- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Βαφτιστικός 4ever
Ο σκηνοθέτης και ο διευθυντής ορχήστρας του «Βαφτιστικού» μιλούν για το ανέβασμά του στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
«Έναν αιώνα σχεδόν μετά την πρώτη παρουσίασή του (παραμονές της Μικρασιατικής καταστροφής) ο Βαφτιστικός μας βλέπει το φως μέσα στα αποκαΐδια μιας άλλης καταστροφής: αυτής του νεοελληνικού κράτους. Η οπερέτα, ως είδος, συνδέεται ιστορικά με την έκρηξη χαράς μιας ολόκληρης τάξης, της μεσαίας τάξης της αστικής-φιλελεύθερης δημοκρατίας. Το έργο του Σακελλαρίδη, που απέδειξε ότι ανήκει δικαιωματικά στο κοινό ταμείο του νεοελληνικού πολιτισμού, έρχεται σήμερα να μας υπενθυμίσει πολύ απλά ότι Η ΖΩΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ. Ο κυματισμός των συναισθημάτων, η βραχυκύκλωση των επιθυμιών, η ανάγκη για κατάφαση στο παιχνίδι της ανθρώπινης ύπαρξης, η γελοιογραφική διάσταση του θεάτρου της κοινωνικής συναλλαγής είναι πάντα εδώ. Όπως είναι πάντα εδώ η σπουδαία μουσική του Σακελλαρίδη με τις φυγές της προς τον κόσμο του θαυμαστού, που υποδεικνύει την έξοδο και τη λύτρωση».
Βασίλης Παπαβασιλείου, σκηνοθέτης
«Όταν η Αθήνα ζούσε στους ρυθμούς της ξέφρενης ελληνικής Belle Époque και κοιτούσε τον κόσμο μέσα από τα χαμογελαστά μάτια των ανθρώπων που βίωναν τη χαρά της ζωής, όταν η πλατεία Συντάγματος θύμιζε Βιέννη και η Κηφισιά ήταν θέρετρο των bon-viveur γεννήθηκε ο θρυλικός Βαφτιστικός του Θεόφραστου Σακελλαρίδη. Η Βιβίκα, η Κική, ο Ζαχαρούλης και ο Κορτάσης λατρεύτηκαν αμέσως από τους Αθηναίους και ξεκίνησαν μια μακριά «ζωή» που σήμερα πλησιάζει τα 100 χρόνια αντέχοντας στον χρόνο και στην φθορά των ποικίλων ερμηνευτικών προσεγγίσεων. Ο Βαφτιστικός σαν μια χοάνη μουσικών πολιτισμών, ανακατεύει το βιεννέζικο βαλς με το ταγκό, τα πλακιώτικα τραγούδια με τις ισπανικές Habaneras, τις πολωνέζικες μαζούρκες με τα τσιγγάνικα czardas, τις πόλκες με τα στρατιωτικά εμβατήρια σε ένα μελωδικό «πανζουρλισμό» ατελείωτων στροβιλισμών, συναισθημάτων και εκπλήξεων που με δυο λέξεις λέγεται: «Ελληνική οπερέτα!»
Ο Βαφτιστικός είναι όσο έλληνας είμαστε κι εμείς οι ίδιοι. Είναι αυτό που μας συνδέει με τις φωνές των παλιότερων που σιγοτραγουδούσαν όλα τα τραγούδια της παράστασης και με τα ορθάνοιχτα μάτια της γενιάς του facebook και των blogs που ρουφάει την ζωή με απίστευτη ταχύτητα. Μην νομίζετε ότι ο Βαφτιστικός είναι εύκολος για τον μαέστρο και την ορχήστρα στο pit: όχι γιατί... «η οπερέτα είναι δύσκολο είδος» ή γιατί «σκύψαμε με σεβασμό πάνω στην αυθεντική ενορχήστρωση του 1918 που είχε να παιχτεί πολλά πολλά χρόνια» ή οτιδήποτε άλλο και μπλα, μπλα, μπλα... Είναι δύσκολο γιατί το έργο ΣΕ ΣΥΝΕΠΑΙΡΝΕΙ, ΣΕ ΡΟΥΦΑΕΙ ΜΕΣΑ ΤΟΥ, ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΓΕΛΑΣ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΘΥΜΗΘΕΙΣ ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΟΥ ΑΤΑΚΑ, Ή ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙΣ ΣΩΣΤΕΣ ΝΟΤΕΣ... Παρόλα αυτά, σας υποσχόμαστε να παίξουμε όλες τις νότες σωστά, και μαζί να απολαύσουμε κάθε μαγική στιγμή του υπέροχου αυτού έργου».
