- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Γυναίκες και μειονότητες υποεκπροσωπούνται στο Χόλιγουντ
Μπροστά ή πίσω από την κάμερα
Οι γυναίκες και οι μειονότητες, εθνικές ή πολιτιστικές, συνεχίζουν ξεκάθαρα να υποεκπροσωπούνται στην αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία, μπροστά ή πίσω από την κάμερα, παρά μια ελαφρά βελτίωση που καταγράφεται σε ορισμένες κατηγορίες, σύμφωνα με ετήσια μελέτη που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Για έκτη συνεχή χρονιά, το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Λος 'Αντζελες (UCLA) εξέτασε λεπτομερώς 200 ταινίες που κυκλοφόρησαν το 2017 και 1.316 τηλεοπτικές εκπομπές.
Η έκθεση που εστιάζει στην «ποικιλομορφία του Χόλιγουντ» εξετάζει επίσης την απασχόληση σε δώδεκα επαγγελματικές κατηγορίες γυναικών και ατόμων που θεωρούνται «μη λευκά» στις ΗΠΑ, δηλαδή όλων αυτών που δεν έχουν αυστηρά ευρωπαϊκή καταγωγή (μαύροι, Ασιάτες, Λατινοαμερικανοί, Άραβες, μιγάδες κ.ά.).
«Στα παρασκήνια ή μπροστά στην κάμερα, η πρόοδος για τους έγχρωμους και τις γυναίκες παραμένει πολύ περιθωριακή, αν όχι ανύπαρκτη», τονίζουν οι συντάκτες της έκθεσης. Ωστόσο, οι ταινίες που προβάλλουν τις μειονότητες («Crazy Rich Asians» ή «Μαύρος Πάνθηρας» για παράδειγμα) γνωρίζουν γενικά μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία σε σχέση με τις άλλες, προσθέτουν.
Σύμφωνα με την μελέτη, που δημοσιοποιείται μόλις ελάχιστες ημέρες πριν από την 91η τελετή απονομής των 'Οσκαρ , η αναλογία των ηθοποιών που προέρχονται από «μειονότητες» στους βασικούς ρόλους σίγουρα σημείωσε πρόοδο περνώντας από το 13,9% στο 19,8% το 2017. Ωστόσο η αναλογία αυτή υπολείπεται κατά πολύ από το να αντιστοιχεί στο ποσοστό των μειονοτήτων αυτών στον αμερικανικό πληθυσμό, που υπολογίζεται στο 40%.
Οι γυναίκες παρουσιάζουν μια κάπως καλύτερη εικόνα, κερδίζοντας το 32% των βασικών ρόλων (+2% σε σχέση με το 2016) αλλά η ισοτιμία απέχει ακόμη πολύ.
Σε αυτή τη βιομηχανία, «τα συστήματα εξουσίας, στους κόλπους των οποίων αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις είναι λευκοί και άνδρες, είναι δύσκολο να διαρραγούν», αποκαλύπτει η 'Ανα-Κριστίνα Ραμόν, μια από τους συντάκτες της έρευνας.
Η κατάσταση είναι ελαφρώς πιο ευνοϊκή στην τηλεόραση, όπου ο τεράστιος πλούτος των διαδικτυακών συνδρομητικών πλατφορμών με βίντεο όπως το Netflix, το Amazon ή το Hulu ενίσχυσε την ποικιλομορφία.
«Η συνάντηση μιας τεχνολογικής αλλαγής και μιας δημογραφικής αλλαγής δημιούργησε ένα περιβάλλον που έχει ωριμάσει σήμερα για να αλλάξει τις συνήθειες του οπτικοακουστικού τομέα», διευκρινίζει η έκθεση ελπίζοντας ότι η τηλεόραση θα δείξει τον δρόμο στο Χόλιγουντ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Γίνεται η πρώτη μαύρη ηθοποιός με δύο υποψηφιότητες στην κατηγορία μιούζικαλ/κωμωδίας
Ο ηγέτης των Rolling Stones σε ένα ιδιαίτερα προκλητικό φιλμ που αρχικά έμεινε εκτός διανομής
Frankenstein, Γκράντε, Ερίβο και «Adolescence» κλέβουν την παράσταση
Ο βραβευμένος με Όσκαρ δημιουργός του Ανόρα τοποθετείται
Η 91χρονη θρυλική ηθοποιός μιλά για την επιδείνωση της όρασης και της μνήμης της
Προάγγελος των Όσκαρ τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Λος Άντζελες
Το αστικό δράμα του σκηνοθέτη «νίκησε» δύο κακοκαιρίες και το κοινό γεμίζει τις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας
Η πρωτότυπη ταινία διαφέρει σε κάποια στοιχεία από την Ειδική Έκδοση του 1997
Η δύο φορές υποψήφια για Όσκαρ ηθοποιός διαπραγματεύεται τον ρόλο της στο πολυαναμενόμενο σίκουελ
Ίσως όμως η μεγαλύτερη ανησυχία να αφορά τη δημιουργικότητα
Στους κινηματογράφους 6 Μαρτίου 2026 - Πότε θα προβληθεί στο Netflix
Ο διάσημος σκηνοθέτης αποκάλυψε τη λίστα του - Το «Black Hawk Down» στην πρώτη θέση
Τι έγραψαν ηθοποιοί και σκηνοθέτες για την τοποθέτησή του
Η κακοκαιρία ανέβαλε την πολυαναμενόμενη παρουσία της διάσημης ηθοποιού στην ταινία για τη Μαρία Κάλλας
Το έργο του Μάικ Φλάναγκαν επαναφέρει στο νου συγκινητικές στιγμές του σινεμά
Οι δηλώσεις του προκάλεσαν αμέσως αντιδράσεις στα social media
Η διάσημη ηθοποιός θα παραστεί στην προβολή της διεθνούς παραγωγής «Μαρία Κάλλας – Μόνικα Μπελούτσι: Μια Συνάντηση» στο Παλλάς
Πρεμιέρα τον Απρίλιο του 2026
Ένα μινιμαλιστικό αλλά και άρτιο στις λεπτομέρειές του οικογενειακό δράμα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.