Θωμάς, Ν. Μόντη. Χορός: Ομάδα Όλιας Στεφανίδου.
29, 30, 31/3 20.00. ΜΜΑ (Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας), Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, 210 7282.333
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πόση βία κρύβουν οι σχολικές τάξεις; Μπορούμε να διδάξουμε με τη βία; Γιατί είναι σημαντικό να δουν εκπαιδευτικοί και μαθητές την παράσταση «Η Μέρα της Φούστας»;
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Ένα πολλά υποσχόμενο ταξίδι, ένα κλασικό έργο σε 2 εκδοχές, ένας ονειροπόλος και ένα αφιέρωμα στη γιαγιά
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.