Γιώργος Πέτρου, μαέστρος
Η πρώτη παραγωγή οπερέτας του Μεγάρου ο «Βαφτιστικός» παρουσιάστηκε το καλοκαίρι που μας πέρασε, στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ και κατέκτησε κοινό και κριτική.
"Ο Βαφτιστικός"
«Ο Βαφτιστικός» ανέβηκε για πρώτη φορά στις 18 Ιουλίου 1918 από τον θίασο Παπαϊωάννου και θεωρείται μαζί με τους «Απάχηδες των Αθηνών»» του Νίκου Χατζηαποστόλου, ως μία από τις πιο κοσμαγάπητες ελληνικές οπερέτες. Το εμβατήριο «Ψηλά στο μέτωπο» τραγουδήθηκε πολύ και από τους στρατιώτες του '40. Ο «Βαφτιστικός» έγινε και ταινία το 1952 από την Μαρία Πλυτά, με πρωταγωνιστές τον Αλέκο (η φωνή του ήταν ντουμπλαρισμένη από τον τενόρο Πέτρο Επτακοίλη), την Ανθή Ζαχαράτου και τον Μήμι Φωτόπουλο.
Έναν αιώνα ζωής μετρά η οπερέτα αυτή που διατηρεί ακέραια τη δροσιά της και καλεί όλους και ιδιαίτερα τους νέους, να ταξιδέψουν με κέφι, χαμόγελο και πολλά ευρήματα στην «Αθήνα του άλλοτε». Χάρις στη σκηνοθετική ματιά του Βασίλη Παπαβασιλείου και την ενορχήστρωση της Καμεράτα υπό τον Γιώργο Πέτρου θα ακούσουν οι νεώτεροι και θα σιγοτραγουδήσουν οι μεγαλύτεροι, μελωδίες και τραγούδια που έγραψαν ιστορία όπως «η καρδιά μου πονεί για εσάς» ή «τον καιρό εκείνο τον παλιό…»
Τον ρόλο της Βιβίκας ερμηνεύει η σοπράνο Τζίνα Φωτεινοπούλου, της Κικής, η μέτζο Ειρήνη Καράγιαννη, του Χαρμίδη ο τενόρος Γιάννης Χριστόπουλος, του Ζαχαρούλη, ο Δημήτρης Ναλμπάντης, του Συνταγματάρχη, ο τενόρος Ζάχος Τερζάκης. Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Θανάσης Τσαλταμπάσης (Κορτάσης) και Θανάσης Δήμου (Μαρτής). Συμπράττει η Χορωδία Δήμου Αθηναίων. Τη διδασκαλία της Χορωδίας έκανε ο Σταύρος Μπερής.
23, 26, 27,28/10 & 2,3/11, 20.00, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη (Με υπέρτιτλους στα τραγούδια)
€11, 20, 28, 40 (Διακεκριμένη Ζώνη), 6,5 (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, Α.Μ.Ε.Α.), 8,50 (65+, πολύτεκνοι).
Πληροφορίες: 210 7282.333, megaron.gr
Φωτό: Μαθιουδάκης
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Ένα πολλά υποσχόμενο ταξίδι, ένα κλασικό έργο σε 2 εκδοχές, ένας ονειροπόλος και ένα αφιέρωμα στη γιαγιά
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.