- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Καρέ καρέ ο «Θάλαμος αρ. 6» του Α. Τσέχωφ της Γιολάντας Μαρκοπούλου
Ο «Θάλαμος αρ. 6» είναι μια παράσταση που στηρίζεται σε μια νουβέλα του Άντον Τσέχοφ και όπως λέει η Γιολάντα Μαρκοπούλου που το σκηνοθέτησε «Ο ίδιος είχε πει πως το θεωρεί το πιο διαφορετικό από τα έργα που έχει γράψει, αφού δεν έχει ούτε έρωτες ούτε καν γυναίκες ηρωίδες. Ωστόσο, ακόμα κι εδώ σ’ αυτό το τόσο σκληρό έργο, δουλεύοντάς το, αναγνωρίζεις το υποδόριο χιούμορ του συγγραφέα. Στον “Θάλαμο αρ. 6” καταλήγουν είτε άνθρωποι ψυχικά διαταραγμένοι είτε άνθρωποι που δεν έχουν λόγο να ζουν έξω. Ο Θάλαμος είναι σαν μια μαύρη τρύπα, ένας χώρος που μπαίνεις και δεν βγαίνεις ποτέ, και με όσα συμβαίνουν σε αυτόν μπορεί να ειδωθεί και μεταφορικά το πώς διαχειριζόμαστε την αλλαγή, την εξέλιξη, τη διαφορετικότητα. Παραμένει όμως και μια εικόνα για το τι σημαίνει ψυχιατρείο στη Ρωσία του 19ου αιώνα, που τελικά δεν απέχει πολύ από κάποια ψυχιατρεία του 20ού – δες αυτό της Λέρου. Στην αρχή των προβών μιλήσαμε με τον κύριο Σιωμόπουλο, ο οποίος ήταν από τους ψυχιάτρους που απο-ασυλοποίησαν το ψυχιατρείο της Λέρου και μας έδωσε μια εικόνα του τι σημαίνει αποθήκη ψυχών. Μιλώντας μαζί του καταλάβαινες πως πολλοί από αυτούς θα είχαν στον ήλιο μοίρα, αν είχαν νοσηλευτεί σωστά. Όλα είναι θέματα που έχουν να κάνουν με τη διάθεση να δουλέψεις, προκειμένου να προσφέρεις ευκαιρίες σε ανθρώπους που από μόνοι τους δεν μπορούν να έχουν».
Δείτε καρέ-καρέ σκηνές της παράστασης:

«Μια και υπάρχουν φυλακές και τρελοκομεία, κάποιος πρέπει να μένει κλεισμένος μέσα. Αν δεν ήσασταν εσείς, θα ήμουν εγώ, αν δεν ήμουν εγώ, θα ήταν ένας τρίτος. Κάποτε δε θα υπάρχουν πια φυλακές και τρελοκομεία, δε θα υπάρχουν ούτε κάγκελα στα παράθυρα… Στο μέλλον…»

«Όταν σας πουν πως είναι χαλασμένα τα νεφρά σας ή έχει πάθει διόγκωση η καρδιά σας κι αρχίσετε θεραπεία, ή αν σας πουν πως είστε τρελός ή εγκληματίας, δηλαδή, με δυο λόγια, όταν οι άνθρωποι στρέψουν ξάφνου την προσοχή τους στο άτομό σας, να ξέρετε πως έχετε εμπλακεί σ’ έναν φαύλο κύκλο απ’ τον οποίο δεν πρόκειται να βγείτε ποτέ σας. Θα προσπαθείτε να βγείτε και θα χάσετε χειρότερα το δρόμο σας. Τότε, παραδοθείτε!»

«Δε φταίω εγώ για την ανεντιμότητά μου, μα η εποχή. Αν γεννιόμουνα καμιά διακοσαριά χρόνια αργότερα… θα ήμουν διαφορετικός»

«Το καλύτερο θα ήταν να δραπετεύσετε. Όμως, θα ήταν ανώφελο. Θα σας συλλάβουν. Όταν η κοινωνία αμύνεται εναντίον των εγκληματιών, των ψυχοπαθών και γενικά των ενοχλητικών ανθρώπων, είναι αήττητη. Οπότε, παρηγορηθείτε με τη σκέψη πως η παραμονή σας εδώ είναι χρήσιμη.»

«- Και δεν πιστεύετε στην αθανασία της ψυχής;
- Όχι, δεν πιστεύω. Η εναλλαγή της ύλης; Μόνο ένας δειλός θα μπορούσε να παρηγορηθεί με τη σκέψη πως το κορμί του θα ζήσει σε μια πέτρα, σ’ έναν βάτραχο, σ’ ένα αγριόχορτο!»

«Ένας έξυπνος, περήφανος άνθρωπος δεν έχει άλλη διέξοδο παρά να πάει γιατρός σε μια βρώμικη, ανόητη πόλη και όλη τη ζωή του ν’ ασχολείται με βεντούζες, με βδέλλες, με σιναπισμούς! Μικρότητες, προστυχιές! Θεέ μου!»
Info: Ως 3/1. Για περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.