- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Το Studio Museum στο Χάρλεμ αποκτά σπάνιο πίνακα του Ζαν-Μισέλ Μπασκιά
Ένα από τα ελάχιστα μουσεία στις ΗΠΑ με έργο του
Το Studio Museum στο Χάρλεμ αποκτά σπάνιο πίνακα του Ζαν-Μισέλ Μπασκιά
Λίγο πριν από τα επίσημα εγκαίνια του νέου του κτιρίου στις 15 Νοεμβρίου, το Studio Museum στο Χάρλεμ, ίσως το σημαντικότερο μουσείο αφιερωμένο σε καλλιτέχνες αφρικανικής διασποράς στις ΗΠΑ, αποκάλυψε μία από τις πλέον σημαντικές προσθήκες στη συλλογή του: έναν πίνακα του Ζαν-Μισέλ Μπασκιά.
Το έργο του Ζαν-Μισέλ Μπασκιά με τίτλο Bayou (1984), δωρήθηκε στο μουσείο το 2023 από τον χρηματοοικονομικό παράγοντα Τζόζεφ Περέλα και τη σύζυγό του, Έιμι. Ο Περέλα υπήρξε μέντορας του Ρέιμοντ Τζ. ΜακΓκουάιρ, τραπεζικού στελέχους, συλλέκτη και προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του μουσείου.
Η απόκτηση έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς ελάχιστα μουσεία στις ΗΠΑ διαθέτουν στην ιδιοκτησία τους πίνακα του Μπασκιά. Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (MoMA) έχει εκθέσει έργα του μόνο μέσω δανεισμών συλλεκτών, χωρίς να κατέχει μόνιμα κανένα, ενώ το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης απέκτησε τα πρώτα έργα του Μπασκιά μόλις το 2021. Αντίθετα, το Μουσείο Γουίτνι έχει στην κατοχή του τον πίνακα Hollywood Africans (1983) από τη δεκαετία του ’80.
Το Bayou περιλαμβάνει αποσπασματικές λέξεις όπως «WASTEWATER» και «SOUTH», μαζί με ένα ημιτελές αριθμητικό πλέγμα και ένα λεπτό αποτυπωμένο χέρι. Τα στοιχεία αυτά παραπέμπουν, σύμφωνα με επιμελητές, σε μνήμες του Μπασκιά από τη Νέα Ορλεάνη και τον ποταμό Μισισιπή, έναν χώρο που επηρέασε έντονα τη δουλειά του καλλιτέχνη. Το έργο παρουσιάστηκε πιθανότατα το 1985 στην γκαλερί του Μπρούνο Μπισχοφμπέργκερ στη Ζυρίχη, τον άνθρωπο που συνέβαλε καθοριστικά στη διεθνή προβολή του.
Με αυτήν την απόκτηση, το Studio Museum αποκτά όχι μόνο ένα σπάνιο έργο, αλλά και ένα συμβολικό κεφάλαιο: ο Μπασκιά, γεννημένος στο Μπρούκλιν το 1960, επιστρέφει —έστω μέσω του έργου του— στη γενέθλια πόλη του, σε ένα μουσείο που στηρίζει και αναδεικνύει καλλιτέχνες που, όπως κι εκείνος, άλλαξαν τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
Πηγή: Artnews.com
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.