- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Είναι ο έρωτας πιο ισχυρός από την επανάσταση;
Οι δημιουργοί που συμμετέχουν στον «Έρωντα» απαντούν
Η Βίκυ Αδάμου, ο Πάρις Ερωτοκρίτου, η Ιωάννα Καμπυλαυκά, η Άρτεμις Λαμπίρη, η Αμάλια Μπένετ, ο Johnny O, η Κατερίνα Σκιαδά και η Πέρσα Σταματοπούλου, σταθεροί συνεργάτες του Καλλιτεχνικού Δικτύου του Κινητήρα, συναντούν τους επαγγελματίες και τους ερασιτέχνες της Ομάδας του, σε μια παράσταση («Έρωντας») εμπνευσμένη από τον έρωτα ως αντίσταση. Ρωτήσαμε τους δημιουργούς να μας απαντήσουν στην ερώτηση: Είναι ο έρωτας πιο ισχυρός από την επανάσταση;
Άρτεμις Λαμπίρη
«Κάποιοι θα έλεγαν πως ο έρωτας είναι επανάσταση. Για μένα ο έρωτας είναι σχεδόν τρόπος ζωής. Η επανάσταση δημιουργείται εξ ορισμού από μια αντίθεση. Ο έρωτας δημιουργείται ακόμα και χωρίς τη θέληση μας κάποιες φορές. Χρειάζεται να "ερωτευτείς" μια ιδέα για να την υπηρετήσεις μέχρι την επανάσταση. Μα χρειάζεται πνεύμα και οργάνωση. Ο έρωτας τα σαρώνει όλα. Είναι δυο έννοιες που εκπροσωπούν κάτι τελείως διαφορετικό για μένα. Μη συγκρίσιμες. Επανάσταση τώρα! Κι ο έρωτας έρχεται...»
Πέρσα Σταματοπούλου
«Έρωτας και Επανάσταση μου μοιάζουν τόσο αλληλένδετα που δε μπορώ να σκεφτώ ποιο προηγείται του άλλου. Σα να εμπεριέχεται το ένα μέσα στο άλλο και να χρειάζεται το ένα το άλλο. Ποιός έρωτας και ποια επανάσταση δεν ξεκινούν από μία σπίθα, δεν έχουν χαμένους και κερδισμένους, δε θέλουν τόλμη και πίστη, δεν ονειρεύονται το υπέρτατο και βιώνουν πολλές φορές την πιο ακραία μορφή καταστροφής και λεηλασίας; Ο έρωτας είναι από τη φύση του επαναστατικός και η επανάσταση έχει ψήγματα ερωτισμού. Και τα δύο θέλουν σάρκα και ψυχή».

Βίκυ Αδάμου
«Δεν έχω ζήσει επανάσταση. Νομίζω πως σε κάθε περίπτωση μιλάμε για εσωτερικές διεργασίες που κινούνται υπόγεια και ξεσπούν τη κατάλληλη στιγμή ώστε να αιφνιδιάσουν τα θύματά τους. Ο έρωτας είναι μια επανάσταση· απέναντι στη λογική, το σώμα, την οικογένεια, την κοινωνία. Ο έρωτας για μένα βρίσκεται στα πιο παράδοξα μέρη. Στον ερχομό της άνοιξης, σε ένα χειμωνιάτικο μπάνιο στη θάλασσα, στα γέλια με τα παιδιά μου, σε μια νέα συνεργασία, μια υπέροχη πρόβα, ακόμα και σε μια ιδέα που ψάχνει έδαφος να υλοποιηθεί. Κάπου εκεί τοποθετώ την επανάσταση: στην καθημερινή μας αντίσταση στον φόβο για το αύριο. Και τώρα μου έρχεται η ερώτηση: η επανάσταση είναι έρωτας; Ίσως δεν έχω επαναστατήσει αρκετά για να ξέρω».
Αμάλια Μπένετ-Κατερίνα Σκιαδά:
«Τόσες ατελείωτες δυνάμεις φέρουν την αλλαγή. Πώς να μετρήσεις το αποτέλεσμα της αγάπης, του μίσους, της οργής, της άγνοιας και της επανάστασης;»
Johnny O-Ιωάννα Καμπυλαυκά
«Ο δικός μου Έρωντας είναι η εμμονή με τη δύναμη που ασκεί κάτι πάνω μου, ώστε να μπορεί να με αναστήσει ή να με σκοτώσει. Η έλξη που ξαφνικά νιώθεις για έναν άνθρωπο, είναι κινητήριος δύναμη για να αναπνεύσει το σώμα σου και να δεις με άλλα μάτια τον κόσμο γύρω σου. Αυτό που θα παρουσιάσω μιλά για τη ζωή που παίρνει ζωώδη μορφή, όταν παρασύρεται από την ερωτική έλξη. Ο έρωτας είναι σαφώς πιο ισχυρός από την επανάσταση. Ο έρωτας επιβιώνει μέσα στις χειρότερες αλλά και τις καλύτερες συνθήκες».
Ιάσονας Βενετσανόπουλος
Το πρόγραμμα
Βίκυ Αδάμου
«Έρωντας-πορνό»
Όταν ο έρωτας αποδεικνύεται σκάρτος, άπιστος, άπιαστος, άκυρος έως και λίγος. Μια ματιά από την κλειδαρότρυπα στο σαλόνι ενός μεσήλικου ζευγαριού που χάθηκε στη μέση μια ιδανικής σχέσης.
Πάρις Ερωτοκρίτου
«Ψυχολογια Συριανού Συζύγου (ΨΣΣ) ή πώς να σταματήσεις να είσαι ερωτευμένος»
“Ντρέπομαι να το ομολογήσω. Επεράσαν οκτώ μήνες αφ’ ότου υπανδρεύθην και είμαι ακόμα ερωτευμένος με τη γυναίκα μου, ενω ο κυριότερος λόγος δια τον οποίον την επήρα ήτο, ότι δεν μου ήρεσκεν διόλου η κατάστασις ερωτευμένου.” Με αυτό τον τρόπο ξεκινά ο Εμμανουήλ Ροΐδης το διήγημα του ‘Ψυχολογία Συριανού Συζύγου’ (1894). Μετά τον μήνα του μέλιτος ο πρωταγωνιστής επιστρέφει, περνούν οχτώ μήνες και παραμένει πιο ερωτευμένος από ποτέ. Όσο περνάει ο καιρός διαπιστώνει ότι ο έρωτας αντί να κοπάσει έχει φουντώσει και εκεί αρχίζουν τα προβλήματα: συνεχείς υποψίες και εφιαλτικές νύχτες, αποτελούμενες από υποψήφιους εραστές, ύποπτα γράμματα, εκνευριστικές χοροεσπερίδες και την “προκλητική” συμπεριφορά της γυναίκας του.

