Χορος

Η Σοφία Κόπολα σκηνοθετεί τους χορευτές του New York City Ballet

«Για μένα, η πρόκληση ήταν να μεταφέρω την αίσθηση ότι παρακολουθούμε χορό live»

alexandra_skaraki.jpg
Αλεξάνδρα Σκαράκη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η Σοφία Κόπολα στην παρουσίαση της ταινίας «Η Αποπλάνηση» στο 70ο Φεστιβάλ Καννών το 2017
Η Σοφία Κόπολα στην παρουσίαση της ταινίας «Η Αποπλάνηση» στο 70ο Φεστιβάλ Καννών το 2017 © EPA/ΑΠΕ/JULIEN WARNAND

Η Σοφία Κόπολα σκηνοθέτησε μια ταινία κινηματογραφώντας τους χορευτές του New York City Ballet που επέστρεψαν στο Lincoln Center, ένα χρόνο μετά την πανδημία

Η πρόσοψη του Κέντρου Λίνκολν (Lincoln Center) για τις παραστατικές τέχνες στη Νέα Υόρκη. Στοίβες από πουέντ, φούστες (τουτού) και κορμάκια μπαλέτου σε αποθηκευτικούς χώρους, τα άδεια καθίσματα στο θέατρο - και στέγη του New York City Ballet - David H. Koch, που βρίσκεται μέσα στο Λίνκολν. Αυτές είναι οι πρώτες εικόνες του φιλμ που σκηνοθέτησε η Σοφία Κόπολα για το πρώτο ανοιξιάτικο ψηφιακό γκαλά του Μπαλέτου της Νέας Υόρκης. Η -κυρίως- ασπρόμαυρη ταινία διάρκειας 24 λεπτών, είναι διαθέσιμη για προβολή στην ιστοσελίδα του City Ballet και στο κανάλι στο YouTube, από τις 6 μέχρι τις 20 Μαΐου 2021.

 

 

Η πολυβραβευμένη σκηνοθέτρια, γνωστή για την ιδιαίτερη αισθητική σε ταινίες όπως οι «Αυτόχειρες Παρθένοι» (1999), «Χαμένοι στη Μετάφραση» (2003), «Μαρία Αντουανέτα» (2006), «Η Αποπλάνηση» (2017), «On the Rocks» (2020) κ.α., αγαπάει το μπαλέτο. Όμως, δεν είναι λάτρης αυτού του είδους χορού, όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή της στους New York Times. Ωστόσο, δεν δίστασε αλλά δέχθηκε με μεγάλη χαρά την πρόταση του οργανισμού. «Ήμουν τόσο ενθουσιασμένη. Ήταν τόσο κουλ το (γεγονός ότι έλαβα) email από το City Ballet», είπε. Για τη δημιουργία της ταινίας, η Σοφία Κόπολα συνεργάστηκε ξανά με τον κινηματογραφιστή Φιλίπ λε Σουρντ («Η Αποπλάνηση», «On the Rocks»).

Ένα λεπτό μετά την εισαγωγή, εμφανίζεται σε μαύρο φόντο ένα σύντομο κείμενο που γράφει: «Από τον Μάρτιο του 2020, οι καλλιτέχνες του New York City Ballet δεν μπορούν να δώσουν παραστάσεις στο Lincoln Center. Αυτό (το βίντεο) σηματοδοτεί την επιστροφή στον χώρο, στο σπίτι τους». Τα έργα που παρουσιάζονται στην ταινία είναι συνολικά 5. 

 

 

Το πλάνο ανοίγει και παρακολουθούμε τον Ισπανό Α’ Χορευτή του New York City Ballet Γκονζάλο Γκαρσία να κατευθύνεται προς την αίθουσα χορού. Οι πρώτες νότες στο πιάνο παίζουν το κομμάτι «Relaxing Walk Under Dark Clouds, Pt.3» του Hans-Peter Klimkowsky κι εκείνος χορεύει μόνος με την κάμερα να καταγράφει τις κινήσεις του. Στο επόμενο πλάνο, η διάσημη Αμερικανίδα μπαλαρίνα Άσλεϊ Μπάουντερ και ο χορευτής του NYCB Ράσελ Γιανζέν ακολουθούν το γρήγορο ρυθμό του πιάνου και του βιολιού που παίζουν δίπλα τους οι μουσικοί. Στο επόμενο καρέ, βλέπουμε ένα pas de deux μεταξύ της Αμερικανίδας Α’ Χορεύτριας του NYCB Μαρία Κόβροσκι και του Δανού Α’ Χορευτή του NYCB, Ask la Cour.

Το φιλμ περιλαμβάνει το «Solo», τη νέα δουλειά του δημοφιλούς Αμερικανού χορογράφου και καλλιτεχνικού συμβούλου του New York City Ballet Τζάστιν Πεκ για τον Α’ Χορευτή Άντονι Χάξλεϊ υπό το «Adagio for Strings» του Σάμιουελ Μπάρμπερ. Άλλα αποσπάσματα που παρακολουθούμε είναι από το «Dances at a Gathering» του Τζερόμ Ρόμπινς, τα μπαλέτα που είχε χορογραφήσει ο Τζορτζ Μπαλανσίν «Duo Concertant», «Liebeslieder Walzer» και «Divertimento No. 15.».

 

 

Η Σοφία Κόπολα χρησιμοποιεί κοντινά πλάνα, κινηματογραφεί τα σώματα σε κίνηση καθώς αφήνονται στη μαγεία της μουσικής. «Για μένα, η πρόκληση ήταν να μεταφέρω την αίσθηση ότι παρακολουθούμε χορό live. Πολλές χορογραφίες κινηματογραφούνται με έναν πολύ επίπεδο, στάνταρ τρόπο. Όμως το πλησίασμα, κάτι που είναι συναρπαστικό στην πρόβα, δεν μεταφράζεται πάντα σε μια ταινία. Έπρεπε να μετακινώ την κάμερα πολύ περισσότερο από ότι έχω συνηθίσει και να προσπαθήσω να δώσω την αίσθηση μιας ζωντανής περφόρμανς από διαφορετικές θέσεις», εξήγησε η σκηνοθέτρια στους New York Times.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