- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Σουβενίρ από τις Κάννες
*Μπορεί το Δέντρο της Ζωής να πήρε τον Χρυσό Φοίνικα, ο Λαρς φον Τρίερ όμως έγινε το πρόσωπο του φεστιβάλ.
* Μπορεί το Δέντρο της Ζωής να πήρε τον Χρυσό Φοίνικα, ο Λαρς φον Τρίερ όμως έγινε το πρόσωπο του φεστιβάλ. Οι δηλώσεις του για το πώς «κατανοεί τον Χίτλερ» ή το ότι «είναι ναζί» έγιναν στα πλαίσια μιας (ok, όχι πετυχημένης) πλάκας, αλλά δημιούργησαν γρήγορα ένα θέμα πολύ μεγαλύτερο απ’ ό,τι του άξιζε. Ο Δανός έγινε persona non grata στις Κάννες και για μία ακόμη φορά έκλεψε τις εντυπώσεις, κάτι που μάλλον δεν θα κατόρθωνε υπό άλλες συνθήκες η ανέλπιστα συγκρατημένη Melancholia του. Και η πρωταγωνίστριά του Κίρστεν Ντανστ πήρε το βραβείο ερμηνείας, λίγο σαν αποζημίωση για τα όσα υπόμεινε σιωπηλά στο όνομα της τέχνης.
* Το Once Upon a Time in Anatolia του Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν (που μοιράστηκε με το Gamin au Velo των αδελφών Νταρντέν το μεγάλο βραβείο της επιτροπής) είχε ίσως τον πιο λάθος τίτλο του φεστιβάλ, μια και σε έκανε να περιμένεις (αν δεν είχες δει άλλη ταινία του) κάτι επικό και μεγαλόπρεπο. Αυτό που παρέδωσε ήταν μεγαλόπρεπο μεν, αλλά με την πιο εσωτερική και αργόσυρτη εκδοχή του όρου.
*Το δέρμα που κατοικεί ο Πέδρο Αλμοδόβαρ είναι συνθετικό και δίχως ρυτίδες. Φυσικά ο Πέδρο με το La Piel Que Habito έμεινε μία ακόμη φορά χωρίς Φοίνικα, πληρώνοντας ξανά το τίμημα του να μην υπακούει σε κανένα κανόνα σοβαροφάνειας και... «auteur-ισμού». Δεν βαριέστε, το φιλμ του είναι συναρπαστικό. Pulp και ουσιαστικό μαζί, ιλουστρασιόν αλλά και βαθύ, ακριβώς όπως μας έχει συνηθίσει.
*To Drive, ένα «ευρωπαϊκής» αισθητικής θρίλερ για ένα λιγομίλητο stunt driver και τη βραδινή του δουλειά ως οδηγός σε ληστείες, χάρισε στον Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν το βραβείο σκηνοθεσίας και στους θεατές του Φεστιβάλ στιγμές αδρεναλίνης και απενοχοποιημένων χειροκροτημάτων σε μια αίθουσα που δεν έχει συνηθίσει να βλέπει κυνηγητά με αμάξια και κεφάλια να ανατινάζονται. Και το bromance του σκηνοθέτη με τον πρωταγωνιστή του Ράιαν Γκόσλινγκ χάρισε στους φωτογράφους χαριτωμένα ενσταντανέ, ειδικά όταν οι δυο τους φιλήθηκαν στο στόμα μετά τα βραβεία.
*Ο Σον Πεν μπορεί να έμοιαζε σαν φαβορί για βραβείο στο This Must be the Place του Πάολο Σορνετίνο, αλλά το έχασε από τον Ζαν Ντιζαρντέν του The Artist. Όχι μόνο γιατί ο ρόλος του ως λιγάκι βλαμμένος ροκ σταρ που ενηλικιώνεται (και κουρεύεται) στα πενήντα του, ακροβατεί επικίνδυνα στα όρια της καρικατούρας, αλλά και γιατί η πρώτη αμερικάνικη ταινία του Ιταλού σκηνοθέτη του Il Divo υποφέρει από έλλειψη focus και αφηγηματικού κέντρου βάρους.
*Όσο για το φινάλε, αυτό ήρθε μουσικά με τον πνεύμα του Ζακ Ντεμί να ευλογεί το Les Biens-Aimes του Κριστόφ Ονορέ, ένα μιούζικαλ που όπως και τα «Τραγούδια της Αγάπης» αφηγείται τις ερωτικές περιπέτειες των ηρωίδων του (μαμά και κόρη οι Κατρίν Ντενέβ και Κιάρα Μαστρογιάνι) με τρυφερότητα και πάθος.
Και του χρόνου!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στους κινηματογράφους 6 Μαρτίου 2026 - Πότε θα προβληθεί στο Netflix
Ο διάσημος σκηνοθέτης αποκάλυψε τη λίστα του - Το «Black Hawk Down» στην πρώτη θέση
Τι έγραψαν ηθοποιοί και σκηνοθέτες για την τοποθέτησή του
Η κακοκαιρία ανέβαλε την πολυαναμενόμενη παρουσία της διάσημης ηθοποιού στην ταινία για τη Μαρία Κάλλας
Το έργο του Μάικ Φλάναγκαν επαναφέρει στο νου συγκινητικές στιγμές του σινεμά
Οι δηλώσεις του προκάλεσαν αμέσως αντιδράσεις στα social media
Η διάσημη ηθοποιός θα παραστεί στην προβολή της διεθνούς παραγωγής «Μαρία Κάλλας – Μόνικα Μπελούτσι: Μια Συνάντηση» στο Παλλάς
Πρεμιέρα τον Απρίλιο του 2026
Ένα μινιμαλιστικό αλλά και άρτιο στις λεπτομέρειές του οικογενειακό δράμα
Oι πρωταγωνιστές Μάικλ Κέιν και Γκλέντα Τζάκσον αποτελούν ένα απολαυστικό δίδυμο
Το φιλμ κέρδισε το Βραβείο καλύτερης ταινίας στο τμήμα Generation του Φεστιβάλ Βερολίνου 2025.
Θρίλερ που καθηλώνει με τον δυναμισμό του και συγκινεί με την αδυσώπητα σκληρή αλήθεια του.
Όταν ο Κρίστοφερ Νόλαν μεταφέρει στο σινεμά το πιο επιδραστικό κείμενο της δυτικής λογοτεχνίας
Από πού εμπνεύστηκαν οι αδερφοί Ντάφερ για να δημιουργήσουν την επιτυχημένη σειρά
Ο διάσημος σκηνοθέτης ανοίγει τον δρόμο για νέο κεφάλαιο στο κινηματογραφικό σύμπαν του Kill Bill
Η 90χρονη σταρ της υποκριτικής μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην καριέρα και την καθημερινότητά της
«Μου αρέσει να δουλεύω με ηθοποιούς, δεν θέλω να τους αντικαταστήσω», ανέφερε ο σκηνοθέτης
Ο Βρετανός ηθοποιός προσπέρασε τους Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον και Χένρι Κάβιλ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.