Αμάλια Μπένετ & Κατερίνα Σκιαδά
«Κλίμακα Ρίχτερ»
Η αγάπη είναι ένας σεισμός που αρχίζει από το βάθος της γης. Μια μέτρηση για το μέγεθος της αγάπης σε μια πιο πλούσια κλίμακα από το 1 έως το 10. Η αγάπη είναι μια δύναμη που κινείται και μεταβάλλεται. Μια μέτρηση για τις δυνάμεις και τις συνέπειες σε μικρές ιστορίες αγάπης χρησιμοποιώντας μια κλίμακα από 1 έως 10... Μια δύναμη που ξεχύνεται από τα σώματα των εραστών και αναστατώνει την επιφάνεια της ζωής.
Johnny O - Ιωάννα Καμπυλαυκά
«Ερωτεύομαι άρα υπάρχω…»
Έρωντας, Αντιγόνη, Κινητήρας, αγάπη και έμπνευση. Ο έρωτας ως το σημαντικότερο καύσιμο για το ταξίδι. Μικρές καθημερινές σχέσεις που μεταμορφώνουν το σώμα μας, δίνοντας έτοιμες καθαρές εικόνες ερωτικής επιθυμίας και τρέλας ή αλλιώς εικόνες ζωής.
Πέρσα Σταματοπούλου
«Απόσταση Αναπνοής»
Μια σπουδή πάνω στα σώματα που προσπαθούν να επικοινωνήσουν. Αναγνωρίζονται, εκτίθενται, συνυπάρχουν, απογυμνώνονται με σκοπό να έρθουν όλο και πιο κοντά, σε απόσταση αναπνοής. Μικρές, προσωπικές ιστορίες γίνονται η γέφυρα προσέγγισης, ανακάλυψης και αποδοχής και το σώμα πέρα από σχήμα, όγκο και φύλο βουτάει στο άλλο χώμα, όπως ο ερωτευμένος βουτάει με μια ανάσα στο συναίσθημα που τον κυριεύει.
Άρτεμις Λαμπίρη
«Ο έρωτας σαν αγάπη»
Μια αίσθηση μικρής αδυναμίας / μια αίσθηση γυμνής προσωπικής στιγμής / μια αίσθηση διαφάνειας / εύθραυστος / μια αίσθηση / εγώ κι εσύ - εμείς; / κουνιούνται κι άλλοι μαζί μου ή η πραγματικότητα ολόκληρη; / είσαι ο βασιλιάς μου, άρα εγώ τι είμαι; … αστεία λες…κι εγώ ο βασιλιάς σου είμαι, σιγά μην είμαι υπήκοος. Είμαι; Όχι, όχι αποκλείεται… / όλα είναι εκεί που πρέπει. Στη θέση τους.

Καλλιτεχνική Διεύθυνση και Συντονισμός Ομάδας: Αντιγόνη Γύρα
Σύμβουλος Δραματουργίας: Άννα Τσίχλη
Ερμηνεύουν: Πάολα Απαρίσιο, Ιάσονας Βενετσανόπουλος, Αλέξης Βιδαλάκης, Χαρά Γιαννακοπούλου, Κωστής Δασκαλάκης, Μαριλένα Δασκαρόλη, Κατερίνα Ελ Ράχεμπ, Δέσποινα Κωστελίδου, Πάρης Λεόντιος, Κατερίνα Λιόντη, Σμαράγδη Μιχαλακάκου, Γιάννης Μιχαλακούκος, Μάγδα Μάστορα, Φανή Μπακιρτζή, Αγγελική Παπαδία, Φάνια Χρηστίδη
Β' διανομή: Γεωργία Αλιφέρη, Πέτρος Δημοτάκης, Μαριάνθη Λάζου, Kike Garcia
Μέρες και ώρα: Σάββατο και Κυριακή 6-7, 13-14, 20-21, 27-28 Μαΐου στις 21:30 // Διάρκεια: 70 λεπτά //Είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά | Απαραίτητη η κράτηση θέσεων: 21 0924 8328 | info@kinitiras.com // Κινητήρας|Καλλιτεχνικό Δίκτυο Παραστατικών Τεχνών // Ερεχθείου 22, Ακρόπολη |Τηλ.: 210 9248328
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.