- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Super Bowl | Drake: Υπάρχει ζωή μετά τον Κέντρικ Λαμάρ;
Ο Κέντρικ Λαμάρ δεν έκανε απλώς μια εμφάνιση στο Super Bowl αλλά γράφτηκε μια ένδοξη σελίδα στο τόμο της pop culture
Κέντρικ Λαμάρ vs. Drake: Το beef που έφτασε στο Super Bowl και διέλυσε τον Drizzy
«Say Drake! I hear you like them young», τραγούδησε ο Κέντρικ Λαμάρ στο Super Bowl μπροστά σε χιλιάδες θεατές ενώ μερικές μέρες πριν είχε κερδίσει 5 ολόκληρα Grammy, όλα για το diss track «Not Like Us». Όπως καταλαβαίνετε, και τα δύο μεγάλα events ο Drake τα είδε από το σπίτι του και λογικό είναι καθώς μια αίθουσα με celebrities τραγουδούσε με στόμφο «certified loverboy, certified paedophile». Και κάπως έτσι ο Drake δεν έχει βγάλει άχνα τον τελευταίο καιρό. Μάλιστα πρέπει να είναι η μεγαλύτερη ταπεινωτική ήττα που έχει υποστεί ράπερ στην ιστορία των diss tracks.
Το ερώτημα είναι άλλο όμως: Θα δούμε ποτέ τον Drake να επιστρέφει;
Δεν θα μπορούσε να υπάρξει πιο ταιριαστό φινάλε για το beef των Drake και Κέντρικ Λαμάρ από το να καταλήξει στο Super Bowl. «Από την πρώτη μέρα, η πρόθεσή μου ήταν να το κρατήσω σε επίπεδο αθλητισμού», είπε ο Κέντρικ Λαμάρ σε συνέντευξή του πριν το halftime show της Κυριακής. Και πράγματι, καθώς οι δυο τους αντάλλασσαν diss tracks την άνοιξη του 2024, το narrative είχε κάτι από μποξ – «sparring», «χτυπήματα», «knockouts».
Θύμιζε τα λόγια του Pusha T όταν είχε και αυτός beef με τον Drake: «Έχει υπάρξει κάτι πιο εκρηκτικό από αυτό;» Ή ακόμα και του ίδιου του Drake, όταν είχε πει κάποτε: «Ο αθλητισμός και η μουσική είναι τόσο συνώνυμα / Γιατί θέλουμε να είμαστε αυτοί, και αυτοί θέλουν να είναι εμείς», αυτά τα έλεγε παλιά όταν μπορούσε να βγει από το σπίτι του.
Και μπορεί οι θαυμαστές του Drake να γκρινιάζουν ότι ο Κέντρικ Λαμάρ το χει παρακάνει ή έστω ότι εκφράζει την ευχαρίστησή του λίγο παραπάνω από ότι πιστεύουν ότι θα έπρεπε, αλλά ας κάνουμε όλοι μια κοινή παραδοχή: Κέρδισε! Το Not Like Us σκαρφάλωσε στο Νο.1 των ΗΠΑ, διαλύοντας τον Drake, ενώ τον παρουσίασε εμμέσως ως παιδόφιλο – ένας ισχυρισμός που ο Drake φυσικά απέρριψε. Ο Κέντρικ Λαμάρ, όμως, δεν σταμάτησε εκεί.
Στα Grammys τράβηξε τα βλέμματα και με τις στυλιστικές του επιλογές καθώς πήγε να παραλάβει τα πέντε βραβεία του φορώντας ένα Canadian tuxedo. Στο Super Bowl, έφερε στη σκηνή τη Σερένα Ουίλιαμς για να χορέψει στο Not Like Us – και θα μου πείτε γιατί; Γιατί η κοπέλα έχει βαρεθεί να ακούει τον Drake να βάζει λάδι στις φήμες ότι βγαίνανε. Ο ράπερ μάλιστα την έχει αναφέρει πολλές φορές στα τραγούδια του - με πόνο θα έλεγε κανείς. Για κερασάκι, special guest ήταν η SZA, μια από τις αγαπημένες συνεργάτιδες του Drake.
