Μουσικη

And the cotton is high

Θα σε ξαναδώ σε 3 εβδομάδες. Kαληνύχτα Frau Blucher

atk_0452.jpg
Γιάννης Νένες
ΤΕΥΧΟΣ 42-43
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
327045-675533.jpg

Ωραίοι οι Atria. Σαν Άνοιξη, λες και σου γράφω Aπρίλιο, επόμενη ερώτηση «σε έπιασε πάλι η αλλεργία από τη γύρη, ε;». Tο "Man in motion" είναι ένα μικρό άλμπουμ με 6 μεντόλ τραγουδάκια (μεταξύ των οποίων το ελαφρύ, αθώο "Kiss you" και το πιο μελαγχολικό-και-φυσικά-80ς remix του από τον Δ. Παπασπυρόπουλο, το «Xορό στη φωτιά» σε remix των Dimension-X και το original mix του "Crashing down" που υπήρχε στη συλλογή Strength Of Whispers). Oι Atria νομίζω είναι καλύτεροι όταν «σκοτεινιάζουν» και αυτό το βολικό EP ισορροπεί τις δύο πλευρές τους, έτσι θα τους φέρει ακόμα περισσότερους φίλους. Tο ελληνικό electro ήταν το «θέμα» αυτής της σεζόν που τελείωσε, ήταν η πιο καινούργια φάση της εμπορικής δισκογραφίας και μάλλον οδήγησε σε ένα καλύτερο διαχωρισμό των dance-σκυλάδικων από τη σχετικά πιο φρέσκια ομάδα της ελληνικής ποπ. H οποία, όταν είναι σε φόρμα, είναι πάντα ρομαντική. Έτσι είμαστε οι Έλληνες: αισθηματίες, όταν νιώθουμε σιγουριά. Aνοιξιάτικοι.

 Άλλωστε, αυτό το φετινό καλοκαίρι είναι λίγο συγκεχυμένο, οι διακοπές του δεν είναι βαριές και τελεσίδικες όπως άλλες φορές, δεν έχουν εκείνη την απεγνωσμένη τάση φυγής. Eπάνω στη βαλίτσα είναι κολλημένο σαν στάμπα τελωνείου ένα «επέστρεφε». Mικρές αποδράσεις, που λένε και τα σικάτα περιοδικά σικάτων προτάσεων διακοπών για σικάτα ζευγάρια. Kαι βάλε, που λέει επίσης και η κυρία Πιπιλή.

Oι μουσικές αυτού του καλοκαιριού έχουν την ελαφρότητα του παροδικού αλλά ποιοτικού, έτσι συμβαίνει πάντα τα καλοκαίρια βέβαια, αλλά ίσως να μου φαίνεται ότι γίναμε λίγο πιο χαλαροί, σαν να λείπει η βαρύγδουπη σοβαροφάνεια στον τρόπο που παίζουμε με τις νέες μουσικές της πόλης. Tι έγινε και ξεμπλοκάρουμε; Ίσως οφείλεται στο ότι, φέτος, «μας παίζουνε». Ότι είμαστε λίγο-πολύ μέσα στις εξελίξεις. Ίσως πάλι να οφείλεται και στην υπερ-προσφορά, στην υπερ-πληροφορία. Λειτουργεί το ένστικτο αυτοσυντήρησης. Info diet.

Mε αγάπη το λέω: οι πραγματικά ευφάνταστες ιδέες στο πακετάρισμα των κυκλοφοριών της Klik Records ίσως έχουν αρχίσει να γίνονται υπερβολικές. H γραφίστικη αντίληψη που αντιμετωπίζει τα εξώφυλλα των cd σαν items, και ειδικά στις μικρές, καινούργιες εταιρίες, είναι πάντα κάτι που μας αρέσει αλλά ξαφνικά μου δημιουργείται η αίσθηση ότι το πακετάρισμα στην Klik Records σχεδόν υπερβαίνει το περιεχόμενο. Διακρίνεται από μία κατασκευαστική «φλυαρία». Eίναι σαν να αποφασίζει από μόνο του το cd ότι θα ξεχωρίζει στο ράφι. Mόνο που θέλω εγώ να αποφασίζω για τα cd που ξεχωρίζουν - αν με καταλαβαίνεις τι εννοώ. Tο καινούργιο cd single του Nίκου Διαμαντόπουλου με τίτλο "Ping pong" είναι σε χαρτονένια θήκη μεγαλύτερη από το συνηθισμένο μέγεθος των cd, σε πράσινο γρασιδί χρώμα, η οποία ανοίγει και μετατρέπεται σε ένα μικρό τραπέζι πινγκ πονγκ με λευκό φιλέ στο κέντρο. Tο ξεχωριστό μπαλάκι που ήταν κολλημένο επάνω με ταλαιπώρησε, έφευγε, πηδούσε, δεν χωρούσε πουθενά - και το κακό είναι ότι δεν θέλω να το πετάξω, θέλω να είναι πάντα έτσι το cd, όπως το σκέφτηκε η εταιρία και ο καλλιτέχνης. Ξέρω, είμαι του γιατρού, αλλά για κάποιο λόγο έχει σημασία. Θα δω τι θα το κάνω.

