- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Ποια είναι η Angie Delgado και πώς έφτασε στο θέατρο 104;
Μια 20χρονη κοπέλα από την Αργεντινή σκηνογραφεί την παράσταση «Νίνα». Η A.V μίλησε μαζί της.
Ακουμπισμένη στην κολόνα της ΔΕΗ καπνίζω ένα τσιγάρο και αναρωτιέμαι πώς να μοιάζει το κορίτσι εκείνο που ταξίδεψε από την Αργεντινή για να σκηνογραφήσει μια παράσταση στην Αθήνα. Είναι μόλις 20 χρονών. Αυτό είναι το μόνο που ξέρω για εκείνη.
Από το αυτοκίνητο κατεβαίνει μια κοπέλα με αδιόρατη συστολή, καλά κρυμμένη κάτω από ένα ζεστό λατινοαμερικάνικο χαμόγελο. Η Angie Delgado μοιάζει πιο σοφή από την ηλικία της, κάτι που την κάνει να φαίνεται μεγαλύτερη. Μιλάει με σιγουριά στην κάθε της φράση, κοιτάζοντάς με στα μάτια και ενθαρρύνοντας τα φτωχά ισπανικά μου. Είναι γλυκός άνθρωπος. Δίπλα της στέκεται ο Νίκος Πασχίδης, σκηνοθέτης της παράστασης «Νίνα», που παίζεται αυτές τις μέρες στο θέατρο 104. «Ήθελα μια άλλη οπτική από έναν νέο άνθρωπο, εντελώς έξω από τη δικιά μας κουλτούρα», λέει ο ίδιος.
Με την Angie γνωριστήκανε στο Buenos Aires, στο πανεπιστήμιο του Παλέρμο. Εκείνος έζησε εκεί 6 μήνες σπουδάζοντας σκηνοθεσία. Εκείνη σπουδάζει (ακόμα) σκηνογραφία. Συναντήθηκαν σε ένα κοινό μάθημα σκηνοθεσίας και δούλεψαν μαζί πάνω στον Γυάλινο Κόσμο του Τένεσι Ουίλιαμς. «Μου άρεσε όπως δούλευε, όπως σκεφτόταν. Για αυτό, όταν γύρισα στην Αθήνα και αποφάσισα να ανεβάσω τη Νίνα, τη σκέφτηκα αμέσως».
Κοιτάω την Angie. Είναι 20 χρονών. Ξαφνικά της γίνεται η πρόταση να δουλέψει στην άλλη άκρη του πλανήτη από έναν άνθρωπο που ξέρει ελάχιστα. Πώς ένιωσε; Φοβήθηκε καθόλου;
«Στην αρχή ενθουσιάστηκα. Ήταν για εμένα μια πολύ μεγάλη ευκαιρία και ένιωσα πραγματικά τυχερή γιατί αυτή η δουλειά θα μου ανοίξει πολλές πόρτες όταν γυρίσω πίσω. Στην Αργεντινή δεν υπάρχει κουλτούρα θεάτρου. Οι άνθρωποι δεν πάνε στο θέατρο γιατί είναι πολύ ακριβό, κι αν πάνε, πηγαίνουν σε εμπορικές παραστάσεις με ηθοποιούς που έχουν γίνει γνωστοί από την τηλεόραση. Μπορεί να δουλεύεις 20 χρόνια ως βοηθός κάποιου μέχρι να γίνεις ο ίδιος σκηνοθέτης, μπορεί να περιμένεις 30 χρόνια για μια ευκαιρία σαν αυτή που μου έδωσε ο Νίκος. Οπότε για εμένα το «ναι» ήταν ξεκάθαρο. Ευτυχώς οι γονείς μου με υποστήριξαν πάρα πολύ. Ο πατέρας μου, μου είπε: «Αν μπορείς να τα παρατήσεις όλα αύριο κιόλας, κάν’ το!».
Μου εκμυστηρεύεται ότι όταν είδε τον Παρθενώνα, την πρώτη μέρα που έφτασε στην Αθήνα, έκλαψε. «Η ενέργεια που υπάρχει σε αυτόν τον Ιερό βράχο, είναι φοβερή. Με έκανε να θυμηθώ όλο το ταξίδι μου και να συνειδητοποιήσω για πρώτη φορά ότι είμαι εδώ. Είναι πολύ σημαντικό για εμένα ότι βρίσκομαι στην πρωτεύουσα του θεάτρου.