Το κλου όμως όλης της βραδιάς ήταν όταν ο Κέντρικ Λαμάρ γύρισε απότομα προς την κάμερα με το καλύτερο μειδίαμα που έχω δει ποτέ μου καθώς ράπαρε: «Say Drake, I hear you like em young».
Οι φανς στο στάδιο και σε κάθε TikTok feed τραγουδούσαν δυνατά «tryna strike a chord and it’s probably A minor» (Ε; το πιάσατε το λογοπαίγνιο;). Σύμφωνα με το Billboard, η φασαρία στο Superdome ήταν «ακόμα πιο εκκωφαντική από ό,τι φάνηκε στο live». Ο Κέντρικ Λαμάρ φορούσε ένα μενταγιόν με ένα μικρό «a» – κάποιοι το μετέφρασαν ως αναφορά στον στίχο. Κάπου εδώ μπαίνει το θρυλικό meme από τους Simpsons: «Stop, he’s already dead».
Αλλά ο Κέντρικ Λαμάρ δεν έκανε απλώς μια εμφάνιση στο Super Bowl – εδώ γράφτηκε μια ένδοξη σελίδα στον μεγάλο τόμο της pop culture. «Έχει τοποθετήσει τόσα έξυπνα Easter eggs στην εμφάνισή του, που θα συζητιέται για μέρες, όχι για ώρες» λέει η Lauren Beeching, ειδικός στην κρίση PR διασημοτήτων. Και το χειρότερο για τον Drake; Το έκανε στο μεγαλύτερο αθλητικό event των ΗΠΑ. «Τώρα θα το μάθουν και άτομα που δεν ασχολούνται με rap. Θα googlάρουν: γιατί μιλάει όλος ο κόσμος γι’ αυτό; Αν ανοίξεις TikTok, είναι παντού. Οπότε το beef μόλις απέκτησε νέο κοινό».
Αυτό το beef, πάντως, μοιάζει να έχει δώσει νέο αέρα στον Κέντρικ Λαμάρ. Μετά το βαθυστόχαστο αλλά υποτιμημένο Mr. Morale & The Big Steppers του 2022, ο Κέντρικ Λαμάρ δείχνει να διασκεδάζει περισσότερο, με flow πιο ελεύθερο και δυναμικό από ποτέ. Κάπως βρήκε τον εαυτό του μέσα από αυτή τη διαμάχη.
Το κοινό, από την άλλη, λατρεύει αυτή την διάσταση του rap. Και ο Drake; Κάποτε ήταν ο πιο πολυ-streamαρισμένος καλλιτέχνης του κόσμου, ικανός να πιάνει κάθε μουσικό genre και να το κάνει δικό του: trap, R&B, pop, dancehall, house. Ό,τι και να λέμε ο Drake είναι σπουδαίος καλλιτέχνης όμως η πραγματικότητά του αυτή τη στιγμή είναι η εξής: Παγιδευμένος, αμήχανος, και – ας το πούμε ανοιχτά – ταπεινωμένος.
Drake vs. Κέντρικ Λαμάρ: Και τώρα πώς επιστρέφουμε;
Το μεγαλύτερο λάθος του Drake ίσως ήταν ότι προσπάθησε να τα έχει όλα – και τελικά δεν είχε τίποτα. Μπορεί η αγάπη του για τη βρετανική σκηνή να ήταν αυθεντική, αλλά όταν πότε μιλούσε σαν South Londoner, πότε σαν Τζαμαϊκανός και πότε σαν ράπερ της Ατλάντα, φαινόταν περισσότερο σαν τουρίστας που ρουφούσε πολιτιστικό κεφάλαιο χωρίς να δίνει κάτι πίσω. Έτσι, όταν ο Κέντρικ Λαμάρ τον αποκάλεσε «βδέλλα» που εκμεταλλεύεται καλλιτέχνες όπως ο Future και ο Λιλ Μπέιμπι, πολλοί κούνησαν καταφατικά το κεφάλι.
