- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Eurovision: Η ελληνική συμμετοχή του 1977 και τα πειράματα και φωτογραφίες - ντοκουμέντο από το Studio Κλεισθένης
Όταν το Μάθημα Σολφέζ απειλούσε τα φαβορί και ο Χατζηνάσιος έγραφε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του
Η ελληνική συμμετοχή στη Eurpvision του 1977 είχε απ' όλα: ίντριγκες, πειράματα, σαμποτάζ και... κατασκοπεία
Στις 7 Μαίου του 1977, η Ελλάδα είχε εμφανιστεί στον 22ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision στη Μεγάλη Βρετανία.
Στο τέλος της ψηφοφορίας έλαβε 92 πόντους, τερματίζοντας στην 5η θέση στον αγώνα ανάμεσα σε 18 χώρες. Αυτή θα ήταν η καλύτερη εμφάνιση της Ελλάδας στην Eurovision μέχρι το 1992, όταν η Κλεοπάτρα τερμάτισε επίσης 5η με το «Όλου του Κόσμου η Ελπίδα».
Την εποχή εκείνη, οι όροι του μουσικού διαγωνισμού επέβαλλαν στην κάθε χώρα να εκπροσωπείται από τραγούδια αποκλειστικά στη γλώσσα της. Τη μουσική είχε γράψει ο Γιώργος Χατζηνάσιος και τους στίχους η Σέβη Τηλιακού. Το τραγούδι ερμηνεύτηκε δέκατο κατά σειρά εμφάνισης εκείνη τη βραδιά (μετά τους Λίνσεϊ ντε Πωλ & Μάικ Μόραν του Ηνωμένου Βασιλείου με το “Rock Bottom” και πριν τους Ilanit του Ισραήλ με το “Ahava Hi Shir Lishnayim”). Νικήτρια εκείνη τη χρονιά αναδείχθηκε η Γαλλία με την Μαρί Μιριάμ και τη σύνθεση «L’ oiseau et l’ enfant» (Το Πουλί και το Παιδί).
Το «Μάθημα Σολφέζ» είχε, προηγουμένως, λάβει διθυραμβικές κριτικές, ενώ υπήρχε αρκετά μεγάλη διαφήμιση. Ήταν η πρώτη φορά που η χώρα πήγαινε στη Eurovision με αξιώσεις, καθώς τα αφιερώματα στα περιοδικά διαδέχονταν το ένα το άλλο και τα θετικά σχόλια που ακούγονταν από παντού, ήταν κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά.
Η αποστολή της Ελλάδας αντιμετωπιζόταν ως φαβορί, ωστόσο, κυκλοφορούν διάφορες ιστορίες συνωμοσίας με ίντριγκες και συμφέροντα, τα οποία οδήγησαν σε σαμποτάζ της συμμετοχής μας. Φήμες μιλούσαν για αντιπροσωπεία της EBU που ήρθε στη χώρα για να δει αν μπορούμε να διοργανώσουμε τον Διαγωνισμό την επόμενη χρονιά, αλλά και για “πείραγμα” στον ήχο την ώρα της ελληνικής συμμετοχής. Το σίγουρο είναι πως το «Μάθημα Σολφέζ» των Πασχάλη, Μαριάννας, Ρόμπερτ και Μπέσσυς έμεινε στην ιστορία.
Στο πλαίσιο αυτό ο φωτογράφος Κλεισθένης Δασκαλάκος αποθανάτισε τους τραγουδιστές και τον συνθέτη του τραγουδιού στο στούντιο του στην οδό Ξενοφώντος. 48 χρόνια μετά το Studio Kleisthenis παραχώρησε στην Athens Voice αποκλειστικές φωτογραφίες των συντελεστών.
* Ευχαριστούμε τον υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων του Studio Kleisthenis κ. Νίκο Βασιλάκη για την παραχώρηση του φωτογραφικού υλικού.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το μουσικό σύνολο Les Arts Florissants ερμηνεύει Μπαχ με όργανα εποχής
Το ανδρόγυνο στιλ και οι πυρετικές κραυγές του ενσάρκωσαν το πνεύμα και τον ήχο της ροκ κοσμογονίας
Ο διαγωνισμός τραγουδιού θα πραγματοποιηθεί στην Αυστρία τον Μάιο
Ο πρόεδρος Χέρτσογκ χαιρετίζει την απόφαση της EBU
Υπήρξε βασικό μέλος των Blues Brothers, του συγκροτήματος των Τζον Μπελούσι και Νταν Ακρόιντ
Η σπουδαία καλλιτέχνιδα επιστρέφει στη χώρα μας
Ποιες χώρες ανακοίνωσαν ότι θα απέχουν από τον διαγωνισμό
Με το νέο του άλμπουμ «Ανάμεσα» ανανεώνει το ελληνικό τραγούδι. Πριν βρεθεί «Ανάμεσα σε φίλους» στο Παλλάς, ταξιδέψαμε μαζί του ακούγοντας και μιλώντας
Ένα από τα σημαντικότερα ονόματα του σύγχρονου metal ήχου
Οι παραγωγοί του Voice 102.5 μιλούν για το ραδιόφωνο
Σχέδιο με το σύνθημα «Another Prick in the Wall» μετά τις προσβλητικές δηλώσεις
Το βίντεο φαινόταν να προωθεί τη καμπάνια του κατά της παράνομης μετανάστευσης
Το πρόγραμμα της εορταστικής μουσικής βραδιάς - Με έργα από την Αναγέννηση έως τον 20ό αιώνα
Η ποπ σταρ μοιράστηκε το επίσημο τρέιλερ του φιλμ «The Eras Tour: The Final Show»
Μια ονειρική βραδιά για τους νοσταλγούς του πανκ ροκ των 90s
Ο Ασάφ Αβιντάν μιλάει στην Athens Voice για τον νέο του δίσκο, τις δυσκολίες και όσα του έλειψαν από τις ζωντανές εμφανίσεις, λίγο πριν ανέβει στη σκηνή του Floyd
Η θέση των διαχειριστών των πνευματικών δικαιωμάτων του Μίκη με αφορμή το ζήτημα της περιοδείας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.