- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Οι δαίμονες
Το είδα και ξαναθυμήθηκα εκείνο το θέατρο που θα πας για το έργο και τους ηθοποιούς, χωρίς φωτογράφους στην είσοδο και δηλώσεις στα κανάλια
Πάνε χρόνια που βλέπω λιγότερες παραστάσεις από αυτές που θέλω να δω. Συνήθως τρέχω εκεί πριν το Πάσχα, να τους προλάβω πριν φύγουν Θεσσαλονίκη. Άλλους γιατί δεν θέλω να τους χάσω εγώ, όπως πέρυσι την εξαιρετική Πιττακή, τελευταία παράσταση στα Μαθήματα χορού, κι άλλους γιατί μου τηλεφωνούν ότι όπου να ’ναι η ανοιχτή πρόσκληση στο ταμείο θα κλείσει μαζί με το θέατρο… Φέτος, λόγω κρίσης, που παραπέμπει σε εποχές που είχαμε λιγότερα λεφτά και περισσότερη όρεξη για θέατρο, είπα –για λόγους νοσταλγίας;– να αρχίσω πιο νωρίς.
Μου είπαν, «πήγαινε να δεις τους Δαίμονες του Σουηδού, του Νορέν, στο Θέατρο του Ήλιου στη Φρυνίχου, παραδίπλα από το Τέχνης». Το είδα και ξαναθυμήθηκα εκείνο το θέατρο που θα πας για το έργο και τους ηθοποιούς, χωρίς φωτογράφους στην είσοδο και δηλώσεις στα κανάλια. Οι Δαίμονες είναι έργο ομαδικού θεατρικού σχήματος χωρις τηλεοπτικούς αστέρες – εκτός από το σκηνοθέτη, τον Δημήτρη Γιαμλόγλου, που σκηνοθετεί και στην τηλεόραση. Σχήμα όμως όχι πειραματικό. Κανονικό. Θέατρο αυθεντικό. Καθώς το έβλεπα θυμήθηκα το ξάφνιασμα της πρώτης φοράς που είδα τα Οργισμένα νιάτα του Όσμπορν –δεν ξέρω γιατί– και το σοκ του Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ – ξέρω γιατί. Όλο το έργο είναι δύο ζευγαρια στην ίδια πολυκατοικία και οι από κάτω κάνουν επίσκεψη στους από πάνω. Το έργο τελειώνει όταν κατασπαράσσονται όλοι με όλους. Είναι φανερό ότι εκτός από μένα, τη Βιρτζίνια Γουλφ την έχει δει και ο συγγραφέας, όπως πολύ φανερό είναι ότι δεν μεγάλωσε με τη Βουγιουκλάκη της Αλίκης στο Ναυτικό, αλλά με τον Μπέργκμαν του Πίσω από το σπασμένο καθρέφτη. Αυτό που δεν φαίνεται, αλλά ταιριάζει γάντι, είναι ότι στο βιογραφικό του συγγραφέα γράφει: «Σχιζοφρένεια και ηλεκτροσόκ από τα 20, αλκοολικος πατέρας, άρρωστη μητέρα». Κι όμως: 60 έργα, βραβεία, διεθνής καταξίωση. Η αθηναϊκή παράσταση, τολμώ να πω έξοχη. Ένας από τους πρωταγωνιστές, ο περισσότερο πρωταγωνιστής, ας πούμε, ο Πάνος Παπαγεωργόπουλος, μετέφρασε και διασκεύασε. Και αυτός και οι άλλοι τρεις (Ερατώ Πίσση, Φανή Παναγιωτίδου, Ορέστης Δικαίος) εξαιρετικοί. Τον Γιαμλόγλου που σκηνοθέτησε, απ’ αυτό που είδα εγώ, είναι βέβαιο ότι τον περιμένει καριέρα στο θέατρο. Ρώτησα κάτι που, συνήθως, περνάει απαρατήρητο. Ποιος είναι αυτός ο Γιάννης Πλαστήρας που γράφει τη μουσική; Μου είπαν: «Έλληνας συνθέτης με καταγωγή από τον παλιό πολιτικό, που ζει στο Παρίσι και η μουσική του βραβεύεται σε διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ». Αυτή η υπόγεια μουσική που άκουσα εγώ έβαζε λεζάντες στις σιωπές. Αν τα ψάξεις λίγο, τίποτα από όσα μοιάζουν τυχαία... δεν είναι.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.