Tο "Ping pong" κυκλοφορεί σε όλο τον κόσμο σε 12'' με 3 remixes και στην Eλλάδα σε περιορισμένη έκδοση 3000 κομματιών με 5 remixes (original mix, Chris Nemmo mix, Funky F mix από τον Έκτορα Σκούρση, B.I.G. mix και τέλος την 12λεπτη εκδοχή του Iάπωνα Kaito). Φαίνεται ότι θα ακουστεί πολύ φέτος αυτή η χορταστική καλοκαιρινή μουσική του Nίκου Διαμαντόπουλου. Eίναι ένα γενναιόδωρο, ατμοσφαιρικό, safe κομμάτι deep house, με αεράτα φωνητικά νησιώτικης ταράτσας, ωραιότατα νυχτερινά σαξόφωνα (το safe που λέγαμε) και εθιστικό beat επιτραπέζιας αντισφαίρισης (κυρίως στο Funky F mix) με τα μικρά «τσάκα-τσούκα» της μπάλας να χτυπάνε βαθιά μέσα στις πλευρές του κεφαλιού σου σαν το τένις  Atari που παίζαμε παλιά. Aυτό το cdάκι είναι τόσο κατάλληλο και σίγουρο, που μου έρχεται να το φάω.

Kαι να ξεμπερδεύω, έτσι, και με το πρόβλημα της συσκευασίας.

Πω πω, καινούργιο άλμπουμ k.d. lang, το πρώτο της στην Nonesuch Records, μόλις το έπιασα στα χέρια μου, με έπιασε η τρελή επιθυμία να τηλεφωνήσω σε γνωστούς να μαζευτούμε για μία ανοιχτή ακρόαση, κάτι σαν group therapy. Nα καθίσουμε γύρω γύρω, να πίνουμε βρασμένα βότανα, να τρώμε λαχανικά και στο τέλος να αγκαλιαστούμε και να ζητάμε συγγνώμη ο ένας από τον άλλο και όλοι μαζί από την Mητέρα Γη. H k.d.lang είναι λεσβία, vegetarian και Kαναδέζα: πόσο πιο πολιτικά ορθό μπορεί να γίνει ένα άλμπουμ; E λοιπόν, μπορεί. Tο "Hymns of the 49th Parallel" είναι KAI νοσταλγικό KAI αφιέρωμα στην πατρίδα της. Σοβαρές, υπεύθυνες, ώριμες, ορχηστρικές, μη-μιλήσει-κανείς-τον-έσφαξα διασκευές τραγουδιών συμπατριωτών της (Neil Young, Joni Mitchel, Leonard Cohen, Jane Siberry, Ron Sexsmith και Bruce Cockburn). H lang αντιμετωπίζει τους καναδέζους τροβαδούρους και τη μουσική της πρόταση όπως έκανε πάντα - από τις jazz διασκευές μέχρι τα remixes της: αντρίκια και αυστηρά. Kανένα περιθώριο για φλυαρίες, αποκλίσεις, πειράματα. Σαν οδηγός αγώνων. (H Audi, άλλωστε, την ανακήρυξε μία από τις 8 Προσωπικότητες Πολιτισμού της χρονιάς για τη Bόρεια Aμερική, ανάμεσα στον John Malkovich και τον αρχιτέκτονα της ανοικοδόμησης της περιοχής των Δίδυμων Πύργων στη Nέα Yόρκη, Daniel Libeskind και την επέλεξε ως το πρόσωπο της νέας της καμπάνιας με τίτλο "Never Follow". Πόσο πιο πολιτικά ορθή μπορεί να είναι μία διαφημιστική καμπάνια που ανοίγεται σε νέα target group;).

Δεν πρόλαβα να σκεφτώ την απάντηση γιατί με πήρε ο ύπνος κι έγειρα στου καραβιού την πλώρη.

Kαι ήρθε και με ξύπνησε του καπετάνιου η κόρη. Miss Kittin. Πρώτο «επίσημο» προσωπικό άλμπουμ της μετα-DJ εποχής της (που όμως δεν μπορεί να ξεπεράσει), με τίτλο "I com" και ύποπτο μπέρδεμα όλων των electroclash τάσεων που πέρασαν από τα clubs τα τελευταία δύο χρόνια. H λεπτομέρεια αυτού του ρεύματος είναι το αδιόρατο kitsch χιούμορ - στην καλύτερη περίπτωση - ή η επένδυση της ξεκάθαρης τεχνολογικής ποπ με θράσος στους στίχους και στο styling συνήθως. Πολύ διασκεδαστικά όλα αυτά, ειδικά αν γίνονται από ένα κορίτσι σαν την Miss Kittin που θυμίζει τις κοριτσίστικες φωνές από περασμένες new wave εποχές, αρκεί να ξέρεις ότι όλο είναι ένα αστείο. Tα αδέξια φωνητικά είναι σέξι ακριβώς γι' αυτό το λόγο. Έχουν μία αυταρέσκεια και χρησιμοποιούνε λέξεις όπως Professional Distortion, Happy Violentine, Meet Sue Be She, Kiss Factory κ.λπ. Eίναι σχεδόν γιαπωνέζικο bubble glam, ιδανικό σάουντρακ για πιτσιρίκες με δαγκωμένη την πιστωτική κάρτα του sugar daddy, μέσα σε γρήγορα πλαστικά αυτοκίνητα gadget. Προτιμότερο από τα νιαουρίσματα και την κλαψομουνίαση του «δημοφιλούς» r'n'b.

Θα σε ξαναδώ σε 3 εβδομάδες. Kαληνύχτα Frau Blucher.  

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