Αλλά το πραγματικό φάουλ ήρθε όταν ο Drake μήνυσε τη δική του δισκογραφική, τη Universal, για τις κατηγορίες που εκτοξεύτηκαν εναντίον του στο Not Like Us. «Για έναν ράπερ, αυτό δεν είναι καλή εικόνα – είναι σαν να ακυρώνεις το ίδιο σου το επάγγελμα και να φαίνεσαι υποκριτής», λέει η ειδικός σε PR κρίσεων, Lauren Beeching.
Όλα αυτά οδήγησαν τον Κέντρικ Λαμάρ να εξολοθρεύσει κυριολεκτικά τον Drake. Έθιξε τον ράπερ μέσα του, τον γελοιοποίησε μπροστά στους θαυμαστές του, τον ξεμπρόστιασε στους άλλους ράπερ και τελικά τον εξαφάνισε όταν τον κατηγόρησε ανοιχτά για παιδοφιλία.
Η στρατηγική της σιωπής και το παράδειγμα της Τέιλορ Σουίφτ
Η Beeching υποστηρίζει ότι «η σιωπή είναι το κλειδί» σε τέτοιες περιπτώσεις. «Όταν ένας πελάτης μου μπλέκει σε διαμάχη, η πρώτη μου συμβουλή είναι να μην κάνει τίποτα δημόσια. Ο Drake θα έπρεπε να περιμένει και να επιστρέψει με έναν τρόπο που θα άλλαζε το αφήγημα. Μια αμυντική κίνηση θα ήταν λάθος».
Αντί να προσπαθήσει να αποκαταστήσει τη φήμη του στο rap, θα μπορούσε να επιστρέψει με ένα μεγάλο pop ή R&B hit – ένα είδος στο οποίο πάντα διέπρεπε. Το ερώτημα, κυρία Beeching μου, είναι αν θα θέλει κανείς να τον ακούσει. Σε αυτή τη βιομηχανία όπου η μάτσο εικόνα ενός ράπερ είναι εξίσου σημαντική με το ταλέντο του, είναι δύσκολη η επιστροφή όταν ο άλλος σε έχει ισοπεδώσει έτσι και με τη συγκατάθεση όλων των celebrities φίλων του.
Η Τέιλορ Σουίφτ είναι το απόλυτο case study. Όταν το 2016 βρέθηκε στη δίνη της κόντρας με τον Κάνιε Γουέστ και την Κιμ Καρντάσιαν, δεν απάντησε αμέσως. Εξαφανίστηκε. Καμία δήλωση, καμία συνέντευξη, καμία ανάρτηση. Και όταν επέστρεψε με το Reputation, είχε πάρει τον έλεγχο της αφήγησης χωρίς να λερώσει τα χέρια της σε δημόσιες διαμάχες. Βέβαια η Τέιλορ Σουίφτ δεν είναι ράπερ και έχει διαφορετικό fun base από τον Κάνιε Γουέστ.
Το λάθος του Drake: Επιστροφή στις ρίζες (;)
Αντί όμως να κινηθεί στρατηγικά, ο Drake έριξε στην αγορά τρία καθαρά ραπ κομμάτια – ένα μάλιστα με τον Young Thug και τον 21 Savage, λες και προσπαθούσε να διεκδικήσει ξανά τη σκηνή της Ατλάντα. Και μετά, τον Ιανουάριο, κυκλοφόρησε ένα freestyle όπου μιλούσε για τους φίλους που έχασε εξαιτίας του beef.
Στη σκηνή του Σίδνεϊ, αμέσως μετά τα Grammys, εμφανίστηκε φορώντας ένα γιλέκο με ψεύτικες τρύπες από σφαίρες, σαν να έλεγε: «Είμαι ακόμα εδώ». Ήταν μια κίνηση αξιοπρέπειας ή απλά cringe; Εξαρτάται από το πόσο φαν του Drake είσαι.
