Οι δύο όψεις του ξυραφιού: Μοιραίο πάθος χωρίς ρεαλιστικό βάθος
Κριτική για την ταινία της Κλερ Ντενί
Κριτική για την ταινία «Οι δύο όψεις του ξυραφιού» της Κλερ Ντενί με πρωταγωνιστές τους Ζιλιέτ Μπινός, Βενσάν Λεντόν, Γκρεγκουάρ Κολέν
Οι Σαρά και Ζαν ζουν με πάθος τον έρωτά τους ακόμη και μετά από δέκα σχεδόν χρόνια σχέσης. Τα πρώτα σύννεφα στην ειδυλλιακή σχέση τους σχηματίζονται όταν ο Φρανσουά –πρώην εραστής της Σαρά και κολλητός του Ζαν– εμφανιστεί ξανά στη ζωή τους.
Συνεχίζει τον κατήφορο των μέτριων καλλιτεχνικών δημιουργιών η Κλερ Ντενί, μετά από την απερίγραπτη –με την αρνητική έννοια– «Μαύρη τρύπα». Η Ζιλιέτ Μπινός (για τρίτη φορά τα τελευταία χρόνια σε πρωταγωνιστικό ρόλο σε ταινία της Ντενί) υποδύεται την απρόβλεπτη Σαρά η οποία θεωρεί ότι έχει βρει επιτέλους την ισορροπία στη ζωή της αλλά αρχίζει να τα «χάνει» όταν ο πρώην της, αποκτά ξανά κομβικό ρόλο στην καθημερινότητά της. Η ταινία θέλει να είναι μια μετρημένη και ουσιαστική ματιά πάνω στην ερωτική επιθυμία αλλά αυτό που βλέπουμε είναι ένα αφελές και φλύαρο σχόλιο πάνω στη δύναμη των ερωτικών ενστίκτων με όχημα ένα τυπικό ιψενικό τρίγωνο. Η ζημιά στο φιλμ γίνεται από την αρχή: σε μια αχρείαστη εισαγωγική σεκάνς βλέπουμε το πρωταγωνιστικό ζευγάρι να χαριεντίζεται στη θάλασσα κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών του διακοπών. Τίποτα εδώ δεν μοιάζει ρεαλιστικό. Η επιστροφή του ζευγαριού στην καθημερινότητα του Παρισιού δυστυχώς δεν σηματοδοτεί και την επιστροφή στον ρεαλισμό. Το πάθος που πραγματεύεται η Ντενί μοιάζει ψεύτικο και παρωχημένο. Η σκηνοθεσία της αν και επιδιώκει να είναι λιτή και μετρημένη, «πετυχαίνει» το ακριβώς αντίθετο: τα αψυχολόγητα κοψίματα μεταξύ γκρο πλαν και μεσαίων πλάνων εντείνουν την αίσθηση της απόστασης –αλλά και της ανασφάλειας– σε ένα κοινότυπο δράμα που δυστυχώς ούτε ερωτικό αλλά και ούτε ψυχολογικά συναρπαστικό γίνεται, ακολουθώντας με μαθηματική ακρίβεια την πορεία προς το προβλέψιμο φινάλε. Πολύ καλός ο Βενσάν Λιντόν στον ρόλο, αμήχανη και μάλλον προβληματισμένη ως προς το πώς θα προσεγγίσει τον δικό της χαρακτήρα η Μπινός, πανωλεθρία για τον Γκρεγκουάρ Κολέν στον ρόλο του Φρανσουά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η επιστροφή του Μίκυ Μάους, τα θετικά σχόλια και ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος
Η πρεμιέρα της ταινίας είναι προγραμματισμένη για τις 16 Οκτωβρίου του 2026
Η ξαδέλφη του Σούπερμαν έχει τη δική της ταινία - Πρεμιέρα τον Ιούνιο 2026
Οι πρωταγωνιστές της αρχικής σειράς ταινιών επιστρέφουν στο πολυαναμενόμενο prequel
Επιστρέφει στην ελληνική σκηνή μετά από 15 χρόνια και μιλάει για την ζωή στην Αμερική, το νέο του ρόλο στο Ριφιφί, την αχονδροπλασία και το δικαίωμα να στέκεσαι όρθιος
Ετοιμάζεται η κινηματογραφική διασκευή του κλασικού βιβλίου του Μπουλγκάκοφ
Οι δύο σταρ πρωταγωνιστούν ως ένα αρραβωνιασμένο ζευγάρι που η σχέση του δοκιμάζεται
Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2026 - Δεύτερη μεγάλου μήκους παραγωγή της εποχής Τζέιμς Γκαν
Ένα παράδοξο ερωτικό θρίλερ που καταφέρνει να είναι πετυχημένο στα όχι και τόσο εύκολα ανιχνεύσιμα υπαρξιακά μυστικά του
Μια φιλόδοξη και ατμοσφαιρική ταινία που ξεκινά από το μοτίβο του «cabin in the wood»
Ένα σκληρό χρονικό ενηλικίωσης που πιάνει εύστοχα τις αγωνίες της προεφηβικής ηλικίας
Απέσπασε την Αργυρή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου αλλά και το βραβείο ερμηνείας για τη Ρόουζ Μπερν
Η σκηνοθέτρια μας μιλάει για την πορεία της, τη νέα της ταινία «Maysoon» και την ηθοποιό Σαμπρίνα Αμάλι, που κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού στο 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Ιστορική υποψηφιότητα για τον ηθοποιό με το «The Secret Agent»
Γυρίσματα στην Ελλάδα από τη Central Athens Film Productions
Ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός αποκάλυψε τις σκέψεις του για την ΑΙ
Γίνεται η πρώτη μαύρη ηθοποιός με δύο υποψηφιότητες στην κατηγορία μιούζικαλ/κωμωδίας
Ο ηγέτης των Rolling Stones σε ένα ιδιαίτερα προκλητικό φιλμ που αρχικά έμεινε εκτός διανομής
Frankenstein, Γκράντε, Ερίβο και «Adolescence» κλέβουν την παράσταση
Ο βραβευμένος με Όσκαρ δημιουργός του Ανόρα τοποθετείται
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.