»Στην Αθήνα, αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι ο κόσμος. Είναι όλοι πολλοί φιλικοί και πρόθυμοι να σε βοηθήσουν. Πραγματικά όλοι με κάνουν να αισθάνομαι άνετα και κάποια στιγμή θέλω να επιστρέψω εδώ για να μείνω μόνιμα».
Όμως το να δουλεύεις ως σκηνογράφος σε μια εντελώς άγνωστη χώρα, είναι από την πρακτική του πλευρά, δύσκολο έως ακατόρθωτο. Πώς ξεπέρασε αυτές τις αντιξοότητες, πώς ήξερε πού να ψάξει για να βρει τα σκηνικά;
«Αρχικά διάβασα το έργο και ανέλυσα την ιστορία με βάση την ψυχολογία των χαρακτήρων. Έτσι, κατέληξε να είναι απλό, από την άποψη ότι είχα ήδη φανταστεί στο μυαλό μου τα σκηνικά και ήταν υλικά, τα οποία βρίσκεις παντού. Ένα γραφείο, βιβλία, λάμπες, χαρτιά, δεν ήταν δύσκολο να τα βρω όλα αυτά. Αυτό που με δυσκόλεψε λίγο ήταν τα κουστούμια, γιατί φαντάζεσαι τα ρούχα ενός χαρακτήρα και μετά όταν γνωρίζεις τον ηθοποιό που τον υποδύεται, συνειδητοποιείς ότι δεν του ταιριάζουν καθόλου! Για παράδειγμα, είχα φανταστεί τη Νίνα να φοράει ένα παντελόνι, αλλά όταν αργότερα παρακολούθησα στις πρόβες τη Μαριλού (Κατσαφάδου) και πώς κινείται στον χώρο, κατάλαβα ότι μία φούστα θα έδινε μεγαλύτερη ένταση στις κινήσεις της, θα την ακολουθούσε καλύτερα.
»Η σκηνογραφία με γεμίζει συναισθηματικά. Μου αρέσει που έχεις στο μυαλό σου ένα πράγμα, το χτίζεις, και αυτό στο τέλος φτάνει κάτω στη σκηνή και συγκινεί τους θεατές. Όλο αυτό έχει να κάνει και με τον ηθοποιό. Αυτό που του βάζεις να φορέσει, είτε αυτό είναι ένα λουλούδι ή μια στάμπα στην μπλούζα, κάτι μεταδίδει».
Δεν μπορώ να διακρίνω αν αυτό που νιώθω τώρα καθισμένη στη μισοφωτισμένη αίθουσα του θεάτρου 104 οφείλεται στην σκηνογραφία της Angie, στο τρομερό παίξιμο του Θανάση (Ισιδώρου) και της Μαριλούς, στη σκηνοθεσία του Νίκου ή στην αρμονική συνεργασία όλων τους. Πάντως είναι συγκλονιστικό. Αναρωτιέμαι γιατί ο Νίκος επέλεξε το συγκεκριμένο έργο. «Γιατί μιλάει για την πράξη. Σου λέει “κάνε!”, έχεις μολύβι και χαρτί, γράψε, κάνε κάτι. Αυτό είναι το βασικό. Ας αφήσουμε τη θεωρία, και ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε στην πράξη, εκεί που όλοι είμαστε ίσοι». Κάποια στιγμή, η Νίνα θα πει: «…έχεις αρκετές φόρμες. Έχεις χαρτί μπροστά σου. Έχεις είκοσι έξι γράμματα και χιλιάδες μέρες. Κάνε κάτι με αυτό…».
Info: H «Νίνα», ένα έργο του Steven Dietz, αφηγείται σαράντα τρεις διαφορετικές παραλλαγές της τελευταίας σκηνής του «Γλάρου» του Άντον Τσέχωφ. Μέχρι τις 11 Απριλίου στο Black Box του Θεάτρου 104 (Ευμολπιδών 41, Γκάζι). Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9. Γενική είσοδος: €10, φοιτητές, άνεργοι: €5.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Επιλέξαμε έργα που είτε κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες είτε επαναλήψεις από προηγούμενη σεζόν που θα παίζονται για λίγο καιρό ακόμη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.