Μουσικη

Eurovision: Η ελληνική συμμετοχή του 1977 και τα πειράματα και φωτογραφίες - ντοκουμέντο από το Studio Κλεισθένης

Όταν το Μάθημα Σολφέζ απειλούσε τα φαβορί και ο Χατζηνάσιος έγραφε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του

Athens Voice
A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
“Μάθημα Σολφέζ”
© Studio Kleisthenis

Η ελληνική συμμετοχή στη Eurpvision του 1977 είχε απ' όλα: ίντριγκες, πειράματα, σαμποτάζ και... κατασκοπεία

Στις 7 Μαίου του 1977, η Ελλάδα είχε εμφανιστεί στον 22ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision στη Μεγάλη Βρετανία. 

Στο τέλος της ψηφοφορίας έλαβε 92 πόντους, τερματίζοντας στην 5η θέση στον αγώνα ανάμεσα σε 18 χώρες. Αυτή θα ήταν η καλύτερη εμφάνιση της Ελλάδας στην Eurovision μέχρι το 1992, όταν η Κλεοπάτρα τερμάτισε επίσης 5η με το «Όλου του Κόσμου η Ελπίδα».

Την εποχή εκείνη, οι όροι του μουσικού διαγωνισμού επέβαλλαν στην κάθε χώρα να εκπροσωπείται από τραγούδια αποκλειστικά στη γλώσσα της. Τη μουσική είχε γράψει ο Γιώργος Χατζηνάσιος και τους στίχους η Σέβη Τηλιακού. Το τραγούδι ερμηνεύτηκε δέκατο κατά σειρά εμφάνισης εκείνη τη βραδιά (μετά τους Λίνσεϊ ντε Πωλ & Μάικ Μόραν του Ηνωμένου Βασιλείου με το “Rock Bottom” και πριν τους Ilanit του Ισραήλ με το “Ahava Hi Shir Lishnayim”). Νικήτρια εκείνη τη χρονιά αναδείχθηκε η Γαλλία με την Μαρί Μιριάμ και τη σύνθεση «L’ oiseau et l’ enfant» (Το Πουλί και το Παιδί).

Το «Μάθημα Σολφέζ» είχε, προηγουμένως, λάβει διθυραμβικές κριτικές, ενώ υπήρχε αρκετά μεγάλη διαφήμιση. Ήταν η πρώτη φορά που η χώρα πήγαινε στη Eurovision με αξιώσεις, καθώς τα αφιερώματα στα περιοδικά διαδέχονταν το ένα το άλλο και τα θετικά σχόλια που ακούγονταν από παντού, ήταν κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά. 

Η αποστολή της Ελλάδας αντιμετωπιζόταν ως φαβορί, ωστόσο, κυκλοφορούν διάφορες ιστορίες συνωμοσίας με ίντριγκες και συμφέροντα, τα οποία οδήγησαν σε σαμποτάζ της συμμετοχής μας. Φήμες μιλούσαν για αντιπροσωπεία της EBU που ήρθε στη χώρα για να δει αν μπορούμε να διοργανώσουμε τον Διαγωνισμό την επόμενη χρονιά, αλλά και για “πείραγμα” στον ήχο την ώρα της ελληνικής συμμετοχής. Το σίγουρο είναι πως το «Μάθημα Σολφέζ» των Πασχάλη, Μαριάννας, Ρόμπερτ και Μπέσσυς έμεινε στην ιστορία. 

Στο πλαίσιο αυτό ο φωτογράφος Κλεισθένης Δασκαλάκος αποθανάτισε τους τραγουδιστές και τον συνθέτη του τραγουδιού στο στούντιο του στην οδό Ξενοφώντος. 48 χρόνια μετά το Studio Kleisthenis παραχώρησε στην Athens Voice αποκλειστικές φωτογραφίες των συντελεστών. 

“Μάθημα Σολφέζ”
Ο Γιώργος Χατζηνάσιος
Η εμφάνιση των Πασχάλη, Μαριάννας, Ρόμπερτ και Μπέσσυς στη Eurovision
Η Μαριάννα Τόλη
“Μάθημα Σολφέζ”
Ο Πασχάλης
“Μάθημα Σολφέζ”
Η Μπέσυ Αργυράκη
“Μάθημα Σολφέζ”
Ο Ρόμπερτ Ουίλιαμς

* Ευχαριστούμε τον υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων του Studio Kleisthenis κ. Νίκο Βασιλάκη για την παραχώρηση του φωτογραφικού υλικού.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY