- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ένας (γοητευτικός) δολοφόνος
Όταν κυκλοφόρησε το βιβλίο της Πατρίτσια Χάισµιθ «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» (εκδ. Άγρα) κοινό και κριτική έµειναν εκστατικοί
Όταν κυκλοφόρησε το βιβλίο της Πατρίτσια Χάισµιθ «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» (εκδ. Άγρα) κοινό και κριτική έµειναν εκστατικοί γνωρίζοντας αυτόν τον τόσο γοητευτικό, αλλά κυνικό και αµοραλιστή δολοφόνο, όπως είναι ο Τοµ Ρίπλεϊ. Ο λόγος; Για πρώτη φορά ένας δολοφόνος προκαλούσε την ταύτιση, καθώς τα περισσότερα από τα θύµατα ήταν (µάλλον) αντιπαθείς χαρακτήρες, και επιπλέον οι δολοφονίες έδειχναν φυσική συνέπεια ώστε να µπορέσει ο ήρωας να κατακτήσει τους στόχους του. Ευνόητο ήταν πως ο κινηµατογράφος δεν θα µπορούσε να µείνει ασυγκίνητος από τον άνθρωπο που σκοτώνει, χωρίς τύψεις, προκειµένου να οικειοποιηθεί την ταυτότητα και την (πλούσια) ζωή ενός άλλου. Η τελευταία µεταφορά έγινε από τον Anthony Minghella, µε τον Ματ Ντέιµον στο ρόλο του Ρίπλεϊ. Και κάνουµε µνεία σε αυτή µόνο την ταινία, γιατί η θεατρική µεταφορά του «Ταλαντούχου» από την Plylis Nagy έχει συγγενικές σχέσεις µε τις σεναριακές επεµβάσεις της ταινίας στο βιβλίο, που κλείνουν το µάτι στο θεατή δίνοντάς του µια εικόνα για την εξέλιξη του ήρωα.
Ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης ∆ιαµαντόπουλος, εκτός από σκηνοθέτης του θεάτρου ξέρει και από σινεµά. Και αυτές τις δύο του αγάπες πάντρεψε στην παράσταση, καθώς έκοψε τη δράση σε µικρές σκηνές χρησιµοποιώντας ένα σφιχτό (κινηµατογραφικό) µοντάζ. Το πρόβληµα των πολλών σκηνικών χώρων λύθηκε από τη ∆έσποινα Βολίδη µε τη χρήση µιας σειράς βαλιτσών, που αφενός έπαιζαν το ρόλο οικιακών αντικειµένων, αφετέρου µπόρεσε έτσι να δώσει την αίσθηση της συνεχούς κίνησης. Το σκηνικό (µαζί µε τους φωτισµούς) βοήθησε ώστε οι ηθοποιοί να κινηθούν µε ευκολία σ’ αυτή την παράσταση που ο χρόνος µετριέται µε υποδιαίρεση του ευτερολέπτου.
Info «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ »της Plylis Nagy. Σκην.: Γ. ∆ιαµαντόπουλος. Παίζουν: ∆. Γιώτης, Β. Μαραγκάκη, Στ. Κρητικός, Π. Μοσχολιδάκης, Μ. Αρβανιτάκης, ∆. Ζέρβα, Μ. Εγγλεζάκη, Στ. Κακαβούλης. Θέατρο Προσκήνιο, Στουρνάρη & Καπνοκοπτηρίου 8, 210 8252.242. ∆ευτ. & Τρ. 21.15. € 18, 14Φ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.