Κινηματογραφος

Το Ίδρυμα Ωνάση επιστρέφει στο Φεστιβάλ Βενετίας

Από την παγκόσμια πρεμιέρα της Gorgonà της Εύης Καλογηροπούλου και το νέο φιλμ του Charlie Kaufman στην Αθήνα, μέχρι τρεις πρωτοποριακές εμπειρίες VR στο Venice Immersive

Athens Voice
A.V. Team
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Charlie Kaufman, «How to dhoot a ghost»
Charlie Kaufman, «How to dhoot a ghost»

Ίδρυμα Ωνάση: Δυναμική και πολυδιάστατη η παρουσία του στο Φεστιβάλ Βενετίας 2025

Το Ίδρυμα Ωνάση επιστρέφει φέτος στο Φεστιβάλ Βενετίας (27 Αυγούστου – 6 Σεπτεμβρίου) με μια παρουσία που κινείται ανάμεσα στο σινεμά, την τεχνολογία και την εικαστική αφήγηση. Στην Εβδομάδα Κριτικής κάνει παγκόσμια πρεμιέρα η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Εύης Καλογηροπούλου, Gorgonà, ενώ σε προβολή μικρού μήκους παρουσιάζεται το νέο πρότζεκτ του Charlie Kaufman How to Shoot a Ghost, γυρισμένο στην Αθήνα. Παράλληλα, το Onassis ONX κατεβαίνει στο Venice Immersive με τρεις συμμετοχές που κινούνται στον χώρο της εικονικής και μεικτής πραγματικότητας.

Το Ίδρυμα Ωνάση στο Φεστιβάλ Βενετίας 2025: Οι ταινίες που συμμετέχουν

Gorgonà – Εύη Καλογηροπούλου
Δύο γυναίκες σε μια βιομηχανική πόλη-κράτος. Όχι για να σωθούν, αλλά για να αλλάξουν τον κόσμο γύρω τους.

Στην πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους, η Εύη Καλογηροπούλου μεταφέρει το κοινό σε ένα μέλλον χωρίς ημερομηνία, σε μια πατριαρχική πολιτεία βυθισμένη στη μόλυνση και τη βία. Εκεί, δύο γυναίκες παίρνουν τον δρόμο της εξέγερσης, της αγάπης και της μεταμόρφωσης, σε ένα σύμπαν που συνδυάζει στοιχεία μεταφυσικού δράματος, φεμινιστικού revenge story και κινηματογραφικού μύθου. Η ταινία γυρίστηκε στην Ελευσίνα – ένα τοπίο με αρχαία μυστικά και σύγχρονη φθορά – και εμπνέεται από τη Μέδουσα και τα Ελευσίνια Μυστήρια. Πρωταγωνιστούν, μεταξύ άλλων, οι Μελισσάνθη Μάχουτ, Aurora Marion, Χρήστος Λούλης και Τόνια Σωτηροπούλου. Η πρεμιέρα έχει οριστεί για τις 31 Αυγούστου.

How to Shoot a Ghost – Charlie Kaufman
Δύο φαντάσματα περπατούν στους δρόμους της Αθήνας και μιλούν με την Ιστορία. Κυριολεκτικά.

Ο Charlie Kaufman επιστρέφει με μια νέα μικρού μήκους ταινία, δεύτερο μέρος ενός ποιητικού δίπτυχου βασισμένου σε κείμενα της Eva HD. Αυτή τη φορά, δύο νεκροί περιφέρονται στην Αθήνα λίγο μετά τον θάνατό τους, με το βλέμμα στραμμένο στον αστικό ιστό και τις ιστορίες που δεν ειπώθηκαν ποτέ. Η Αθήνα λειτουργεί εδώ όχι απλώς ως σκηνικό αλλά ως ζωντανό αρχείο. Όπως λέει ο ίδιος ο Kaufman, είναι μια πόλη όπου «τα οστά της Ιστορίας είναι διαρκώς εκτεθειμένα». Η ταινία έκανε γυρίσματα στην πρωτεύουσα και αναμένεται να παρουσιαστεί στην Ελλάδα το 2026 στη Στέγη.

Venice Immersive: τρεις τρόποι να μπεις μέσα σε μια ιστορία
Στον ειδικό χώρο του Venice Immersive, το Onassis ONX παρουσιάζει τρία πολύ διαφορετικά έργα που χρησιμοποιούν τεχνολογίες εικονικής και μικτής πραγματικότητας για να αφηγηθούν, να εμπλέξουν και – σε κάποιες περιπτώσεις – να αποπροσανατολίσουν δημιουργικά τον θεατή.

Blur – Craig Quintero & Phoebe Greenberg
Όνειρα, απώλεια και ένας μύθος για την αθανασία σε 50 λεπτά μικτής πραγματικότητας.

Μια υβριδική εγκατάσταση με στοιχεία ζωντανής περφόρμανς και εικονικής εμπειρίας, το Blur  εξερευνά τη σχέση μας με τη μνήμη και τον θάνατο. Οι θεατές εισέρχονται σε ένα κόσμο που μοιάζει με όνειρο – ή εφιάλτη – και βγαίνουν από αυτόν έχοντας περάσει από ένα είδος τελετουργικής διαδρομής. Το έργο είναι συμπαραγωγή με ομάδες από Καναδά και Ταϊβάν, με πρώτη παρουσίαση στην Ταϊβάν τον Μάρτιο του 2025.

Collective Body – Sarah Silverblatt-Buser
Το σώμα αφηγείται. Το VR ακούει. Και κάθε συμμετέχων δημιουργεί το δικό του ψηφιακό αποτύπωμα.

Μέσα από μια εμπειρία εικονικής πραγματικότητας, οι θεατές συμμετέχουν με την κίνησή τους. Δεν υπάρχει προκαθορισμένο σενάριο – μόνο σώματα που κινούνται, ψηφιακά avatars που γεννιούνται και μια αφήγηση που γράφεται από τις κινήσεις. Το Collective Body μιλά για τη σύνδεση του ατόμου με το σύνολο, χωρίς λόγια. Μια εμπειρία σχεδιασμένη για να προκαλεί την αίσθηση του «μαζί».

sarah_silverblatt_buser_collectivebody_stills_venice_5

Constantinopoliad – Sister Sylvester & Nadah El Shazly
Ένα ποιητικό αρχείο-εγκατάσταση βασισμένο στα άδεια ημερολόγια του έφηβου Καβάφη.

Πώς μοιάζει ένα «έπος» που δεν γράφτηκε ποτέ; Το Constantinopoliad είναι εμπνευσμένο από τις κενές σελίδες του Καβάφη, όταν ως έφηβος είχε ξεκινήσει να γράφει ένα φανταστικό έπος κατά τη διαμονή του στην Κωνσταντινούπολη. Μέσα σε μια ηχητική εγκατάσταση, το κοινό συμμετέχει σε μια συλλογική ανάγνωση ενός χειροποίητου 3D βιβλίου. Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη το 2023, στο φεστιβάλ Archive of Desire, με την υποστήριξη του Onassis AiR και του Αρχείου Καβάφη.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY