- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Αγαπώ έναν Καρυοθραύστη
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος, με την καινούργια του χορογραφία «Καρυοθραύστης» σε μουσική Τσαϊκόφσκι, έφερε τα Χριστούγεννα ένα μήνα νωρίτερα στην Αθήνα
«Η Κλάρα έχει βρει τον πρίγκιπά της, ο οποίος θέλει να τη μεταφέρει σε μια χώρα ονείρου και να της δείξει το παλάτι του». Αυτά στο παραμύθι «Ο Καρυοθραύστης και ο Βασιλιάς των Ποντικών» του Ε.Τ.Α. Χόφμαν. Ο Κωνσταντίνος Ρήγος όμως προχώρησε πέρα του «ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα». Η Κλάρα, ενήλικη πια, έχει στην πλάτη της πολλές παραμονές Χριστουγέννων και τώρα, καθώς μετράει τα τσόφλια των αναμνήσεων, πιστεύει πως ο καινούργιος Καρυοθραύστης δεν θα είναι ξύλινος…
Η καινούργια χορογραφία του Ρήγου «Καρυοθραύστης» θα μπορούσε να είχε υπότιτλο «Επιστροφή». Επιστρέφει σε μουσική του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (μετά την «Ωραία Κοιμωμένη» και τη «Μνήμη των κύκνων»)· στο θέατρο Θησείον, μετά την τελευταία του εκεί παράσταση «Τρελή ευτυχία»· στους χορευτές του (ούτε ηθοποιοί ούτε πρόζα) και στη λιτότητα (λιτός χώρος, σκηνικά και κοστούμια, 5 χορευτές). Από την άλλη διατηρεί τους αυτοσχεδιασμούς και χρησιμοποιεί τις συναισθηματικές εμπειρίες των συνεργατών του – η Μυρτώ Κοντονή θα μπορούσε ως γνήσια μποντλερική ηρωίδα ν’ αναφωνήσει: «Εγώ είμαι η Κλάρα».
Παραμύθι ν’ αρχινήσει… Σκληρό και ζαχαρένιο. Ρομαντικό και βίαιο. Ανήλικο και ενήλικο. Ρεαλιστικό και ουτοπικό.
Μουσική: Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι/ Χορογραφία - σκηνογραφία - βίντεο: Κωνσταντίνος Ρήγος/ Δραματουργία: Ξένια Αηδονοπούλου/ Β. Χορογράφου: Μαρκέλλα Μαβωλιάδη/ Κοστούμια: Νατάσσα Δημητρίου/ Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Σπηλιόπουλος/ Ερμηνεύουν: Κλάρα: Μυρτώ Κοντονή. Καλεσμένοι: Τάσος Καραχάλιος, Γιάννης Νικολαίδης, Διογένης Σκαλτσάς, Χρήστος Στρινόπουλος. Καρυοθραύστης στο βίντεο: Τόμας Πρωτόπαπας.
INFO
Θέατρο Θησείον - Ένα θέατρο για τις τέχνες, Τουρναβίτου 7, Ψυρρή, 210 3255.444, 19/11 - 3/1, Πέμπτη.- Κυριακή. 21.30, € 20, 15(Φ)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.