- CITY GUIDE
- PODCAST
-
23°
Μια μεγάλη παιδική χαρά
Ο Γιάννης Οικονόμου φωτογραφίζει το «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»
Για να είμαι ειλικρινής, δεν το είχα σχεδιάσει. Είχα την αίσθηση (και την έχω ακόμα) ότι το συγκεκριμένο μέρος θα υπερφωτογραφηθεί, ενώ παράλληλα γνώριζα ότι την επίσημη φωτογραφική τεκμηρίωση έχει αναλάβει ο Γιώργης Γερόλυμπος, ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους Έλληνες φωτογράφους. Συνδυαζόμενα στο μυαλό μου τα δύο αυτά στοιχεία, για κάποιο λόγο με έκαναν να μην «πολυκαίγομαι» να πάω εκεί για να βγάλω φωτογραφίες. Όταν όμως σε μία άσκοπη βόλτα με το τραμ είδα στο βάθος τη μεγαλοπρεπή στέγη, λέω «δεν πετάγομαι μια που βρέθηκα εδώ;». Έτσι έφτασα στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» κάπου μία με μιάμιση ώρα πριν νυχτώσει. Ήταν Σάββατο, των Θεοφανίων. Μην έχοντας και πολύ χρόνο περιορίστηκα στο να κάνω μια γρήγορη βόλτα στους εξωτερικούς χώρους, που λόγω της ημέρας ήταν γεμάτοι κόσμο.
Όταν αργότερα το βράδυ συναντήθηκα με ένα φίλο μου, που ζει στην Αθήνα και έχει επισκεφθεί το μέρος αρκετές φορές, με ρώτησε «πώς σου φάνηκε;». «Μεγάλο!» του απάντησα χωρίς να το πολυσκεφτώ, για να σχολιάσει στη συνέχεια εκείνος «ρε δικέ μου, ούτε 5χρονο δε θα έδινε τέτοια απάντηση!». Εδώ που τα λέμε, δεν είχε και πολύ άδικο…
Την επόμενη το μεσημεράκι, ενώ πέταγα για Χανιά, σκεφτόμουν, ποια είναι πραγματικά η γνώμη μου για το σπουδαίο αυτό έργο και γιατί άραγε έδωσα μια τόσο παιδική απάντηση όταν ρωτήθηκα σχετικά, αλλά επειδή δεν κατέληγα σε κάποιο ιδιαίτερο συμπέρασμα, προτίμησα να το αφήσω και απλά να φροντίσω με την πρώτη ευκαιρία να ξαναεπισκεφθώ το μέρος, ώστε να σχηματίσω μια καλύτερη εικόνα. Τελικά αυτό έγινε άλλες δύο φορές. Τη μία φορά ήταν η πρώτη Κυριακή της Αποκριάς. Ήταν πρωί με πολύ κρύο και πάρα πολύ κόσμο, μία μπάντα στη μεγάλη σάλα κάτω από τη σκεπή να παίζει κουβανέζικα και κάπου 100 άτομα να χορεύουν, ενώ ταυτόχρονα διεξαγόταν και ένα event κωπηλασίας στο υδάτινο κανάλι. Τη δεύτερη φορά ήταν Τσικνοπέμπτη μεσημέρι προς απόγευμα με γλυκό καιρό, λιακάδα, αλλά σαφώς λιγότερο κόσμο.
Μέρες μετά, όταν εμφανίστηκαν τα φιλμ, παρέλαβα τα σκαναρισμένα αρνητικά και είδα συνολικά τις εικόνες που είχα τραβήξει, το πράγμα στο μυαλό μου ξεκαθάρισε και άρχισα κάπως να συνειδητοποιώ τι ήταν εκείνο που μου έκανε εντύπωση από την αρχή. Τα προαύλια, το μεσογειακό πάρκο με τη μεγάλη αλάνα, ο στίβος, αλλά και οι πιο εξειδικευμένοι χώροι του ΚΠΙΣΝ ήταν γεμάτοι από παιδιά όλων των ηλικιών. Κάποια ήταν εκεί με τους γονείς τους, κάποια άλλα φαίνονταν να μένουν κάπου εκεί τριγύρω και είχαν πάει για βόλτα ή παιχνίδι, ενώ και κάποιο σχολείο είχε πραγματοποιήσει μια εκπαιδευτική επίσκεψη. Ποδήλατα, πατίνια, ρόλερς, ποπ-κορν, κυνηγητό, μπάλες, μαλλί της γριάς, hot-dogs, ατμόσφαιρα λούνα-πάρκ ή πανηγυριού. Είχε πολλή πλάκα να το βλέπεις.
