- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Σιγά τα αίματα Oresteia
«Για να καταλάβω: μας καλείς να μείνουμε στην ιστορία σαν κάτι κωλόπαιδα που σφάξανε τη μάνα τους;» Ορέστης
«Για να καταλάβω: μας καλείς να μείνουμε στην ιστορία σαν κάτι κωλόπαιδα που σφάξανε τη μάνα τους;» Ορέστης
Από ποιον μπορεί να θεωρηθεί ιεροσυλία η μετατροπή της «Ορέστειας» σε σαπουνόπερα-μιούζικαλ; Μόνο από ένα δυσκοίλιο εθνικιστή ή χρυσαυγίτη. Οι υπόλοιποι μια χαρά γελάμε με την αγάμητη –και με τη φωνή της Σαπφώς Νοταρά– Ηλέκτρα, την κατίμαυρη τσούλα Ελένη, την απαρσάλωτη Ιφιγένεια, το νάρκισσο Αγαμέμνoνα, το φερέφωνο του Πυλάδη Ορέστη, την κομψευάμενη Κλυταιμνήστρα, την υστερική Κασσάνδρα και τον πολύ ποιοτικό Αισχύλο. Το ξεμπουμπούρλεμα των τραγικών ηρώων από τον Άκη Δήμου έγινε με γνώση στο ποιος είναι τι και κυρίως με επίγνωση του ειπωμένου «κάθε τραγωδία είναι απλώς κωμωδία αντεστραμμένη». Ο Δήμου μπαινοβγάζει τους ήρωες από το μύθο στην πραγματικότητα και το αντίθετο. Παίζει συνέχεια με τις θεατρικές συνθήκες (θέατρο μέσα στο θέατρο) και το κείμενό του αστράφτει και βροντά με τα λογοπαίγνια και τις διακειμενικές του αναφορές. Μόνη μου ένσταση η προσπάθειά του να συνδέσει το μύθο με σημερινές καταστάσεις – και εκτός χορικών. Ένιωσα σα να ξεφούσκωνε τα λάστιχα στη Ferrari της έμπνευσής του, που και πάλι όμως έτρεχε με χίλια.
Η Αθανασία Κραγιαννοπούλου σκηνοθέτησε την παράσταση εκμεταλλευόμενη σωματότυπους και φυσιογνωμιστικά χαρακτηριστικά των ηθοποιών, παίρνοντας ρυθμό από τη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη. Ο τελευταίος είχε κέφια. Ασυναίσθητα ακούγοντας τη μουσική και τον πρώτο στίχο «Πρώτα πιάνεις το μαχαίρι…» στο «Μάθημα Συζυγοκτονίας», θυμήθηκα το «Νήμα», που έγραψε για τη «Λυσιστράτη» με τον Λαζόπουλο «Πρώτα παίρνουμε το νήμα…». Μάλλον θα θυμόμαστε στο μέλλον και αυτά τα τραγούδια. Όσο για τους 9 ηθοποιούς-τραγουδιστές τα σπάνε, με τον καθένα να συναγωνίζεται τον άλλο στο ποιος θα κερδίσει το κοινό. «Σ’ αυτό το σάπιο το σανίδι ποιος μας φώτισε/ Κι έχουμε βγει έτσι ωραίοι και φευγάτοι…»
Αθηναΐδα, Καστοριάς 34-36, Βοτανικός, 210 3480.080, Τετ. 20.30 (Λ), Πέμ.-Κυρ. 20.30
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.