Ο δρόμος προς την επιστροφή – ή το τέλος της εποχής του Drake
Η αλήθεια είναι πως ο Κέντρικ Λαμάρ δεν του έκανε απλά μουσική επίθεση – του τσαλάκωσε την εικόνα, κάτι που δύσκολα ξεπερνιέται. Και όμως, όπως λέει η Beeching, το κοινό «ξεχνάει εύκολα». Πόσες φορές δεν έχουμε δει κάποιον που έγινε canceled ή ξεχασμένους celebrities να επιστρέφουν;
Ναι, το Spotify δείχνει μια πτώση στα streams του, αλλά ακόμα 74 εκατομμύρια άνθρωποι ακούνε τον Drake κάθε μήνα. Και όσο ο Κέντρικ Λαμάρ θα συνεχίζει να περιοδεύει τραγουδώντας Not Like Us, το κεφάλαιο αυτού του beef φτάνει στο τέλος του.
Ο Drake είναι 38 – μεγάλος για pop icon, αλλά νέος για καλλιτέχνης. Αν δεν επιστρέψει τώρα, ίσως το beef με τον Κέντρικ Λαμάρ να γίνει αυτό που θα καθορίσει τη νέα φάση της καριέρας του. Και όπως ξέρουν όλοι οι φαν των σπορ, τίποτα δεν πουλάει περισσότερο από μια επική επιστροφή στο δεύτερο ημίχρονο.
Με πληροφορίες απο The Guandian
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το μουσικό σύνολο Les Arts Florissants ερμηνεύει Μπαχ με όργανα εποχής
Το ανδρόγυνο στιλ και οι πυρετικές κραυγές του ενσάρκωσαν το πνεύμα και τον ήχο της ροκ κοσμογονίας
Ο διαγωνισμός τραγουδιού θα πραγματοποιηθεί στην Αυστρία τον Μάιο
Ο πρόεδρος Χέρτσογκ χαιρετίζει την απόφαση της EBU
Υπήρξε βασικό μέλος των Blues Brothers, του συγκροτήματος των Τζον Μπελούσι και Νταν Ακρόιντ
Η σπουδαία καλλιτέχνιδα επιστρέφει στη χώρα μας
Ποιες χώρες ανακοίνωσαν ότι θα απέχουν από τον διαγωνισμό
Με το νέο του άλμπουμ «Ανάμεσα» ανανεώνει το ελληνικό τραγούδι. Πριν βρεθεί «Ανάμεσα σε φίλους» στο Παλλάς, ταξιδέψαμε μαζί του ακούγοντας και μιλώντας
Ένα από τα σημαντικότερα ονόματα του σύγχρονου metal ήχου
Οι παραγωγοί του Voice 102.5 μιλούν για το ραδιόφωνο
Σχέδιο με το σύνθημα «Another Prick in the Wall» μετά τις προσβλητικές δηλώσεις
Το βίντεο φαινόταν να προωθεί τη καμπάνια του κατά της παράνομης μετανάστευσης
Το πρόγραμμα της εορταστικής μουσικής βραδιάς - Με έργα από την Αναγέννηση έως τον 20ό αιώνα
Η ποπ σταρ μοιράστηκε το επίσημο τρέιλερ του φιλμ «The Eras Tour: The Final Show»
Μια ονειρική βραδιά για τους νοσταλγούς του πανκ ροκ των 90s
Ο Ασάφ Αβιντάν μιλάει στην Athens Voice για τον νέο του δίσκο, τις δυσκολίες και όσα του έλειψαν από τις ζωντανές εμφανίσεις, λίγο πριν ανέβει στη σκηνή του Floyd
Η θέση των διαχειριστών των πνευματικών δικαιωμάτων του Μίκη με αφορμή το ζήτημα της περιοδείας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.