Κοίτα να δεις, είπα μέσα μου, ένα μεγάλο κέντρο πολιτισμού μπορεί είναι ταυτόχρονα και μια μεγάλη παιδική χαρά!
Το πιο αισιόδοξο βέβαια της υπόθεσης είναι ότι όλα αυτά τα παιδιά, τα οποία πηγαίνουν εκεί για παιχνίδι και ψυχαγωγία, κάποια στιγμή μεγαλώνοντας θα μπουν και μέσα για να δουν εκθέσεις, παραστάσεις, συναυλίες, δράσεις πολιτισμού, να επισκεφθούν τη βιβλιοθήκη ή να συμμετάσχουν σε κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Θα το κάνουν αυτό σε ένα χώρο οικείο, που θα τους έχει χαρίσει στιγμές χαράς και ξεγνοιασιάς και έτσι θα έχουν συνδέσει στο υποσυνείδητο τους την τέχνη και τον πολιτισμό με τα πιο χαρούμενα και ζεστά συναισθήματα.
Τελικά είχα δίκιο. Το ΚΠΙΣΝ είναι πολύ «μεγάλο»!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Η ιστορία ενός πλανήτη υπό πίεση σε εικόνες που διεκδικούν βραβείο
Ένα συλλογικό εγχείρημα της Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Αρχείων Πηνελόπης Μασούρη με έργα 30 φωτογράφων στους Δήμους Λουτρακίου, Περαχώρας, Αγίων Θεοδώρων και Σοφικού Κορινθίας
Το «Σετσέκ» βρίσκει τις θεολογικές του ρίζες στον Σεΐντ Αλί Σουλτάν, ο οποίος έζησε στην περιοχή τον 15ο αιώνα
Οκτώ γυναίκες φωτογράφοι γράφουν στην ATHENS VOICE για την Παγκόσμια Μέρα Φωτογραφίας
Η Ελληνίδα φωτογράφος που άνοιξε νέους δρόμους στην εγχώρια φωτογραφία
Μόνο δυο μουσικοί βρίσκονται εν ζωή από εκείνη την μέρα
Το λεύκωμα «Paris» από τις εκδόσεις Taschen είναι ένα ουμανιστικό ταξίδι στην «Πόλη του Φωτός»
Μενέλαος Μυρίλλας, Neil Shape, Νίκος Αλιάγας, Τάσος Ανέστης, Κοσμάς Κουμιανός, Τάσος Βρεττός, Αντώνης Νικολόπουλος, Γιάννης Λάριος και Θοδωρής Τσεκούρας μοιράζονται φωτογραφίες του καλοκαιριού
Ο θυελλώδης έρωτας με τον Ρόμπερτ Κάπα που της έμαθε τα «μυστικά» της φωτογραφίας
To workshop της «φωτογράφου ζωής» στη μεγαλύτερη Ιχθυόσκαλα της χώρας
Στη μετάβαση από τον παλιό κόσμο στον καινούργιο, τι από τον εαυτό μας θα παραμείνει ίδιο; Ο φωτογράφος απαντά μέσα από την έκθεσή του «ABSORBED (Damn, I miss snowboarding)»
Μέχρι πότε μπορούμε να δούμε τη μεγάλη έκθεση που πραγματοποείται με αφορμή τις δύο επετείους ορόσημα
Με αφορμή τις δύο επετείους: 80 χρόνια από την απελευθέρωση της Αθήνας 1944 και 50 χρόνια από την πτώση της στρατιωτικής δικτατορίας 1974
Ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Jacob Moe μας μυεί στη ναυτική κουλτούρα πέντε νησιών του Αιγαίου. Τι θα δούμε στην έκθεση.
Μια συζήτηση για τη σχέση του με την τέχνη της φωτογραφίας με αφορμή την ατομική του έκθεση «Καταστροφή και Αναγέννηση»
Σύντομη συζήτηση της Σώτης Τριανταφύλλου με τον διευθυντή φωτογραφίας με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη
Η ιδέα γεννήθηκε από την προσωπική ανάγκη για μια ακαθόριστη περιπλάνηση, για μια διαρκή παρατήρηση της πόλης και των ανθρώπων της
Σπουδαία κλικ του 20ού και 21ου αιώνα σε μια έκθεση αφιερωμένη στην απαράμιλλη συλλογή του εκκεντρικού μουσικού και του συζύγου του στο V&A
35 χρόνια τολμηρής, επαναστατικής φωτογραφίας σε ένα άλμπουμ, με περισσότερες από 300 εικόνες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.